Hoi hoi, Ik ben nieuwsgierig of sommigen van jullie dit herkennen. Ik ben nu 17 weken zwanger en heb eigenlijk al vanaf week 5 een vieze smaak in mijn mond. Ik dacht eerst dat het van het vele braken kwam, maar dat doe ik nu al een poosje niet meer, maar die smaak blijft. Vooral in de avond wordt het erger. Wat voor mij nog belangrijker is; hoe kom ik er vanaf. Heb al veel dingen geprobeerd, keelsnoepjes eten, melk drinken, fris drinken, zure/zoete dingen eten, spoelen met mondwater, tandenpoetsen, fruit eten, kauwgom eten, etc, Mocht je tips hebben, ze zijn me meer dan welkom. Ik weet het namelijk echt niet meer en wordt toch wel behoorlijk naar van die vieze smaak! Liefs
Ja ja ja, herkenbaar!!!!! Ik heb het weken gehad en ik ben er achter wat het was! Ik bleef maar snoepjes eten etc om de smaak weg te krijgen. Het kwam uiteindelijk door ontstoken tandvlees! Dat was niet te zien, ik had geen pijn etc. Maar tijdens het flossen en tandenstokeren ging het enorm bloeden en na dit dagen gedaan te hebben ging het weg. Wat een opluchting! je tandvlees schijnt tijdens de zwangerschap heel gevoelig te zijn voor ontstekingen. Probeer even. Waarschijnlijk helpt het je!
tandvlees kan inderdaad of ijzertekort daar kan je ook een nare smaak van krijgen, soms pijnboompitten (ja echt waar heb ik ook gehad )
ik had het mijn vorige zwangerschap ook en nu weer. wel wat minder, maar toch aanwezig. ik heb steeds het idee gehad dat het gewoon door de hormonen kwam, het zwanger zijn zeg maar. het begon namelijk toen ik net zwanger was en werd minder in het 2e trimester. geen oplossing, maar misschien wel de oorzaak
Pijnboompitten ken ik haha. Bah daar kun je ook een hele vieze smaak van krijgen. Ijzertekort én het tandvlees zijn het niet. Ik vlos veel, dus dan was ik er al achter gekomen. Ijzer is steeds goed bij de vk. Zal dan idd wel van de zwangerschap zijn, jakkes ik hoop er snel vanaf te zijn. (de smaak dan natuurlijk)
ook hier herkenbaar. Ik heb het gekregen vanaf week 6. Dacht is ook dat het kwam van het overgeven maar na mijn idee zijn het echt de hormomen. Na week 20 is het gelukkig wel minder geworden. nu heb ik het vooral als ik moe ben, te veel heb gedaan en in de avonden. En nee, heb nog steeds geen oplossing gevonden. Behalve vooral rustig aan blijven doen. Maar het blijft heel irritant!