hoi mensen moet toch effe mijn verhaal kwijt hoor wat ik ook doe en wat ik ook probeer er blijft gewoon niet over in de maand (aan geld) eerst woonde ik alleen dan had ik al bijna niks over nu woon ik samen met mijn vriend, maar hebben we dus nog niks over ik heb 2 baantjes, en dan denk ik lekker veel werken heb ik is een keertje wat meer geld over nou dan komt er wel weer een belasting aanslag of een andere aanslag of er is wel weer iets met me auto pff ik word er niet goed van, ik wil zograag sparen voor zoveel dingen (kinderwens, dus wil sparen voor babydingentjes) voor op vakantie en dat soort dingen ik snap er gewoon niks van en het is echt niet dat we geld over de balk gooien ik kijk altijd goed naar de boodschapen reclames enzo... zijn er mensen die dit ook herkenen of nog tips hebben? (ik hoop dat volgend jaar beter zal gaan en we dus ook mee over houden om te sparen)
Misschien een idee om een bepaald bedrag te maken voor de boodschappen, en op te schrijven waar je je geld aan uit geeft? Ik heb dat namelijk ook een tijdje gehad, dat ik dacht van, waar blijft m'n geld?! Wij hadden een paar abbonementen waarvan we dachten, daar doen we niks meer mee dus weg.. Ook komen wij boodschappen in voor het geen wat we willen eten. Dus maar zondag een lijst met wat ik de rest van de week eet, daar koop ik maandag mijn boodschappen voor.. Misschien een tip???
@ femme bedankt voor je reactie, abonomenten hebben wij niet alleen mobiel ( heb geen huis telefoon) en idd dat doe ik dus ook al 1 keer in de week boodschappen gelijk voor heel de week, ik ga idd in het nieuwe jaar maar is alle bonnetjes bewaren en op schrijven en dat soort dingen aan de vaste lasten valt ook niks meer te doen die heb ik al allemaal na gekeken of het nog goedkoper kan maar das allemaal al gebeurd dus daar valt niet meer op te bezuinigen
Je komt idd al een heel end door van te voren een boodschappen lijstje te maken ( kijk even op internet voor aanbiedeningen etc ) en je ook aan dit lijstje te houden. Bij bv de albert heijn heb je bv euroshopper producten die weinig kosten en super lekker zijn. Verder misschien een online kasboek aanmaken die bij houdt wat je uitgeeft, en waar aan ( via je bankafschrift ) Misschien even op zolder kijken of je nog dingen op marktplaats kunt zetten zodat je wat extra geld binnen krijgt.