huh, heeft de titanic echt bestaan?!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Chilleke, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
  2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ha ha

Toen ik het topic zag dacht ik: weet ze dat niet?

Maar nu snap ik het

Ja erg eigenlijk.

3. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    hahha grappig , ik wist niet dat ie nog op de zeebodem ligt :)

gelukkig hebben mijn kinderen al door dat melk uit n koe komt , en werd ik vorige week ook vergeleken met een koe en mn kleine meisje met een kalfje ;)

4. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Haha, erg toch eigenlijk dat de kids van nu dat niet weten.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.138
    113
    Happyland
    Van mijn weekendploeg (15 a20 jaar) wist bijna niemand wat de hoofdstad van Spanje is. En gemiddeld niveau is havo en hoger.:$
    Sorry, maar dan vraag ik me af wat ze tegenwoordig op school leren, zucht.

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik zat laatst een docu te kijken over de concordia, waarin overlevenden vertelden over hun ervaringen. En toen zei een van hen: het kraken van de boot klonk als bij de titanic, maar dit was geen film, dit was echt!

En toen dacht ik nog van ach dit is een beetje een blond meisje :( en ze bedoelde dat vast niet zo. Maar het is dus écht zo, sodeju :$:D

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Tot ik de film zag, wist ik ook niks van de Titanic... Dat is me op school echt niet geleerd ofzo.

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Bij ons volgens mij ook niet..
    Gelukkig had ik een oma die er heel veel met mij over gesproken heeft;) 1 keer van haar kant af.. en alle duizenden keren daarna wilde ik opnieuw en opnieuw het verhaal horen:cool:
    Veel vragen kon ze alleen niet beantwoorden want zij had het weer van haar moeder gehoord (die toen die tijd leefde)

En toen de film jaren daarna uitkwam was ik helemaal blij:)
    werkstukken.. spreekbeurten.. bij mij in de klas kan niemand zeggen 'huh? heeft de Titanic echt bestaan?' hahaha

Maargoed ben er nog steeds gefacineerd van.. waarom weet ik niet..
    kan ook niet wachten tot aanstaand weekend 'titanic weekend' is met allemaal documentaires:)

9. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn leerlingen weten het.. Juist hardstikke leuk om over te vertellen.

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Bij mij op de middelbare school vroeg een meisje zich hardop af waarom ze al die mensen niet gewoon met helikopters gered hebben :cool:

11. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Whahaha! Sorry, moet hier toch eigenlijk wel heel erg om lachen! :D

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik ook whahaha :)

13. Ik kan het me niet voorstellen dat de jeugd dat niet weet.. ik bedoel, ik was nog best wel jong toen de titanic film uitkwam maar toch kwam het niet in me op dat het was bedacht. Hoe ze erbij komen vraag ik me echt af :(

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik denk doordat er zoveel films zijn met (natuur)rampen en aanvallen op de aarde die 'ook' niet echt zijn.. dan denkt men dat dat voor alle films geldt?

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    oh... jeetje.... dat is wel erg ja, dat mensen dat niet weten.

Maar goed, er zijn ook mensen die nog steeds denken dat Balkenende onze premier (of nog erger, koning) is, die Nederland niet aan kunnen wijzen op een kaart, die niks weten van de hongersnood/voedseltekorten die nu spelen en mijn persoonlijke topper (van die spelshow met domme meisjes... ik weet de naam even niet...)

"het Plein van de Hemelse Vrede? Nee, als ze de hemel ontdekt hadden dan was dat echt wel in het nieuws geweest."

Een ding is zeker, Fay krijgt haar opleiding niet alleen op school... we gaan er zelf ook aardig in investeren.

16. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Is wel errug dom!!!

Dit moet je zeker wel op school hebben gekregen, alleen denk ik dat er weinig aandacht aan is besteedt en dat het daarom niet is blijven hangen.

Dat TV programma heet : Lekker Slim!

Wisten jullie zeker ook niet dat Tinkerbel een nymfomane is??

17. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Vraag ik me één ding af. Waarom krijgt tot nu toe alleen de school de schuld dat een kind niet weet dat de titanic bestond?
    Is de school de enige factor voor het verstrekken van algemene kennis? Bij mij thuis niet. Op mijn school is er ook nooit iets over verteld, ik heb dit van mijn ouders geleerd.

Persoonlijk vind ik het namelijk ook een stuk belangrijker dat kinderen op school leren over de slavernij, of over rassenhaat/racisme, armoede in de wereld etc.
    Ik kan mij veel belangrijkere dingen bedenken dan een zinkende boot waar toevallig een film over is gemaakt. De Titanic is absoluut geen bijzondere uitzondering, er zijn honderden tot duizenden boten vergaan waar bijvoorbeeld slaven op zaten vastgeketend die het veeeel slechter hadden als de rijkelui op de Titanic. Om over de wandaden van onze eigen V.O.C nog maar niet te spreken. Dát is belangrijke stof.

(sorry, er spreekt hier een voormalig pabo-studente die merkt dat de school zeer regelmatig als schuldige word aangekeken op gebrek aan kennis bij kinderen. Kennis die óók door ouders meegegeven zou moeten worden!)

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    whahahahahahahahaha - pies in mijn broek ... :D

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    In zoverre met je eens dat de school niet perse de schuldige is. Ik vind wel dat dingen zoals de Titanic gewoon bij algemene kennis horen en dat je daar van gehoord zou moeten hebben op z'n minst. En dat staat los van alle andere stof (die net zo belangrijk is, maar m.i. in de hoek van Geschiedenis hoort)

20. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik vind het helemaal niet zo gek hoor, wat word de jeugd van tegenwoordig dan verteld over de Titanic ??

Deel Deze Pagina