gezichtje poetsen drama

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimmm, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmm

    Kimmm Actief lid

    14 jul 2010
    438
    0
    0
    Amsterdam
    hoe wassen jullie je kleintjes gezichtje?

    hier is het de hele dag een drama. hij haat het en draait continuy heel wild met zijn koppie. afleiden (lees ergens aan mogen komen waar hij normaal niet aan mag) werkt nog best maar das onhandig omdat ik hem dan bv op mn arm heb.

    gedoe! ik krijg zijn toetje nooit lekker helemaal fris zo en na elke maaltijd zit hij helemaal onder de prut.
     
  2. Chilleke

    Chilleke VIP lid

    21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik lees mee voor de gouden tip, hier ook eentje die het een RAMP vind...nu is hij verkouden, nou snotjes weghalen is een hele uitdaging ;)
     
  3. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    #3 deepfreeze, 13 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2011
    1e tip: niet vaker doen dan nodig. Als het al zo'n drama is.
    2e tip: rustig blijven, vastpakken (ik ga achter hem zitten/staan, achterhoofd tegen mijn buik, en mijn hand op zijn voorhoofd), en gewoon snel doen, niet te hard natuurlijk. Klinkt misschien niet heel aardig, maar zo ben je er het snelst weer uit die situatie, en ze leren dat het gewoon erbij hoort.

    Mijn jochie wist al snel dat hij er toch niet onderuit kwam, en nu is het goed :)
     
  4. adi

    adi Niet meer actief

    Hier vinden ze poetsen met die doekjes ook drama. Ik heb het een keer bij mezelf geprobeerd en geef ze gelijk, ik vind het ook geen prettig gevoel om steeds met die natte doekjes over minute gezicht te wrijven.
    Hier wassen we gezicht en snotjes altijd aan het aanrecht, met een plons water. Vinden ze heel leuk!
    Na het eten zet ik het kind op t aanrecht en was uitgebreid gezicht en handen (is ook nodig). We maken er ook n spelletje van.

    Snotjes was ik ook altijd met water. Kind op de arm, ik zeg 'kom we gaan nottie wassen' en elke keer als ik in het neusje knijp zeg ik PIEP!
    Als de neus nat wordt, komt snot ook makkelijker eruit.
    Ze knijpen ook tegenwoordig in hun neus en roepen PIEP als ze snotterig zijn
     
  5. mamavanmeisje

    mamavanmeisje Fanatiek lid

    17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Soms werkt deppen beter of een beetje warm water.
    Of voor de spiegel, samen kijken en bah! roepen.
    Het hoort erbij, jij bent de baas. Doorzetten en daarna weer wat leuks gaan doen.
     
  6. Theepot

    Theepot Fanatiek lid

    21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier is het vanzelf over gegaan gelukkig en nu gaat ze er zelfs voor staan als ik zeg dat ik haar "toetie" wil poetsen. Het hielp wel altijd een beetje om haar ook een poetsdoekje in haar hand te geven, dan kon ze een beetje mee poetsen...
     
  7. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ik doe het meestal ook bij de kraan, dat vind Irem superinteressant. Mouwen opstropen, dan mag ze zelf haar handsjes onder de kraan houden en ik was snel haar gezicht met een beetje water. Afdrogen, klaar!
     
  8. kleinesam

    kleinesam Fanatiek lid

    15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Sam vindt dit ook niet altijd leuk, maar het moet toch gebeuren. Dus dan maar even mekkeren het is zo weer over ;)
     
  9. Antares

    Antares VIP lid

    17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    een tip, geen billendoekjes of snoetendoekjes gebruiken...die dingen prikken. Gewoon een washandje met warm water...desnoods beetje zeep.

    Dan vasthouden in je arm, arm eromheen slaan. Voorhoofdje vasthouden, hoofdje naar achteren duwen. Dan gewoon uitleggen wat je gaat doen alles erbij he...dus zeggen.

    Mama gaat nu ff je gezicht poetsen, dit moet. Ik ga je vasthouden en je hoofdje naar achteren doen zodat ik er snel en goed bij kan, dan is het sneller voorbij!

    Dan zeggen, ik ga nu een washandje in je gezicht doen zodat het schoon kan worden, en dan poetsen.

    Daarna zeggen, en klaaaar! wat ben jij een grote meid/knul.

    Hier was het drama, maar op gegeven moment kreeg ze door het gebeurd toch....ds ik kan gewoon ontspannen en dan is het sneller voorbij...duurde wel eventjes hoor.

    Succes!
     
  10. Maia

    Maia Niet meer actief

    liedje zingen. Ik ga altijd eerst de handen poetsen en dan zing ik er een zelfverzonnen liedje bij en dan zing ik dat we zo ook de wangen gaan boenen want dan kunnen we weer zoenen en dat vindt ze zooo grappig en dan krijg ik daarna ook altijd een zoentje van haar ;)

    en warm water, scheelt ook, koud vindt ze toch ook minder prettig :D
     
  11. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    HIer werkt het ook vaak wel beter als ik een liedje op zet...
    Ik zet b.v handjes draaien van K3 op (is ze op de een of andere manier helemaal gek op!) en dan zing ik: "handjes poetsen" of "snoetje poetsen" en dan accepteert ze het vaak wel al doet ze nog steeds wel wat moeilijk...
    Het gekke is dat ze bij mijn vriend of iemand anders er minder moeite mee heeft dan bij mij! Terwijl ik ook gewoon voorzichtig doe enz...
     
  12. Storm

    Storm Niet meer actief

    Hier net zo. Het is niet leuk, maar moet wel gebeuren. We geven hem zelf ook nog wel eens een doekje om de mond af te vegen en handen schoon te maken, maar goed, daarna moet mama of papa toch nog even 'gemeen' zijn.
     

Deel Deze Pagina