Hoi meiden, Wij zijn ondertussen alweer bijna 2 jaar 'bezig' voor een kindje.(April 2005)We zijn nog niet naar de Gyn geweest,om volgende redenen; 1.Van die 2 jaar is mijn cyclus nog maar ongeveer een jaar echt regelmatig. 2.We hebben eigenlijk nog niet vaak op het goeie moment geklust,mannetje werkt bijna constant 's nacht dus heel moeilijk om te timen,en hij is ook vaak moe. Al bij al heb ik dus nog niet veel cyclussen gehad wanneer het gelukt kan zijn,en daarom willen we nog heel effe afwachten.Ben ook nog erg jong. Nou is mijn cyclus tussen de 42 en 46 dagen,en ik heb hier ergens gelezen dat als je cyclus langer is dan 40 dagen,je sowieso naar de Gyn moet gaan,klopt dit?Wat is hiervoor de technische uitleg? Mijn vriend heeft al een kleine,dus ben ergens ook wel erg bang dat het aan mij ligt Maar al bij al heb ik nu een erg regelmatige cyclus,nergens te veel last van enzo....Alleen is het gericht sexen nog steeds moeilijk!(Deze maand waarschijnlijk weer niet..) Dus meiden,het is allemaal een beetje warrig,maar weet niet goed hoe ik het anders allemaal op moet schrijven. Als er iemand tips heeft of een beetje peptalk hoor ik het graag! Veel liefs xxxxxxxxxxx
Oh ja,ik ga volgende maand wel weer temperaturen en misschien ovu-testen te gebruiken,zodat ik de Gyn wat recente info kan geven.
Hey Lucia, Ik ben toevallig vandaag naar de gyn geweest en hij zegt steeds tegen mij dat als je cyclus tussen de 22 en 35 dagen zit, dat dit goed is. Wordt het meer dan moet je het toch laten nakijken. Als jij je er onprettig bij voelt zou ik zeker naar de gyn gaan. Ten eerste om je cyclus te laten nakijken. En over het feit dat je niet veel geklust hebt op de belangrijke dagen, kun je toch een beetje liegen. Met een cyclus van 42 dagen, is het ook moeilijk te peilen wanneer je ei komt. Praat er anders eens over met je HA. Veel succes met alles. Liefs Hope
Maak een afspraak bij je huisarts en vertel hem dit alles meid...misschien mag je naar een fertiliteits arts. Ennuh zeker geen verkeerd idee om te beginnen met tempen..heeft een gyn/fertiliteits arts heel veel aan Ennuh heel veel suc6!
Hope en Deeltjuh, Bedankt voor jullie antwoorden! Ben toevallig een paar weken geleden naar de huisarts geweest,en langs m'n neus weg gevraagd na hoelang je kan doorverwezen naar de Gyn,en hij zei;'als je geen reden hebt om te denken dat één van jullie verminderd vruchtbaar is,na ongeveer een jaar.Maar dan is het wel handig om al een paar temperatuurkaartjes te hebben.' Dus gaan we dat maar zeker doen Maar toen wist ik dus nog niet dat het niet 'normaal' was om een cyclus van meer dan 40 dagen te hebben. Zal er zeker binnenkort eens met m'n ha over praten! Kan inderdaad wel een beetje liegen over dat vrijen op de juiste dagen Meer peptalk en reacties zijn natuurlijk altijd welkom
haha nou een jaar tempkaartjes hebben ze nie nodig hoor...van een aantal maanden zou makkelijk zijn En zeker niet zeggen van dat het vrijen nie altijd op de goeie tijden lukt... Sterkte hoor meid..ik zou zsm aan de bel hangen..want voor je een afspraak hebt ben je weer ff verder (bij gyn)... Maar...ik ken iemand die 4 jaar bezig is geweest...en toch nu een mooie gezonde dochter van een jaar!
Nou effe update: Daarnet toen ik naar de wc ging hing er ineens rood aan m'n papiertje 36 is toch al een ietsje beter Is het erg als ik dan vanaf morgen begin te temperaturen?
maar ook nog even voor de goede orde dat je bang bent dat het aan jou ligt omdat het nog niet gelukt is na 2 jaar en dat je vriend al een kleine heeft... wij hebben samen al 2 kinderen (en bij beide direct zwanger) nu na een dik jaar nog niet zwanger maar blijkt ook tijdens onderzoek dat zijn zaadcellen niet je van het zijn....dus tja er zijn zoveel dingen die ervoor kunnen zorgen dat een zwangerschap wat op zich laat wachten en je vriend hoeft niet te denken dat het niet aan hem ligt omdat hij er al een heeft.... iig succes meid...
Thx Smoekie! M'n vriend is ook niet zo dat hij maar aanneemt dat (als er iets zou zijn) het niet aan hem kan liggen hoor,dat zegt hij vaker tegen mij dan ik tegen hem! Maarja soms als ik aan m'n rare cyclussen denk,begin ik wel eens te denken dat het zeker aan mij ligt... Dat zullen we weten als we binnen een paar maanden naar de gyn gaan!(hopelijk is het dan natuurlijk niet meer nodig ) Jij in ieder geval ook nog heel veel succes meid,hoop dat het toch snel voor jullie mag lukken! xxxx
Lucia , ik zou zeker weten naar de gyn gaan hoor . Als je zo een lange cyclus hebt is het moeilijk om na te gaan wanneer je je eitje hebt en dus gaat gericht vrijen ook niet makkelijk . En verder zou ik er gewoon vanuit gaan dat alles goed is . Tegen de tijd dat de arts zegt ( mocht het niet goed zijn ) dat er iets niet klopt, is het vroeg genoeg om te stressen Maar voor nu lekker ervan uit gaan dat alles goed is .... Trouwens , ik ben zelf 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden van onze oudste . Zijn na anderhalf jaar pas naar de gyn gegaan . Een dag voor wij naar het ziekenhuis moesten voor een allerlaatste onderzoek ( zou daarna doorgestuurd worden naar het fertiliteitscentrum) bleek dat ik spontaan zwanger was geworden Onze meid is inmiddels al een flinke kleuter van bijna 5 en we hebben zelfs nog een 2e kleine rondlopen ..... En ook ik had toen een hele onregelmatige cyclus Groetjes Joyce
Joyce, dat zijn inderdaad leuke dingen om te horen en waar je weer een beetje meer hoop van krijgt! Je hebt gelijk,ik probeer er nu nog niet over te stressen,maar je hebt van die momenten he En naar de gyn gaan komt er zeker van als het de volgende rondes niet lukt,hebben we onszelf voorgenomen.(zijn allebei wel bang om te gaan eigenlijk )
Zou ik niet zijn hoor als ik jou was . Ik was er ook bang voor , vandaar dat wij zolang hadden gewacht . Tijdens de vorige onderzoeken ( die ik wel had ondergaan ) was wel al gebleken dat er niets aan de hand was . Dat laatste onderzoek was voor de zekerheid . Tja , en die hoefde niet meer gelukkig Maar als je gaat heb je in elk geval zekerheid dat het goed zit . Dat brengt dan toch weer een stukje geruststelling snap je . En als het niet goed zit weet je in elk geval waar het aan ligt . De medici is tegenwoordig zo goed geregeld hier dat ze overal wel een antwoord op hebben . Dus ook voor jou als het nodig mocht zijn is de kans groter dat ze je wel kunnen helpen dan niet Als je alleen maar een onregelmatige of vrij lange cyclus hebt , dan kunnen ze dat regelen voor je Dan heb je dus meer kansen in een jaar om zwanger te worden en dat lijkt me een bezoekje aan de gyn wel waard toch En vooralsnog ga ik er vanuit dat je "alleen maar een lange cyclus " hebt . Wel vervelend , maar niet onoverkomelijk Groetjes Joyce