HUH? Ik wist dit echt niet en drink dit elke dag!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 6 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GreyhoundLover

GreyhoundLover Actief lid

22 nov 2012
    199
    0
    0
    Gelderland
    Voor ik zwanger werd dronk ik denk ik 8 koppen koffie op een dag (zwart en lekker sterk enzo...) maar daar ben ik mee gestopt. De koffie bluste ik af met Rooibos thee maar ik begreep dat je daar weer een hoge bloeddruk van kan krijgen?? Dus over geschakeld naar de kruiden varianten (wordt wel saai op den duur...)
    En nog steeds (ach ja ik ben verslaafd..) Cola light zonder cafeine. Maar dat wel met mate. Waar ik vroeger 1 op 1 liep, loop ik nu 1 op 3 :p
    Ik heb twee miskramen gehad dus doe het wel rustig aan met dit soort dingen...

2. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Bij mijn zwangerschapscursus wordt er volop thee gedronken hoor, je moet er misschien geen liters van drinken, maar wat anderen ook al zeggen: laat je niet gek maken! Je verloskundige vertelt je wel wat je echt niet mag en dat zijn uiteindelijk maar een paar dingen (rauw vlees, rauwe melk, alcohol en sigaretten, niet teveel koffie, dus ook daarvan mag je best wat drinken). Als dit echt zo erg was dan had iemand je dat al lang verteld! Ik drink ongeveer twee of drie kopjes thee per dag, de gewone thee, ik vind al die rare smaakjes en vooral rooibos echt niet te doen.

3. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Tja, iedereen zegt inderdaad weer wat anders..
    Als je zeker wilt zijn dat je 't goed doet, zou ik pure kruidenthee drinken. En anders gewoon ook nog 2 a 3 koppen zwarte thee per dag. Anders kun je bijna niks meer drinken/eten..

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Niet te druk om maken. Rooibos of groene thee is idd gezonder, maar het is natuurlijk wel relatief. Je kunt gewoon probleemloos zwarte thee drinken hoor. Probeer de hoeveelheden niet al te extreem te maken, maar een paar koppen per dag kunnen echt geen kwaad.

5. Julix

Julix Actief lid

16 jan 2012
    135
    0
    0
    Alles met mate dames ;)

6. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Mijn verloskundige adviseert om niet meer dan 2 koppen thee (koffie of cola) per dag te drinken. Het gaat dan om zwarte thee (vruchten, engelse melange etc) en groene thee.
    Thee met zoethout wordt helemaal afgeraden.
    Ik drink nu dus ook rooibos.

Meid, als je geen klachten hebt, zal het allemaal wel mee vallen. Er wordt ook zoveel afgeraden en aangeraden... af en toe zie je door de bomen het bos niet meer. Zo heb ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap regelmatig tonijn gegeten, en nu lees ik dat dat niet mag... Gelukkig zijn de effecten niet zo erg als alcohol / roken / drugs.... komt goed!

7. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    ... niet van rooibosthee, maar van zoethoutthee kan je een hogere bloeddruk krijgen

Paulien28 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina