Ontevreden over aankoop, wat nu?

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    #1 dochters, 7 jun 2014
    Laatst bewerkt: 7 jun 2014
    We hadden een nieuwe laptop nodig, waar ik nu op typ is eigenlijk bijna af.

Dus wij naar Mediamarkt.... We zagen daar Chromebooks. Laptops zonder windows, maar dus Chrome als besturingsprogramma. Mijn man had het er al over dat die goedkoper zijn en we besloten dan ook zo'n ding te kopen. Hij was 279 euro geloof ik, van Samsung. Ook had hij zich verdiept in chromebooks en lazen we positieve reviews.

Wij naar huis... Thuis direct dat ding uitgeprobeerd maar na een tijdje merkte ik dat ik niet erg tevreden ben. Hij doet niet wat ik wil... Een printer aansluiten hebben we niet voor elkaar gekregen. De rechtermuisknop van de touchpad doet het helemaal niet en toen ik de SD kaart erin deed om foto's op de pc te zetten, kwam er niet een venster voor het uploaden van foto's en hoe het wel moest snapten we niet.
    Ook deed hij erg lang over het laden van nieuwe pagina's in de webbrowser. Dus we zitten flink te balen over deze aankoop. Liever zouden we dus de laptop inruilen voor een wat duurdere waar gewoon de oude vertrouwde Windows op zit.

Ik bekeek de bon even. En toen baalde ik nog harder, want er staat dat computers, laptops, tablets en dat soort apparaten niet retour ingenomen worden.
    En nu? Wat zouden jullie doen?

Ik kan toch niet ' verplicht' met deze laptop verder moeten, terwijl ik er niet mee overweg kan en zeer ontevreden ben. Uiteraard nemen we maandag meteen contact op (vanaf 12 uur ivm 2e pinksterdag) met de klantenservice. Maar wat moet ik nu als ze inderdaad moeilijk gaan doen?

2. Koon

Koon Niet meer actief

Misschien had je je eerst in Chrome moeten verdiepen voor je deze laptop aanschafte?
    Als de laptop niet werkt zoals hij hoort te werken, moet Mediamarkt dit oplossen. Maar als jij niet weet hóe het werkt, dan is dat natuurlijk niet hun probleem.

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    #3 dochters, 7 jun 2014
    Laatst bewerkt: 7 jun 2014
    Mijn man heeft zich verdiept in chromebooks en zei dat dat wel wat voor ons was. De reviews die we lazen leken veelbelovend. Maar dat het ons zo zou tegenvallen hadden we nooit verwacht.

De punten die ik noem lijken me niet normaal.... ik hoop dat dit gewoon onder " defect" valt en we een andere mogen.

4. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Ik hoop dat je het voor elkaar krijgt, bij onze mediamarkt zijn het allemaal horken die nog nooit van klantvriendelijkheid hebben gehoord!

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dit.

Zelf in januari overgestapt van een Windows laptop naar iMac, maar jeetje ik kan er nog steeds niet altijd even goed mee overweg. Werkt verder heerlijk, maar soms denk ik wel aan mijn oude vertrouwende Windows: gewoon omdat het nog meer in mijn 'systeem' zit.

6. KimK

KimK Niet meer actief

Dit dus. Veel mensen denken zonder Windows te kunnen. In het geval van Ios nog enigzins begrijpbaar maar in geval van andere besturingssystemen blijkt dat in de praktijk toch zwaar tegen te vallen.... Helaas pindakaas denk ik (wat ik overigens zeer logisch vind, goedkoop is vaker duurkoop... ;)).

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het apparaat defect is, zal MM het probleem moeten oplossen.
    Als je Chrome niet snapt, is dat jouw probleem en geeft MM je je geld niet terug.

8. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Och, hou op over mediamarkt.. Wij kopen er nooit een laptop of überhaupt iets weer!!

Wij hebben vier jaar geleden er een netbook gekocht. Ding was na een half jaar al stuk. Helaas, bon weg, contant betaald. Helaas pindakaas, geen garantie, zoek t maar uit.

Een nieuwe gekocht maar we twijfelden over een netbook gezien de vorige ervaring. Uitgelegd aan de verkoper. Nou meneer kon alle twijfel wegnemen. Ze waren onderhand veel verbeterd etc blablablabla!!

Na drie dagen crashed de netbook, wij er mee terug.
    Allereerst was ie supertraag, terwijl wij dat al aangaven als twijfelpunt want dat was die andere ook. Deze zou goed snel zijn, amahoela.
    Batterij was veel sneller leeg dan beloofd en hij crashed dus ook volledig na drie dagen.
    Wij wilden een andere, dit voldeed niet aan de verwachtingen die ons toegezegd waren, bovendien was ie stuk.

We konden praten als brugman, ze namen m niet terug, ze zouden m kosteloos nakijken. Kosteloos mits het niet onze fout was!!
    Bleek dus ook niet onze fout.
    Daar aangekomen opnieuw geprobeerd. Nou nog steeds enorm traag, dus werd nog niet aan onze eisen voldaan.

Bedrijfsleider erbij.. Die vent wilde ons niet eens een hand geven. Wij logen want die bewuste medewerker zou ons dat nooit voorgelogen hebben. En dat terwijl wij duidelijk onze twijfel uit hebben gesproken!

We moesten onze laptop weer meenemen en hij wenste ons succes ermee. Hij wilde niks voor ons doen, draaide zich om en liep weg.

En dat terwijl wij er vaste klant waren. Hadden er de twee jaar ervoor oa een wasmachine, een droger, een tv, gewone computer plus beeldscherm, camera en de vorige netbook hadden gekocht.
    Geen enkele vorm van coulance. En dat terwijl wij aldoor netjes zijn gebleven, vriendelijk iedereen te woord gestaan en geen stampij hebben gemaakt.

Ons zien ze er niet weer!!!

Mediamarkt, je bent toch niet gek???!!!!

Ik ben dus bang dat je het met deze moet doen:(

9. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ojee.... als ik jullie verhalen zo lees..... ;)

Ik leg gewoon de punten bij hun neer die ik hier ook aan geef. Daar kan ik toch gewoon niet mee akkoord gaan? Ik hoop dat ik de goede tref maandag.

10. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Voor ons ook geen mediamarkt meer, wat een ballentent. Klantvriendelijkheid komt echt niet in hun woordenboekje voor...

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een chromebook werkt gewoon heel anders. Jullie hebben de keuze gemaakt hiervoor te gaan en wanneer dit je achteraf niet bevalt is dit niet het probleem van de mediamarkt.

Een chromebook slaat je foto's niet op het apparaat op maar op een server gekoppeld aan je google account. Nadeel van een chromebook is dat hij dus altijd verbinding moet hebben met internet en anders niet werkt.

Dit zijn allemaal punten die je van te voren had kunnen weten en waar de mediamarkt niet verantwoordelijk voor is.

Daarnaast geven ze duidelijk van te voren aan dat je dingen niet kan ruilen. Kijk.... Is hij nu defect is het een ander verhaal. Maar hij werkt niet zoals jij zou willen en dat is eigenlijk een beetje jouw probleem.

Snap sowieso niet dat je je van te voren niet goed verdiept in de verschillen of hem uitprobeert bij iemand die er 1 heeft.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vrees dat je geen poot hebt om op te staan. Het is niet zo dat het kapot is. Je kunt er niet mee omgaan. Dat is niet hun schuld.

13. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dat jullie er niet mee om kunnen gaan is natuurlijk niet de schuld van mediamarkt.

Denk dat je je toch beter had moet verdiepen in het product. Dan was je er achter gekomen dat het totaal iets anders is als windows.

14. Imensa

Imensa Niet meer actief

Dit dus..

15. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Ik lees in je openingspost geen dingen waardoor ik vermoed dat je computer kapot is, maar allemaal zaken die je niet goed begrijpt aan het besturingssysteem. Op internet staan vaak best redelijke tutorials, probeer je daar misschien in te verdiepen voor je dinsdag aan de balie staat? Als ze daar merken dat je er weinig van begrijpt, zullen ze je als je daarnaast wél met een valide klacht komt misschien minder serieus nemen..

En dat ie langzaam is, ja.. Dat zijn computers van 279 euro. Als je een echte snelle wil, ga er dan voor één met SSD. Ben je wel duurder uit (begint bij 500-600 euro), maar je weet niet wat je meemaakt ;)

16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ssd vind ik het niet waard momenteel. Ik heb een ssd in mijn pc maar heeft niet veel opslag. Windows staat erop en games die ik op dit moment veel speel. De rest staat op een gewone hd. Mijn man had 2 ssd's maar die zijn snel stuk gegaan. Hij heeft nu een hybrid. Redelijke prijs voor 2tb. Als mijn gewone hd de geest geeft ga ik ook voor een hybride tot de ssd wat meer ingeburgerd is. (verhouding prijs/opslagruimte)

17. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Na jullie reacties heb ik toch besloten morgen nog eens te kijken naar de laptop... ik had hem al weer netjes terug in de doos gedaan. Kijken of ik dan nieuwe dingen ontdek waardoor het beter wil. Durf bijna niet terug te gaan na het lezen van jullie reacties..

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

Mocht het echt niet voegen zou je zou hem altijd nog op mp kunnen zetten. Kijken of je er nog een leuk prijsje voor krijgt.

19. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Wij hebben het ooit voor elkaar gekregen om een laptop retour te brengen. We hebben wel van te voren op de bon laten schrijven dat mochten we niet tevreden zijn, de laptop incl geopende doos retour kon. En inderdaad, we waren niet tevreden (hadden een hele snelle dure laptop, maar wilde er een goedkopere voor erbij. De verkoper garandeerde ons dat deze net zo goed was, bleek achteraf natuurlijk niet zo te zijn). Dus kon toen zonder problemen retour. Het valt te proberen dus, maar nogmaals, bij ons stond het op de bon.

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek

Deel Deze Pagina