ik ben bijna 30 weken zwanger en ik had ondanks een mindere band mijn broer en diens vriendin als meter en peter gevraagd al enkele mnden geleden, hen deden het, mijn broer had lal eens geweigerd bij nr 2 toen er een ruzie over iets banaals was, ondertss al 5-6j geleden, tss ons en hen ging het in die jaren altijd met ups en downs, nu het laatste jaar ging het beter vooral als je in hun straatje wandeld en niet tegen hen in gaat ben je de beste vrienden. hun hebben het financieel niet breed en vragen geregeld geld aan mijn ma,pa( gescheiden) en ik ben dat zo kotsbeu, ze werken niet en worden maar door iedereen geholpen grotendeels omdat er kleine kids bij betrokken zijn, ik doe de financiele regeling van mijn ma, en zie dus regelmatig veel geld naar hun uit gaan, zolang ik niks zeg is alles goed maar vandaag zag ik dat er weer veel geld was afgegaan aangezien ik het beheer doet moet mijn moeder mij dit melden, ja beetje stom voor een volwassen vrouw vragen om aan haar eigen geld te mogen maar dat is jaren geleden zo besproken omdat ze dat zelf niet goed kan beheren, dus ik bel haar wrm dit niet gemeld wordt en mijn broer was daar en ook en begint meteen ruzie te maken,lelijke dingen te roepen etc, terwijl ik als beheerder mag vragen wrm er geld vanaf gegaan is. nu om mijn verhaal korter te maken en waar het eigenlijk om draait, hen hebben dus het peter en meterschap na die banale ruzie afgezegd, heb wel altijd het gevoel gehad dat ze er nooit achter gestaan hebben gewoon ad manier hoe ze deden, nooit interesse tonen in de zwangerschap nu je hebt zo een mensen, maar nu moet ik dus opzoek naar een andere meter en peter, het eerste wat in me op kwam was mijn eigen kinderen die zijn dan 8 en 6 als de baby geboren wordt, het dopen is niet voor direct maarja ze zijn jong om die taak toegewezen te krijgen en snappen er nog niet veel, dus tekenen in het doopregistere mag hier niet voor 13-14j, en als hen dat zijn is de baby 7j want dan zijn ze 15 en 13j en mogen ze wel tekenen maarja ad andere kant 7j en dan je kind pas dopen??? grootouders wil ik liever niet, ten eerste omdat de andere kids hen ook niet als meter en peter hebben en ja wie neem je dan bij je laatste kind? je stoot altijd een vd 4 ouders tegen het hoofd, en zeker al omdat ik mijn ma en pa geen nauwe band heb, zijn koele kikkers die weinig tot geen interesse in ons leven en dat vd kinderen tonen dus zo iemand wil ik dan ook niet als peter of meter. wat zou jij doen? vrienden is geen optie de meeste hebben er al 1 of willen wachten tot hun broer of zus een kindje krijgt, mijn man zijn broer is al peter vd oudste, diens vriendin vd jongste,... ik trek me dit allemaal hard aan ook al is het mss voor sommige maar iets banaals, heb al gans de dag maagpijn en last van harde buiken,klein is ook rustiger dus die zal wel voelen dat ik me hierin op jaag.
Jeetje lastige situatie zeg. De ene kant zou ik eigenlijk blij zijn dat je broer nu afzegt dan dat hij het doet zonder emotie. De andere kant nu moeten jullie op zoek naar iemand anders. Ik moet zeggen dat ik zelf ook pas gedoopt ben toen ik 7 jaar was en ik dit ook erg bewust mee gemaakt heb,vond dit dan ook erg leuk. Wil je als je kindje geboren is niet zo lang wachten is het misschien een idee om voor de zelfde peter en meter te gaan. Als je tevreden ben over de peter en meter van je andere kindjes zie ik geen probleem om hun nog een keer te vragen. Succes met je keuze
Phoe...lastig hoor. Maar ik denk dat je blij moet zijn dat ze het niet doen. Zulke mensen wil je toch niet als peetouders voor je kind? Maar volgens mij mag je toch wel meerdere peetkindjes hebben? Mijn ouders zijn peter en meter van 2 nichtjes. Dus mensen kunnen toch peter/meter zijn van jouw kindjes en (later alsnog) van een ander kind? En moet je überhaupt een peter en een meter hebben? Ik en mijn zus zijn allebei gedoopt, maar hebben geen peter en/of meter. Ik zou hier eens naar informeren als ik jou was. Mijn broertje is trouwens ook op latere leeftijd gedoopt (jaar of 7 denk ik) Sorry, ik heb al jaren geen kerk meer van binnen gezien dus geen idee hoe dat allemaal gaat tegenwoordig.
Ik denk dat je blij moet zijn dat je broer heeft afgezegd, je geeft zelf al aan dat het geen mensen zijn waar je graag mee omgaat, waarom dan wel als peter/meter voor je kindje? Ik weet niet wie je zou kunnen vragen, ik ken je sociale omgeving niet dus kan je daar geen tips in geven. Wel denk ik dat je goed moet bedenken waarom je een peter/meter wilt. Zo is mijn vriend peter van zijn neefje. Maar wat het nu betekent? Eigenlijk verwachten zijn zus en zwager alleen een wat groter kado voor zijn verjaardag....want het kindje mag nooit komen logeren bij ons (net als nichtje trouwens), en mocht er iets met de ouders gebeuren dan komt zijn neefje ook niet naar ons. Bovendien gaan de ouders nooit naar de kerk, zoals wij, en is het neefje ook niet gedoopt. Dus ja...peter zijn heeft voor ons zeer weinig betekenis! Als het alleen om de kadoos gaat.... maarja misschien heeft het bij jou wel meer betekenis en het is goed om te kijken wie die taak aan zou kunnen en willen nemen. Het is volgens mij niet verplicht na een doop hoor. Ik ben ook gedoopt en heb geen peter/meter.
ad ene kant vind ik het zelf goed dat nu heeft afgezegd ja maar had ik niks gezegd ivm het geld was er ook niks gebeurd... en idd mss heb ik niks aan mijn broer en diens vriendin omdat de klik er niet heel goed zit maar we hadden hen gevraagd omdat we de intensie hadden om nu echt eraan te werken aan onze band en mss dat dit een stap in de goeie richting was, maar naar mate de zwangerschap verder ging merkte ik dat ik mss er toch niet goed aan gedaan had... dus ja ad ene kant opgelucht da hen afgezegd hebben ad andere kant jammer dat het weeral tot een breuk komt het is en blijft familie... peter en meter draait hier niet om de cadeaus want anders had ik zeker niet mijn broer en diens vriendin gevraagd aangezien ze financieel niks tot weinig te besteden hebben, dus het ging me gewoon om er zijn voor de kleine etc wat ik dacht dat hen wel zouden doen ze hebben tenslotte zelf kids, maar zoals ik al zei naarmate de zwangerschap vorderde kreeg ik er een wranger gevoel bij...ik heb ondertss de pastoor ad lijn gekregen en voor hem mogen broer en zus het peter en meterschap op zich nemen maar bij het doopsel moeten ze bijgestaan worden door ons of de grootouders omdat ze nog niet goed beseffen wrm ze ja of een belofte maken maar hun kunnen vermeld worden in het doopregister als peter en meter... dit was eigenlijk mijn eerste gevoel voor hen dat te laten doen alleen hun leeftijd hield me tegen maar de pastoor zei nu zijn ze idd nog jong maar als je als ouder hen verteld erover en naarmate ze ouder worden is het voor het nakomend broertje of zusje wel plezant. de pastoor zei idd ook dat je ook gedoopt kan worden zonder meter en peter en mss dat je dat zo kan en toch de kids erbij betrekken en hen zeggen dat ze peter en meter zijn en hun die taak als ze het beseffen toewijzen, hij zei alsde baby gedoopt wordt bespreken we dit nog eens om tot een goeie oplossing te komen, ik ad ene kant de grootouders die taak wel geven tot de kids groter zijn maar dat komt bij hen mss ook raar over dat ze het maar even zijn? en ja het liefst wil ik mijn schoonouders maarja ik weet ook al is de band niet goed met mijn eigen ouders dat het hen wel pijn kan doen, en idd je kan meerdere petekindjes hebben maar hier wil niemand het een 2e keer doen anders zat ik nu niet met mijn handen in het haar, zucht wrm moeten de dingen toch zo moeilijk verlopen...