Ik heb sinds de geboorte van mijn jongste het mirena spiraal laten plaatsen. Helaas was/ben ik meer ongesteld dan niet. Het lijkt bij mij wel de omgedraaide wereld, 4 weken ongesteld, 1 week niet, en dan weer 4 weken ongesteld en dan weer 1 week niet. Na 6 maanden ben ik bij de gyn. geweest en hij constateerde dat de mirena dus niet werkte . Hij zou verwijderd worden, maar hij kreeg hem tijdens dat consult niet te pakken (de draadjes). Nu heb ik een afspraak staan om hem via een kleine operatieve ingreep te laten verwijderen. Maar nu het vreemde. Sinds een paar dagen ben ik heel snel sjaggie, vaker kleine plasjes (nee geen blaasontsteking) en vandaag moest ik ineens huilen toen ik aan het zappen was en op mtv zag dat een meisje haar kindje ging opgeven voor adoptie. Dat meisje was helemaal in tranen, waardoor ik (bij aanblik van die baby) ook ineens begon te huilen! Nu ken ik bovenstaande wel, maar dit kwam voor in mijn laatste zwangerschap!!!! Zou een testje zin hebben? Of ben ik (ondanks het vloeien) toch al die tijd beschermt geweest (en nog steeds) voor een zwangerschap? en komen dus de klachten van de mirena af.
Het kan allebei. Ik heb ook 5 maanden lang meer wel gevloeid dan niet , maar nu heb ik gelukkig mijn eigen cyclus (28-30 dgn). En dan 'gewoon' ongesteld, net als bij de pil. En ik ben sinds kort wat minder hormonaal hihi. Ik heb m nu 9 maanden ongeveer. Maar ik heb in het begin ook echt wat testjes gedaan hoor, ik herkende het zo erg van de zwangerschap. Gelukkig was het bij mij wel de mirena. Maar ik zou toch voor de zekerheid een testje doen. Dan kan je dat in ieder geval uitsluiten, toch?