Welke test moet ik geloven?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Ameera, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ameera

Ameera Lid

22 okt 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Ik heb vanochtend ovulatietest van kruidvat gebruikt en die was overduidelijk positief donkerder dan controlestreep. Een uur later heb ik ovulatietest van sensitest gebruikt en daar was de streep veel lichter dus negatief.

Zie foto hieronder.

Nu weet ik het ff niet meer hoor.. ? Help?

2. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

De ovulatietesten van Kruidvat zijn alles behalve betrouwbaar. Ze geven heel vaak een vals positief resultaat. Daarom zou ik als ik jou was, de onderste test geloven... Maar je kunt voor de zekerheid altijd alvast klussen want zo te zien duurt het niet lang meer voordat hij echt positief is! :)

3. Angel78

Angel78 VIP lid

18 jul 2011
    5.883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    sensitest!!!!!!
    Kruidvat is slecht als ovutest, dus weg die dingen!

4. Ameera

Ameera Lid

22 okt 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt dames, ik twijfelde echt wist niet welke ik moest geloven, maar na deze reacties geloof ik sensitest. Thanks ;)

5. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    Wil er toch nog een kanttekening bij plaatsen. Ik heb ook die van sensitest gebruikt en volgens mij gaat het bij die testen ook om hoezeer het lijntje kleurt. Hij kleurt altijd wel iets, maar als je ei eraan komt het duidelijkst. Terwijl die van KV echt donkerder moet zijn dan de controlestreep.

Heb ook die van KV gebruikt omdat ik geen zin meer had in lijntjes vergelijken (bij sensitest kreeg ik een papiertje waar ik dan elke dag mijn testje op kon plakken en zo crea bea ben ik niet) en het wel helder vond dat de testlijn donkerder moest zijn dan de controlelijn.
    In mijn berekeningen heeft KV het nog niet fout gehad (heb het drie maanden gedaan).

Het ligt er dus maar aan. Misschien nog even de gebruiksaanwijzing van sensitest lezen?

In ieder geval: veel klusplezier ;)

6. Lady1985

Bij sensitest moet de teststreep even donker zijn als de controlestreep of nog donkerder... Ik heb ze ook gebruikt. De test van Ameera is op dit moment ook nog niet positief maar aan het streepje te zien zal het waarschijnlijk niet lang meer duren

7. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    KLopt. Alleen kun je ook als je elke dag test je piek mislopen. Als je dan terugkijkt naar je testjes kun je bepalen wanneer je een positieve test had kunnen hebben (maar niet had, omdat je bijvoorbeeld aan het werk was en niet hebt getest).

8. Ikhebjelief

Ikhebjelief Fanatiek lid

1 apr 2010
    2.044
    0
    0
    met kruidvat testen test ik ALTIJD positief, dus zou die kruidvat niet meer gebruiken en toch overgaan op andere ovu testen

9. Lady1985

Idd... Die testen zouden ze eigenlijk echt uit het assortiment moeten halen!!!

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.968
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    Tja, kan 2 dingen betekenen:
    1) de kv werken dus ook niet bij jou en je piek moet nog komen!
    2) je hebt je piek met de sensitest gemist (omdat je een uur na de kv weer getest hebt).En je hebt dus een kortere cyclus dan die van vorige maand (39 dagen)

Waarom heb je een uur na de ovu KV nog een test gedaan?? Kan goed zijn dat je urine niet geconcentreerd genoeg was om op de sensi ook een goed positief resultaat te geven.

Waren dit de eerste ovu testjes deze cyclus??

11. Ameera

Ameera Lid

22 okt 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties meiden, ik ben nog steeds bezig met ovulatietesten en helaas nog steeds niet een duidelijke streep te zien bij die sensitest. Ik had wel steken van beneden (sorry voor de details) en laag rugpijn weet niet of dat mijn eisprong was?

12. Ameera

Ameera Lid

22 okt 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus is onregelmatig, Nee dat waren niet mijn eerste testjes van deze cyclus ik ben begonnen bij dag 7 omdat mijn vorige cyclus 22 dagen was. Maar nog steeds niet een duidelijke streep bij sensitest. Ik heb een uur na die ovu kv nog een test gedaan omdat het heel donker was geworden en wou het zeker weten, maar blijkbaar valse hoop. Dus ik weet het echt niet.. Ik heb ook geen vruchtbaarslijm gekregen weet niet of je dat altijd moet krijgen, bij mijn vorige cyclus niks van gemerkt?

Deel Deze Pagina