Reuma en zwanger worden!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door happybest, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Hallo Dames,

Ik vroeg me af of er hier ook dames zijn die gestopt zijn met hun medicijnen vanwege hun zwangerschaps/kinderwens. Hoe gaan jullie met de pijn en ontstekingen om.
    Wij zijn namelijk een jaar bezig om zwanger te worden en heb veel lichamelijke klachten en ontstekingen. En aangezien er geen baby inwaait :oops: , wordt dat ook steeds moeilijker. Ik krijg diclofenac en paracetamol/codeïne daartegen. Maar dat is ook niet echt lekker spul. Maar ik heb geprobeerd zo weinig mogelijk te gebruiken, maar dan kan ik 's avonds bijna niet lopen en bewegen (zelfs met deze medicijnen nog).
    Ik was dan ook erg benieuwd of er meer meiden zijn en hoe jullie daar mee omgaan. Tips zijn natuurlijk welkom.

Liefs

2. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    Hai...ook ik heb reuma (ziekte van bechtrew, reactieve artritis en artrose) en ben wegens onze kinderwens gestopt met mijn medicijnen (salazulfaseperine, ibuprofen 800 en celebrex en iets om mijn maag tebeschermen )...
    Deel van mijn medicijnen konden gewoon tijdens de zwangerschap geslikt worden (salasulfa) , maar heb er zelf voor gekozen om medicijn vrij aan een zwangerschap tebeginnen.
    Was soms zwaar maar als ik alles optel was het zeker waard.
    Toen ik eenmaal zwanger was ging het een paar maanden perfect, de hormonen hadden een goed effect op mijn gewrichten, maar kreeg aan het eind erg last van mijn bekken wat zeer pijnlijk was , maar heb niets teklagen..als ik naar mijn kleine meid kijk is het het allemaal waard geweest.
    Heb wel prednison injecties achter de hand bij de reumatoloog..maar gelukkig tot nu toe niet hoeven gebruiken .
    En ik gebruik tot nu toe nog geen medicijnen (bewust voor gekozen..op eigen verantwoordelijkheid)..wel vaker onder controle en heb plechtig moeten beloven zodra de ontstekingen weer meer actief werden ik weer zou beginnen met mijn medicijnen.
    Als ik last krijg neem ik nu gewoon een paracetamol zonder codeïne , want dat mag samen met de BV.

even off topic...
    Ik werk bij the young connexion (Gelders platform voor jongeren met reuma, onderdeel van 12 reumapatienten verenigingen en in samenwerking met alle reumatologen in Gelderland ) , wij organiseren veel infoavonden over jongeren (voor infoavonden geld geen leeftijden) met reuma waaronder ook de topics
    " zwangerschap en erfelijkheid"
    " reuma en medcijnen "
    " reuma en jonge kinderen hebben"
    en nog veel meer andere leuke informatieve avonden
    Volgende maand hebben we een info avond over werk en wao/wia
    Op elke avond komt een expert/ervaringsdeskundige ( reumatoloog, fysiotherapeut, apothekers etc ) uitleg geven en is er natuurlijk ook ruimte voor vragen etc..
    Zo weer genoeg verteld...weet natuurlijk niet waar je vandaan komt, maar het word door geheel gelderland gehouden..kijk anders even op
    www.theyoungconnexion.nl

Is je reumatoloog bekend met je kinderwens?, die kan je eventueel andere medicijnen geven die wel samen gaan.
    Hoop dat je gauw een oplossing krijgt..want pijn is niet alles en je lichaam moet redelijk sterk zijn om je zwangerschap tedragen, want het is soms best zwaar..letterlijk en figuurlijk...
    Hoop dat je er iets mee kan..heb je vragen mag je me ook altijd even PBen hahah

Sterkte !

Deel Deze Pagina