Huh? Positieve ovulatietest na eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lalah, 16 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalah

Lalah Actief lid

30 jan 2017
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi allemaal, ik heb vorige week woensdag/donderdag positief getest met een ovulatietest. 27 januari was de eerste dag van mijn menstruatie. Ik heb sinds vandaag echt mega menstruatiekramp en steken, dus dacht hopelijk aan een innesteling. Doe dus net weer een ovulatietest, knalt!!! Hoe lang mijn cyclus is weet ik niet precies, net pas weer gestopt met de pil. Voorheen (heb n zoontje uit 2015) was het 26 a 27 dagen. Zou dit kunnen betekenen dat ik vorige keer vals getest hebt? Of toch een innesteling?

Bijgevoegde bestanden:

2. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Een ovulatietest reageert ook op HCG door kneiterpositief te worden. Misschien morgen een testje doen?

3. Lalah

Lalah Actief lid

30 jan 2017
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie. Maar ik heb zulke krampen, ben maar in bed gaan liggen. Ik durf bijna niet te testen..naar mijn idee is het daar te vroeg voor, ben bang voor een teleurstelling. Maar ja die knallende ovulatietest kan ik ook niet helemaal verklaren ...

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Het kan ook dat de vorige keer je eitje niet gesprongen is. Je lichaam wilt het soms dan nogmaals proberen. Zo'n test meet alleen de lh piek. Dat is het hormoon wat nodig is om het te laten springen. Wanneer deze knalt is deze op zijn hoogtepunt maar het is niet per definitie zo dat hij dan ook springt en of hij springt of niet, dat ziet zo'n test niet. Soms denkt je lichaam dan. Wacht even.. nog een keer proberen en bouwt het lh hormoon zich weer op. Je kunt dus bv 2x in een cyclus een positieve test hebben. Dus ik zou zeggen.. veel plezier 😇😉

5. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Het klinkt en ziet er uit alsof hij nu pas de laatste groeispurt maakt idd :).

6. NoahK

NoahK Lid

15 feb 2017
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
    #6 NoahK, 16 feb 2017
    Laatst bewerkt: 16 feb 2017
    Mijn ei is als het goed is ook al gesprongen vorige week vrijdag met wat rozige afscheiding en ik heb ook nog steeds een positieve ovulatietest (denk ik). Nu had ik gister opeens wat bruine afscheiding dus heb uit nieuwsgierigheid gister en vandaag 2 ovulatietesten gedaan om te kijken hoe het ervoor staat met mn LH. Ik heb al een afspraak staan voor een implanon maar nu begin ik toch te twijfelen. Ik heb een fotootje bijgevoegd. Zijn dit idd positieve testen?

1: 15-02 16:30uur
    2: 15-02 23:00uur
    3: 16-02 16:30uur
    4: 16-02 22:40 uur

Bijgevoegde bestanden:

7. Lalah

Lalah Actief lid

30 jan 2017
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt dames, als dat het is ben ik wel echt verbaasd van de pijn/kramp en steken die dit met zich mee kan brengen zeg! Voor de zekerheid hebben mijn man en ik het nog even gezellig gemaakt samen net..haha.Ik ga uit nieuwschierigheid morgen nog een keer testen.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nummer 4 is in elk geval weer negatief.

(Zou je voortaan een eigen topic willen openen? Dit is niet zo leuk voor TS....)

9. NoahK

NoahK Lid

15 feb 2017
    8
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dankje voor je reactie. Ik ben nieuw hier dus wist nog niet echt hoe alles in zijn werk gaat. Sorry!

Wensmoeder86 vindt dit leuk.
  10. Lalah

Lalah Actief lid

30 jan 2017
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maakt niet uit Noah!
    Ik heb vandaag nog beste krampen. Voelt als menstruatiepijn.
    Als ik thuis ben van werk doe ik nog een ovulatietest en als die weer zo knalt misschien toch een zw test??

11. L0la

L0la Actief lid

11 jan 2017
    128
    39
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ben heel benieuwd!

12. Lalah

Lalah Actief lid

30 jan 2017
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik laat het weten!!

13. Lalah

Lalah Actief lid

30 jan 2017
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ziet er naar uit dat het toch mijn ei is, ik kon het niet laten maar test negatief met n zw. Test. Kan een ovulatietest knallen bij een vroege zwangerschap terwijl t nog niet zichtbaar is op een zwangerschapstest? Ik snap er niks van...🤔😣

14. Cjms

Cjms Bekend lid

11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Ik denk dat je er beter van uit kan gaan dat het een late ei is

15. Ballon

Ballon Niet meer actief

Volgens mij niet zoals die van jou.. probeer nog eens een ovu test misschien? Wanneer het streepje minder is weet je het zeker dat het je ei is ;)

16. Lalah

Lalah Actief lid

30 jan 2017
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey Ballon! Ja zo spannend ik voel van alles maar weet ook hoe je lijf je in de zeik kan nemen... ik heb krampen, moe en duizelig. Ik doe vanavond nog een ovutest, goede tip!

17. manaolana

manaolana Niet meer actief

#17 manaolana, 17 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2017
    Omdat je pas net met de pil gestopt bent en de eerste dag van je laatste menstruatie op 27 januari was denk ik dat de kans vele male groter is dat de test gewoon op je LH-piek reageert en je niet zwager bent.

Stel dat je volgens het boekje een eisprong hebt gehad op CD14 dan was dat op 8 februari. Dan zou je gister op 8DPO en CD23 zitten. De kans dat je dan knallend positief test op een zwangerschap is echt nihil. Daarnaast kan een LH-test reageren op hCG maar dat hoeft niet en het is zeker niet zo dat dat die testen eerder reageren dan de zwangerschapstesten, want dan zouden ze daar de zwangerschapstesten wel van maken ;).

Ik zou gebruik maken van de piek en je vent aan zijn haren naar jullie bed (of bank, of keukentafel) slepen :p.

Hopelijk snel (over een week of twee) een mooie positieve zwangerschapstest voor jou!

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee, dan blijft het streepje van je ovulatietest knallen en neemt niet af. Ook bij een prille zwangerschap. Jouw streepje neemt echter af, dus je kunt er het beste van uitgaan dat het je LH-piek geweest is.

19. Lalah

Lalah Actief lid

30 jan 2017
    114
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey Be Happy, ik weet nog niet of mijn streepje van de ovu test afneemt, dat test ik vanavond. Zw test is omo wit helaas. Gisteren gevreeen met mijn man haha voor t geval t idd n late eisprong is! Laat t weten vanavond, van die ovu test

20. Ballon

Ballon Niet meer actief

Spannend!

Deel Deze Pagina