Rauwe ham mag toch ook gewoon? Die hysterie altijd.. De salami is verboden geworden tijdens het laatste trimester van de zwangerschap van mijn zoontje. Is toch echt duidelijk een ander product dan filet americam. Destijds stond er uitleg bij over dat het met name over buitenlandse worsten ging.
De salami die in plakjes wordt verkocht in de supermarkt kan je gewoon eten. Die zijn zo bewerkt als maar kan, zit niks rauws meer in hoor. Als je ziek wordt van een rauw ei, is dat heel vervelend maar niet schadelijk voor je kindje. Wel enorm vervelend voor jezelf want zo'n besmetting is niet niks.maar kan absoluut geen kwaad voor je kindje. Salmonella zit trouwens in het eiWIT, dus een uitsmijter met hele dooier kan ook geen kwaad
Nou kan net zo goed op water en brood gaan leven :S mag dan echt helemaal niks meer!! Volgens mijn Vk mag salami wel trouwens
Je mag wél salami eten. Heb het drie maanden terug aan mijn gyn gevraagd en hij zei dat het voedingscentrum overdrijft. Dat het nu ineens niet mag is ook niet naar verloskundigen en gyn's gecommuniceerd, middels vakliteratuur ofzo.
Alyne, dat bifi het afraadt is hetzelfde als dat je in een pretpark niet in de draaimolen mag: om zichzelf in te dekken
Rauwe ham mag ook niet net als gerookte zalm niet enz enz.. Ik ben bijna op t einde van m'n zwangerschap. Heb ik zin in die producten? Jazeker. Maar ik ga t risico niet lopen. Immers wat is 9 maanden op een heel mensenleven. Enne je een salmonella vergiftiging kan weeën opwekken en dus in een miskraam of vroeggeboorte uitdraaien, dus wel degelijk schadelijk voor je kindje.
Nou, ik dacht dat worst en dergelijke wel gewoon mocht. Maar er is weer een nieuw onderzoek (weliswaar door de Gezondheidsraad) dat ham, worst en spek eten tijdens de zwangerschap afgeraden wordt... Evenals pretecho's trouwens... 'Geen worst voor zwangere vrouw' | nu.nl/gezondheid | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Euh, als t gerookt is, is het niet rauw Het gaat volgens mij dan om de manier van verpakken. Gerookte makreel uit een vacuum verpakking mag niet, wegens kans op listeria, verse gerookte makreel van de visboer mag wel. Salami uit de supermarkt is niet rauw, dus dat kan je prima eten Niet te panisch gaan doen en gaan roepen dat je anders kans loopt op een gehandicapt kindje. Vind dat een hoop poehaa om blijkbaar niets want om het product waar het hier gaat is het niet eens aan de orde.
Salami mag je gewoon eten hoor. Had het aan mijn vk gevraagd in het begin van mijn zwangerschap. Eet het alleen nu niet meer omdat ik er ontzettend brandend maagzuur van krijg.