Hoi Meiden, Zit met een heel raar probleem, als het een probleem is. Mijn zoontje van 10maanden is altijd wel een lichte slaper geweest, maar nu na 10 maanden ga ik het volgende toch wel erg raar vinden. Als ik boven slaapt, is hij om de haverklap wakker, echt om het uur anderhalf uur, huilt, ga naar hem toe geeft hem een speen, en de ene keer slaapt hij weer een uur verder en soms ook niet. Als ik beneden op de bank slaapt dan slaapt hij door, heel soms even wakker, maar gaat daarna weer verder slapen zonder huilen. Dacht eerst dat het tussen m'n oren zat, maar ik slaap sinds een week of 2 weer boven, en hij is al die tijd weer bezig, ben echt zo moe. Z'n 2 broers slapen wel gewoon boven, niks aan de hand. De wand tussen zijn kamer en mijn kamer is van hout, dus wel erg gehorig, maar z'n 2 broers slapen nog geen 3 meter van hem vandaan. Tis gewoon erg klein boven. Maar ik vind dit dus erg vreemd. Gisteravond om half 11 naar bed gegaan en om 1uur was ik er alweer 4x uit geweest voor hem. Uiteindelijk ben ik maar weer op de bank gaan liggen en meneer slaapt door tot vanochtend 8 uur, zonder ook maar 1x wakker te worden. En ik lig nou ook niet echt bomen om te zagen s'nachts, ga er ook al niet uit omdat de houten vloeren zo kraken en hij daar weer wakker van wordt. Nou heb ik ook geen sleche bank om op te slapen, maar ik moet toch ook gewoon in me bed kunnen slapen? En dit gaat dus al vanaf zijn geboorte. De eerste maanden sliep hij bij mij, maar daar waren we allebei niet zo blij mee, dus met 4 maanden ligt hij in z'n eigen kamertje. Ik hoef hem ook echt niet bij mij te laten liggen s'nachts, want dan slaapt hij al helemaal niet, en dat is ook niet bedoeling, maar na 10 maanden zo weinig slaap te hebben gehad, begint het nu op te breken en ik snap er niks van? misschien weten jullie een oorzaak, of oplossing, ik niet meer! En ik kan hem laten huilen, maar dan hij huilt dan gerust door, houdt niet op, en mijn andere 2 zoons moeten ook weer naar school de volgende dag, dus kan hem ook niet uren laten huilen, en dat kan ik ook niet. Maar de 5 of 10 min regel werkt ook niet, alleen als ik beneden slaapt, slaapt hij door. Das toch raar? groetjesssss, lot
Jeetje, wat vervelend! Geef je bv, of heb je dat gegeven? Misschien ruikt ie je en wordt ie onrustig omdat je in de buurt bent? Als dat zo is, misschien kun je hem dan iets van jou geven, dicht bij hem? Ik stop altijd ukkies' knuffel in mn shirt savonds, dat leg ik snachts naast d'r hoofdje, dan is ze rustiger. Geen idee hoor, ik roep maar wat...
Wat vreemd...het is dus niet zo dat hij wel wakker is / huilt als je beneden slaapt maar dat je dat niet hoort? Een t-shirt bij m leggen is ms een goed idee. Ben je ms meer gespannen als jij weet dat je boven gaat slapen en hem naar bed doet'? Kleintjes kunnen daar wel op reageren. Ms is t een idee (gewoon om te kijken of dat werkt) om bv tot 1u op de bank te slapen en dan te verhuizen naar boven...krijg je er ms zelf meer vertrouwen in dat hij doorslaapt.
Wordt je zelf ook niet sneller wakker als je boven slaapt, omdat je daar dan bang voor bent. Misschien slaap je zelf lichter boven dan beneden.
Ik las laatst ook ergens dat kleintjes hun moeder kunnen ruiken, ook al geef je geen bv (meer). Hierdoor kunnen ze onrustig worden omdat ze 'eten' ruiken. Maar ja, hoe je dat zou moeten oplossen? Wel lastig hoor!
Ik heb nooit bv gegeven. GA dat met die t-shirt advies maar uitproberen. Bedankt voor de tips, groetjes lotte