suikerziekte en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door stasia, 10 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Hallo,

Zijn er toevallig hier ook meiden die suikerziekte hebben en zwanger zijn? Ik zou het leuk vinden om met jullie in contact te komen en ervaringen te delen enz.

Groetjes Stasia

2. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Ben dan wel niet meer zwanger maar heb 2 zwangerschappen doorlopen met suikerziekte. Heb diabetes type 2.

3. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Hoe zijn jouw zwangerschappen gegaan? Ik ben toch wel een beetje bang dat ik erg ontregelt raak of dat er iets met de kleine gebeurd. Ik zelf heb diabetes type 1.

4. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    In het begin heb ik veel hypo's gehad bij de eerste zwangeschap in de middag en bij mijn tweede zwangerschap in de nachten.
    Na de 16 weken schoten mijn suikers de lucht in :(
    Mijn hba1c was 7.1 dus het viel nog mee want ik mat geregeld boven de 10 in de avonden.
    Hypo's heb ik niet meer gehad na de 16 weken, alleen hypers.

Beide bevallingen zijn uitgelopen op een keizersnee, of het aan de suiker lag weet ik niet maar bij beide daalde het hartslagje te sterk tijdens de weeen.
    Baby had een flinke hypo bij de geboorte: De eerste 0.4 en de tweede 1.1
    Na enkele dagen kwamen de suikers bij de baby weer goed.

5. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Oh ja je moet vooral de eerste 3 maanden van de zwangerschap zorgen dat je lekker laag blijft, omdat als je dan hoge suikers hebt heb je meer kansen op afwijkingen in de aanleg van de organen.
    Daarna kan je hooguit een zware baby krijgen.
    Mijn eerste woog: 4140 en toen waren mijn suikers redelijk tot goed.
    Mijn tweede woog 3430 en geloof het of niet toen waren mijn suiker superhoog :w

6. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heey Ivonne, hoe issie? Nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje :D

Stasia, ik heb diabetes type II en heb vanaf bijna het begin al gespoten. Mijn suikers zijn erg onregelmatig en vooral niet te peilen...Ik heb me heel erg druk gemaakt in het begin over de baby, probeer dat alsjeblieft voor jezelf te voorkomen...Je schiet er niks mee op (makkelijk praten nu ;) ). Zoals je ziet ben ik nu 31 weken zwanger. Ons kindje is een dikkerdje zoals de gyn het zegt ;) . Aankomende woensdag krijgen we een uitgebreidere echo om naar de groei te kijken, spannend dus!

Mocht je vragen hebben, stel ze dan gerust....toen ik net zwanger was, heb ik ook een topic geopend en kreeg daar ook hele geruststellende reacties op (zoals bijvoorbeeld van Ivonne)...ik kan het topic wel eens opzoeken voor je!

7. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    tijdens mijn zwangerschap zijn ze er in mijn 5 maand er achter
    gekomen dat ik zwangerschapdiabetes had.
    mijn dochtertje groeide te snel vooral de laaste paar weken
    ik ook in het ziekenhuis gelegen en moest spuiten
    in die tijd veel echo's en onderzoeken gehad
    en bij de laaste echo was ik bijna 37 weken zwanger zagen ze dat mijn dochtertje al bijna 10 pond was :confused:
    en hebben besloten dat ze mijn dochtertje ging halen in mijn 38ste week
    via keizersnee.
    want als de baby hadden laten zitten tot ik 40 weken was dan kon het zijn dat ze wel 13 0f 14 pond werd en dat was een groot risco.
    dus in mijn 38ste week is mijn dochter gehaald via keizersnee
    weegde 4910 en 51cm is gelijk naar de kinderafdeling gegaan ze had te laag suiker en het hartje was onrustig en het adenhalen had ze moeite mee.
    maar naar 4 dagen was alles goed en mocht ze mee naar huis
    en ze is nu bijna alweer 3 jaar :D
    sinds kort zijn ze er achter dat ik nu toch diabetes type 2.
    daar krijg ik nu medecijnen voor

8. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Hoi dames ik vindt het wel fijn om ervaringen van anderen te lezen. Mijn suikers zijn nu nog stabiel maar ik weet dat ik hard mijn best moet doen om ze ook zo te houden. Ik ga maandag ook gelijk mijn internist bellen en hopen dat ik daar snel terecht kan. Moesten jullie ook gelijk naar de gyneacoloog toe en krijg je daar al gelijk een echo? Vind het allemaal wel erg spannend hoor. En maak me ook wel zorgen of alles goed gaat.

Liefs Stasia

9. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook meteen naar m'n internist en gyn. gebeld...Ik heb ook meteen echo's gekregen, maar helaas zie je daar nog niet veel op in dit stadium. Moest je al spuiten voordat je zwanger werd?

10. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ja vanaf het begin dat ik suikerziekte heb moet ik spuiten. Ik heb type 1. Nu zo'n 2,5 jaar.

11. margriet20

23 apr 2006
    33
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb al 23 jaar diabetes type 1 en heb inmiddels 2 gezonde zonen! Ik ben nu bijna 7 weken zwanger van nr.3. De eerste is 6 weken te vroeg geboren (ze denken niet dat dit door de diabetes kwam). Ik heb veel hypo's gehad tijdens die zwangerschap. Diverse keren moest de huisarts komen om me weer bij te spuiten met glucose injecties (intraveneus). Die glucagon injecties die je zelf kunt toedienen brachten me niet bij..... De 2e zwangerschap ook veel hypo's gehad, ook kwam de huisarts weer regelmatig langs. De zwangerschappen verliepen beide prima. Steeds een hba1c van 4,5-5. Erg scherp dus. Van de 2e ben ik ingeleid. Hij werd 12 dagen te vroeg geboren en woog 3860 gram. Ik ben de vrijdagochtend ingeleid en de 's avonds om 19.30 bevallen. Geen infuus gehad of niks. Ook de suikers van de jongste zoon waren weer prima. Hij hoefde ook geen infuus. We mochten de volgende ochtend om 10 uur weer naar huis! Het leek dus wel een "gewone" poloklinische bevalling.
    Tot nu toe gaat het goed. Geen hypo's ! (nog niet althans) Ik gebruik een insulinepomp.

12. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Ik merk er op dit moment ook nog niets van. Mijn suikers zijn nog normaal. Morgen eerst maar even het ziekenhuis bellen en dan zien we wel verder.

13. margriet20

23 apr 2006
    33
    0
    0
    Ik had bij de vorige 2 zwanerschappen al vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was hele lage bloedsuikers. En morgen dus 7 wkn zwanger en nergens last van! Heerlijk.

14. stasia

stasia Fanatiek lid

19 jan 2007
    3.404
    0
    0
    Nou ik hoop dat het bij mij ook allemaal zo goed zal gaan.

Deel Deze Pagina