marinte zit sinds gister heel de dag met haar handjes in haar oogjes te wrijven. er ziet niets in heb ik al gekeken. ook zit ze nu vaak met haar knuistje in haar mond. was gister ook erg huilerig. iemand enig idee? ze is 2, 5 maand
Ik lees even mee. Ik heb geen idee wat het is, maar mijn zoontje van 2 maanden doet het ook de hele dag. Zowel in zijn oogjes wrijven als heel veel met zijn knuistjes in zijn mondje zitten. Wellicht is het een fase...
Mijn zoon doet dit om aan te geven dat hij moe is... (en trekt zijn shirt omhoog). Doet het dan wel niet een hele dag natuurlijk.
Hier was het ook een teken van moe zijn. In de cb boekjes hier staat een stukje over gebaren die baby's maken,zo kwam ik er achter en als je een beetje in de gaten houd wat ervoor gebeurt en erna (als de beeb het weer doet) dan is het vaak ook snel duidelijk.
Ja Lars wrijft ook in zijn oogjes als hij moe wordt, hij kijkt dan ook weg. Op zijn handjes sabbelen doet hij eigenlijk altijd sinds een paar weken. Ik dacht eerst dat het honger was, maar baby's ontdekken op deze leeftijd door alles in hun mond te stoppen.. En dat huilen kan natuurlijk ook moeheid zijn als je te lang wacht met in bed leggen...
haha hier precies hetzelfde, Lieke is vrijdag 10 weken. Ze sabbelt erg veel op haar vuistjes nu. Ook in haar oogje maar die is ontstoken dus dacht dat het daarmee te maken had.
ons ventje ook als hij moe is... handjes sabbelen heeft ook een beetje met ontdekken te maken. baby's proeven/voelen veel met hun mond.... in het begin dacht ik ook dat ons ventje honger had, maar als ik hem dan aanlegde begon hij hard te brullen
hmmm dan zou ze heel de dag moe moeten zijn? nou ja ik hou het wel in de gaten. ze is gelukkig al vrolijker als gister. tot nu toe
Ik zou ook op vermoeidheid gokken. Slaapt ze normaal gesproken goed? Enne, weersveranderingen kunnen slaapbehoefte verhogen/verlagen. Dat van die handjes kan idd ontdekken zijn. Daar heeft ze de leeftijd voor... Hoop dat het beter blijft gaan!
Ik weet niet of baby's al last van hooikoorts kunnen hebben en ik heb zelf ook geen ervaring met hooikoorts. Maar zou het dat misschien kunnen zijn? Maar dan zou ze denk ik ook veel moeten niezen toch. Noëlle doet dit ook als ze moe is, maar als je dochtertje het heel veel doet, lijkt het me toch dat er iets anders aan de hand moet zijn. Noëlle heeft dit, in de afgelopen maanden, namelijk heel veel gedaan, maar daar bleek dus een koemelkallergie achter te zitten. Daardoor waren haar slijmvliezen geirriteerd en had ze waarschijnlijk jeuk in haar oogjes ofzo. Ze nieste ook veel en dat kwam ook door de geirriteerde slijmvliezen in haar neus. Ik wil hiermee niet zeggen, dat jouw dochtertje ook een koemelkallergie zal hebben, maar waarschijnlijk heeft ze wel om de een of andere reden last van haar oogjes als ze er zoveel in wrijft. Frieda
Het is inderdaad of moe zijn, maar hier was het ook het ontdekken van de handen en nu gaat alles regelrecht die mond in, het is een manier van ontdekken dat ze handjes hebben.
Lijkt me ook de vermoeidheid. Ik doe dat trouwens ook, ik dacht dat meer mensen in hun ogen wrijven als ze moe zijn. Blijkbaar is dat toch niet zo logisch als ik dacht
mijn dochtertje doet dat ook, maar ik ben er gister wel achter gekomen dat ze in de 12-weken sprong zit.. misschien bij jullie ook het geval?
Vermoeidheid... M'n zoontje doet het na 11 maanden ook nog steeds. Wel een gemakkelijke indicator Tegen dat hij begint te wrijven, zijn we meestal direct naar huis voor hij lastig wordt
In de oogjes wrijven of naar de oortjes grijpen is 'n teken van vermoeidheid. Als mijn dochter op die manier aan geeft moe te zijn en ik leg haar niet op bed, dan begint ze op gegeven moment te jengelen en raakt ze over vermoeid, wat weer zorgt dat ze niet meer goed in slaap kan komen... Maar je zegt dat ze dat wrijven heel de dag doet. Is ze heel de dag wakker dan?? Ik zou als je het ziet dat ze in d'r ogen wrijvt lkkr op bed leggen, dan slaapt ze vast snel...
nee ze slaapt overdag ook gewoon hoor het ligt niet aan vermoeidheid. maar ze gaat het al mjinder doen. misschien een fase even geweest?
lijkt mij moeheid of hooikoorts. hier ook een die blijft niezen en wrijven terwijl hij echt niet moe is..