forum?!

Discussion in 'De lounge' started by hellen83, Oct 30, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hellen83

hellen83 Actief lid

Nov 16, 2008
    461
    0
    0
    dit is het eerste en enige forum dat ik bezoek...
    en ik vroeg mij af, mede door de discussies in onderwerpen, wat houdt een forum precies in?

ik ben hier aangemeld omdat ik er vanuit ging dat je, advies, steun kon vragen en geven. dat je kon discussieren en kon lachen met elkaar.

nu zie ik het zo; er zijn onderwerpen waar
    om advies wordt gevraagd, (help, ik weet het niet meer?)
    om steun wordt gevraagd, (zit er even door heen?)
    om een mening wordt gevraagd (wat vinden jullie van?)
    en dingen worden uitgewisseld(heb jij dit brei patroon?)

toch lopen de antwoorden in een onderwerp wel door elkaar.
    bijvoorbeeld; er wordt steun gevraagd, er wordt een mening gegeven.

misschien is dit heel normaal in fora's maar dat weet ik dus niet!
    is mijn beeld niet reeel of...

ben benieuwd naar jullie mening?

lfs Hellen

2. danip

danip Niet meer actief

In theorie werkt het inderdaad zo. In de praktijk gaat dit vaak anders. Dan vraagt iemand om info en krijg je de ongezouten mening van andere leden er gratis bij. Dat werkt eigenlijk op alle fora wel zo.

3. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ben het met Danip eens..

Je krijgt toch 9 van te 10 keer een mening te horen die je niet leuk vind.
    In sommige topics is dat gewoon niet te voorkomen!
    En je kan wel steun verwachten in een topic, maar die krijg je gewoon niet altijd.

Daarbij vind ik het ook heel vreemd , dat toen ik een hele bult stront over me heen kreeg omdat ik mijn katten weg deed, ik ook nog een schop na kreeg van een modje die zei: je kan niet verwachten dat iedereen het maar met je eens is hoor.
    Terwijl nu met het onderwerp abortus, dan is het ineens lullig voor TS. Ik snap er helemaal niks meer van.

4. Blaak

Blaak Niet meer actief

Een forum is toch gemaakt om te kunnen discusseren met elkaar? Dat maakt het juist leuk ;)

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,159
    8,136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Op een forum moet je je realiseren, dat er geen intonatie is, geen gebaren en geen uitdrukkingen, alles is in tekst. Soms kan dan anders overkomen dan hoe je bedoeld, al bedoel je het niet verkeerd, mensen kunnen het toch zo opvatten. Als je dan daarop aangesproken wordt kan dat vreemd overkomen omdat jij wel weet wat je bedoeld en je niet realiseert hoe dat bij anderen over komt.

Als je dus bij ingrijpende onderwerpen reageert, realiseer je dan goed dat je je tekst goed verklaart, desnoods aan de hand van voorbeelden, anders krijg je onbedoelde negatieve discussies terwijl discussies juist bedoeld zijn om dingen van elkaar over te nemen en elkaars gedachtengang te begrijpen en, zo nodig, wat van elkaar te begrijpen en/of te leren.

Dus als iemand negatief op een reactie van jou reageert, bedenk je dan dat dat kan omdat je het zelf wat onbegrijpelijk hebt neergezet en een forum nou eenmaal letters en internet is en geen real life. Voel je dus niet meteen aangevallen, maar neem de tijd om je reactie uit te leggen.

6. hellen83

hellen83 Actief lid

Nov 16, 2008
    461
    0
    0
    @danip dat werkt dus zo op de meeste fora zo? jammer
    @Tamale 9 van de 10 keer vind ik wel erg veel. bij sommige onderwerpen verwacht ik het ook wel, maar bij een onderwerp zoals die van jou; "je katten weg doen" vind ik zo'n bult stront niet noodzakelijk.
    @mencintai, discussieren vind ik ook leuk op zo'n forum. maar als een ts om steun vraagt moet er dan perse een discussie in dat onderwerp worden gestart? dat is wat mij soms tegen staat!
    @devilchase mijn taal is inderdaad soms zo beroerd dat mensen het verkeerd kunnen opvatten. en ik vind dat je daar wel op aangesproken of naar gevraagd mag worden. dat is ook niet wat ik me afvraag.

ik vraag me af is; is het de bedoeling van een forum om te dicusssieren over alle onderwerpen of is het meer.

misschien komt het ook wel dat ik veel in de lounge zit en dat daar meer gediscussierd wordt. Dan vijvoorbeeld in het forum miskraam waar ik ook wel is kom?

liefs Hellen

7. wapa

wapa Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,136
    2
    0
    Ik denk dat idd in de lounge de meeste discussies plaatsvinden, ben daar ook bijna niet te vinden, en als ik er al te vinden ben en het staat me niet aan dan klik ik het verhaal weg, dus gewoon zonder reactie. Ieder zijn ding toch... als het je niet aanstaat klik je het weg dat is ook het voordeel van een forum!

8. hellen83

hellen83 Actief lid

Nov 16, 2008
    461
    0
    0
    dat moet ik denk ik ook meer doen gewoon weg klikken, maar soms wil ik de ts wel wat melden(advies, steun of gewoon een antwoord op een vraag).

lfs Hellen

9. danip

danip Niet meer actief

Ik snap wat je bedoelt, maar je kunt er niks aan veranderen. Het gaat altijd zo, ik lees dan ook over die reacties heen. En sommige personen op het forum liggen je al niet, en weet je van dat ze altijd rellen, dus dan lees ik daar dus heel bewust overheen. Dat scheelt al een hoop. (je kunt ook mensen blokkeren bij je gebruikersinstellingen, dan worden hun berichten niet meer getoond)

Maar inderdaad in de lounge komt dit het vaakst voor, andere rubrieken vallen volgens mij wel mee. Gewoon oogkleppen op, en je er niks van aantrekken.

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ach het is bijna als het echte leven, waar een grote groep vrouwen gezellig gaan theeleuten en het over gevoelige onderwerpen hebben.
    Alleen zullen mensen in het echte leven nog iets sneller hun mond houden wanneer ze een afwijkende mening hebben.

11. hellen83

hellen83 Actief lid

Nov 16, 2008
    461
    0
    0

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,834
    19,172
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    In het deel van bijvoorbeeld de miskramen vind je inderdaad geen discussie (tenminste; ik heb het daar nog nooit gezien) Daar wordt inderdaad gewoon steun gegeven. Ook bij de topics die bijvoorbeeld gaan over zwangerschapstesten, temperatuurmethode, nod etc. Zie je dat er meestal geen discussie is maar gewoon advies / steun of gezellig geklets.
    Want ook gezellig kletsen hoort er op een forum bij. Je ziet vaak dat er clubs ontstaan van meiden die hetzelfde hebben meegemaakt, rond dezelfde tijd zijn uitgerekend of iets anders met elkaar gemeen hebben. Dat zijn dan dames die maanden met elkaar kletsen en dat gaat dan vaak al helemaal niet meer over het oorspronkelijke onderwerp.

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    De reden dat mensen in het echte leven hun mening sneller voor zichzelf houden is vaak om egoistische reden. Omdat ze bang zijn dat ze beoordeeld worden om hun reactie.
    Op internet hoeven ze hier niet zo bang voor te zijn, omdat er toch een anonimiteit aanwezig is.

14. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Ik vind het wel een beetje jammer dat mensen niet wat meer opletten wat ze zeggen.. hier op het forum dan!! Ik schrik ook wel vaak van de reactie van mensen op het forum (jeetje waarom zeg je dat?):$

Het verhaal over die abortus, ik heb mijn mening ook niet geven (ik ben ook tegen abortus). Ik hoop alleen dat dat meisje het een plaatje kan geven, maar hoe sommige dan kunnen reageren... dat snap ik echt niet, waarom lees je het dan inderdaad!!

Verder lees ik meer van zulke onnodige discussies waarvan je al in het begin weet.. deze gaat straks op slot!! Ik vind het best jammer, want zo gaat de kwaliteit van het forum best wel achteruit....

15. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Een forum word door sommige mensen gezien als een plaats waar je van alles kunt zeggen en doen,zoals rotopmerkingen plaatsen en dingen zeggen die je in het dagelijks leven niet durft. Gelukkig is het merendeel van de mensen verstandig en geven gewoon hun mening. Maar het is wel vervelend als je onrespectvolle opmerkingen krijgt. Soms vind ik een forum ook wel keihard hoor! Op Fok schelden mensen elkaar verrot maar goed dat is meer iets voor pubers dat forum. Ik vind het hier vrij netjes op dat abortus topic na. Sommige reacties,mijn god!

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik denk dat, op een uitzondering na natuurlijk, de meeste mensen met harde reacties niet bewust bezig zijn om 'rotopmerkingen' te plaatsen, maar gewoon vinden dat ze eerlijk voor hun mening uitkomen.
    Wanneer is iets een rotopmerking en wanneer ga je te ver? Dat is nogal subjectief, iedereen denkt daar anders over.

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Mee eens, ik denk dat sommigen echt even moeten lezen voordat ze op de knop "Reactie versturen" moeten klikken ...

Aan de andere kant, vind ik ook dat sommige mensen ook na moeten denken voordat ze uberhaupt een topic openen ... Ik heb het topic waar jij het over hebt deels gelezen (geskimd) en heb verders mijn mening ook niet gegeven. Maar ik vraag mij echt serieus af of het haar heeft gebracht wat ze ervan verwachtte .. vooral omdat ze door mensen was gewaarschuwd dat die reacties gingen komen. Doe het dan niet, denk ik dan, en zoek een ander medium.

Het werkt twee kanten op. Ik vind het enkele feit dat het een forum is en DUS "fair game" voor allerlei verhalen niet opgaan in het kader "dat moet toch kunnen". Je kunt, zoals in het echte leven, mensen net zo goed kwetsen zo niet nog veel meer kwetsen, omdat je lekker in de annoniemiteit je verhaal kunt doen ...

18. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dames...... het is niet de bedoeling dat we hier weer een discussie gaan voeren over topics die niet voor niets gesloten zijn. Willen we dat alsjeblieft in de gaten houden? Bedankt!

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Kun je nagaan hoeveel indruk het topic in kwestie heeft gemaakt... maar je hebt gelijk :)

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hahaha ja inderdaad. iedereen is van slag.;)

Share This Page