Hoi meiden, Ik hoop dat ik hier mijn verhaal even kwijt kan. Het ging al een tijdje niet lekker tussen mij en mijn (ex)vriend, en na weken van twijfel heb ik dinsdag de knoop doorgehakt en besloten om alleen verder te gaan. Mijn vriend drinkt vrij veel, gebruikt soms (en dat werd steeds regelmatiger...) harddrugs, hij zat eens trippend achter de computer terwijl Milan ziek in zijn bedje lag boven. Hij verkiest zijn vrijheid boven de zorg voor zijn zoon. Hij vindt Milan leuk en lief, dat wel, maar hij is het al snel zat en hup, daar gaat -ie weer de box in. Dit, en nog wel meer dingen die ik nu niet ga noemen omdat het anders wel een heel lang verhaal wordt, heeft me doen besluiten om er een punt achter te zetten. We zijn gelukkig niet met ruzie uit elkaar gegaan, maar leuk is iets anders. Maar goed ondanks dat het mijn eigen keuze is, doet het me best wel pijn en ik heb geen idee hoe het nu verder moet. Ik moet helemaal overnieuw beginnen, heb geen eigen huis meer, een zwart parttime baantje dus geen officieel inkomen. Zit nu bij een vriendin, met Milan, maar kan me daar niet inschrijven omdat zij dan haar huurtoeslag kwijtraakt. Hoe lang het duurt voor ik misschien een eigen huisje kan krijgen, geen idee... Waar ik me wel zou kunnen inschrijven weet ik niet, maar het moet ergens zijn anders krijg ik geen bijstand. Ik voel me heel machteloos, weet echt niet wat ik moet doen en ik kan moeilijk eeuwig bij mijn vriendin blijven zitten. Wat ik verder allemaal moet regelen weet ik ook zo gauw niet... Het is misschien stom dat ik niet eerder gekeken heb naar hoe ik verder moet zonder vriend, maar ik wilde zo graag weg. Nou ja, ik ben in ieder geval mijn verhaal kwijt. Herkent iemand het misschien, of kan iemand me helpen of tips geven wat ik nu moet doen en regelen?
Ontzettend knap dat je de stap genomen hebt! Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar wil je wel sterkte wensen!
Heel veel sterkte toegewenst! Allereerst moet je huisvesting regelen. Probeer te informeren bij de woningbouw wat je opties en kansen zijn op een woning. Desnoods particulier (wat wel erg duur is) Ik zou ook even naar de Sociale Dienst gaan, voor een bijstandsuitkering. Dan heb je in elk geval wel een inkomen, terwijl je gaat zoeken naar een baan. Zij kunnen je eventueel ook daarbij helpen. Het is ook erg handig (als je geen andere oppas hebt) om je zoon in te schirjven bij de KDV, want daar kunnen soms best lange wachtlijsten zijn. Een bezoekje brengen bij Maatschappelijk werk kan ook nooit kwaad. Zij hebben soms potjes en weetjes waar je best veel aan kan hebben. Een belletje naar de Belastingdienst om te kijken waar je recht op hebt, is misschien ook handig, maar daar kan maatschappelijk werk je ook bij helpen. Daarnaast is het zeer verstandig om een ouderschapsplan op te stellen met je ex vriend voor omgang en alimentate met/voor je zoon. En moet je met hem gaan bespreken hoe jullie de spullen en dergelijke gaan verdelen. Succes