zwangerschap en roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cindybaby71, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

als eerste wil ik even zeggen dat ik geen discussie wil oproepen!

zijn er hier ook dames die ondanks dat ze zwanger zijn verder roken?
    ik ben pas zwanger en rook(nog) en ik vind het heeeeeeeeel moeilijk om te stoppen:x:x:x ik weet ik weet!

heeft er iemand tips voor mij? ;)

2. Bounce

Bounce Lid

30 dec 2010
    89
    0
    0
    Antwerpen
    Hoi,

Ik heb gerookt, was gestopt zodra ik stopte met de pil. Dan om een of andere reden opnieuw begonnen maar na de positieve test toch maar terug gestopt. Ik voelde me zo schuldig dat ik die weken ervoor nog gerookt had en ik had voor mezelf beslist dat ik liever een beetje zenuwen had om te stoppen met roken dan dat ik negen maanden lang met een schuldgevoel moest rondlopen.

Ik weet niet of je erin gelooft - deed ik eerst ook niet - maar ik ben gestopt door het boek van allen carr te lezen. Het is niet bepaald een spannende roman om te lezen voor het slapen gaan, maar het heeft me wel zekerder gemaakt dat ik wou en kon stoppen en het is me eigenlijk ook goed gelukt. Zonder stress, zonder 'afkickverschijnselen' en ik voel me nu wel een pak geruster!

Ik zou zeggen, proberen. Je kan nooit slechter af zijn door het te lezen :)

3. Bounce

Bounce Lid

30 dec 2010
    89
    0
    0
    Antwerpen
    Oh, en proficiat natuurlijk met je zwangerschap :) veel succes!

4. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Uhm tja lastig. Wat bij mij hielp was elke keer als ik een sigaret wilde dacht ik nee is zonde heb nu al, bepaalde tijd, niet gerookt. Dus dan gaat er steeds langer tussen zitten en ik heb mezelf gewoon heel erg wijs gemaakt dat het dan zonde is om toch 1 op te steken. Maar goed dat hielp bij mij. Bij deze zwangerschap gewoon in 1 x gestopt zonder moeite. Maar goed, heb de 1e 3 maanden alleen maar gespuugd en was kotsmisselijk, dan heb je geen behoefte aan sigaretten. Succes ermee!

5. cindybaby71

dames bedankt voor de antwoorden!

ik voel mij ook heel erg schuldig hoor:) en weet dat ik zo snel mogelijk moet stoppen,dus ga het boek ook maar eens bestellen;) alle hulp is welkom!!

6. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    -Mini lolly´s van chupa chups, heb je iets in je hand wat je ook in je mond kan doen.
    -Zet op de plek waar is de asbak stond een schaaltje hoest snoepjes, krijg je het gevoel van lekker frisse lucht.
    - Een app op jouw telefoon zetten die telt hoeveel geld je bespaart door geen sigaretten meer te kopen.
    - Koop een spaarpot voor de baby, kan je daar je bespaarde geld in doen.
    - Via google kan je sites vinden die je laten zien wat roken met je ongeboren baby doet. Dat beperkt je trek in roken gegarandeerd.

Succes, je kan het!!

7. lmfao

lmfao Actief lid

16 aug 2007
    348
    0
    0
    ik heb alleen in het begin van mijn zwangerschap gerookt,toen ik met 12 weken bij de verloskundige te horen kreeg dat mijn kindje te klein werd heb ik op de weg terug naar huis mijzelf gezegt ik STOP!dat is ook gebeurt ik ben bijna 2 jaar gestopt maar door stress weer begonnen.maar zou ik weer zwanger raken ik stop direct omdat ik weet dat ik het kan,nu is er gewoon geen reden voor dus ik rook nog steeds.

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dit denk ik ook, ik rook niet maar met andere dingen is de zin wel ver te zoeken als je eraan denk dat het schadelijk voor je kindje kan zijn.

Succes ermee

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hier ook een roker die haar best doet om te stoppen.
    Ik rookte minimaal een pakje per dag maar sinds een paar dagen al een flink stuk minder. Nu rook ik alleen nog een sigaretje bij het opstaan en bij de koffie. Kom in totaal op 4 uit. Binnen een paar dagen hoop ik helemaal gestopt te zijn...

10. Metire

Metire Niet meer actief

Ik rookte ook nog tot ik een positieve test in mn handen had, toen ben ik meteen gestopt.. voelde me inderdaad zo schuldig dat ik uberhaupt gerookt had met een klein onschuldig babytje in mijn buik! Ik denk ook dat je 'gewoon' cold turkey moet stoppen, niet minderen, geen redenen verzinnen waarom nu niet maar later wel, gewoon doen! Het is moeilijk ja maar echt niet onmogelijk! Sterk in je schoenen staan :) als ik nu naar het mannetje op mijn schoot kijk ben ik heel blij dat ik meteen gestopt ben :)

11. cindybaby71

goeie tips rosa ;) bedankt!

12. cindybaby71

ik heb nog een paar sigaretjes en die rook ik nog op en dan is het echt afgelopen! ik denk dat het idd beter is om cold turkey te stoppen!

WE GAAN ERVOOR!!

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee! ook die paar sigaretjes wegpleuren;)

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

klinkt als mij :) ik was ook een stevige roker pakje per dag en een paar shaggie's
    positieve test was stop heel simpel en als je denkt mss maar even gerookt? nee 12 jaar
    Dit is echt het beste moment om te stoppen kom op allemaal jullie kunnen het.
    Ik heb best een paar weken "last" gehad dit ivm met gezellig rokende collega's maar dat is ff doorbijten daarna ben je trots op jezelf en goed bezig voor je kleine.
    Moet zeggen dat ik lang heb gedacht ik begin na de bevalling wel weer maar zelfs daar heb ik nu eerlijk waar geen zin meer in:)

kom op STOP:D

sucses liefs paula

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

even niet smakelijk maar is ook de bedoeling.

lekker he zon placenta die doorrookt is:cool:

16. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Ik was gelukkig al gestopt voor ik zwanger raakte, heb het erg moeilijk gehad. Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vind (heel veel mensen misschien niet) maar het is zo verslavend. Ik vind het ook nog steeds moeilijk soms heb ik zoveel zin in een sigaretje.... Ik vind het knap als je al veel minder rookt! Er hebben al een aantal meiden goede tips gegeven zag ik, daar heb je echt wel iets aan. Zet hem op!!!!
    Hoplijk lukt het je!!! Groetjes

17. cindybaby71

nee idd,zit net lekker mijn knackebroodje kaas te eten en dan komt er dit :D:D

maar je hebt gelijk natuurlijk!

18. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Joh gooi die laatste sigaretten weg.. Ik zal het niet mooier maken dan dat het is.. Maar ik ben beide keren gestopt toen ik positief testte.. En tot aan de bevalling is het moeilijk geweest.. *Je snapt dat ik nu weer ben begonnen;)*
    Maar als je je bedenkt wat voor schade roken aan kan brengen aan je kindje, dan wil je niet doorroken.. Onze vk had een folder gemaakt over roken tijdens de zwangerschap meen ik. Misschien heeft jou vk dat ook? En als het cold turkey niet lukt kan je altijd een gesprek over stoppen aan vragen bij je ha of vk..

Succes meid.. En gefeliciteerd natuurlijk :)

19. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Mijn moeder heeft in haar tijd ook gerookt, wel verminderd naar 5 sigaretten per dag. In die tijd kon dat gewoon, ze zeiden dat het beter was om 5 sigaretten te roken dan de stress van het afkicken. Wij zijn goed terecht gekomen :) Maargoed, desondanks zou ik zelf wel willen stoppen (als ik zou roken, ik rook niet dus heb dat probleem niet).

20. Elies25

Elies25 Niet meer actief

omg die placenta!!

Deel Deze Pagina