Hoi, Ik word er echt gek van. Ik lig al 5 nachten klaarwakker in bed. Ik kan gewoon niet slapen. Ik snap er helemaal niets van. Dit heb ik echt nog nooit gehad. Ik drink zoals ik altijd al doe alleen 's ochtends een bakje koffie meer niet. En 's avonds water of limonade of een kopje thee. Ik doe niets anders dan normaal, behalve dan dat ik zwanger ben. Iedere dag hoor ik wanneer de vogeltjes weer beginnen te fluiten, dus ik hoef niet eens meer op de klok te kijken hoe laat het is. Ik durf gewooon niet meer naar bed te gaan. Ik ben bekaf. groetjes Adriana
Vervelend! Aan de koffie zal het niet liggen, maar wat is het dan? Ben je je (misschien onbewust) aan het bedenken hoe het straks zal zijn als de baby er is, hoe hij of zij eruit ziet, hoe het zal gaan? Probeer je er vooral niet teveel op te fixeren want dan slaap je zéker niet.... En zo heeft iedereen ook wat he.....succes ermee hoor!
Ik slaap ook slecht momenteel, maar het is niet zo erg als bij jou... zal toch wel met de zwangerschap te maken hebben. Ik lig niet te piekeren ofzo, dus daar kan het niet aan liggen...
Nee dat is het juist. Ik denk echt helemaal nergens aan. Ik denk helemaal niet aan de baby. Ja natuurlijk wel, maar niet op die manier. Gewoon dat het leuk is enzo. Ik ga gewoon naar bed en ik ben redelijk moe, maar ik kan gewoon niet in slaap komen. Ik hoop dat het snel over is, want het is echt niet leuk edit. Ik pieker ook niet. Ik lig gewoon in bed, wakker, met mijn ogen dicht, maar ze vallen gewoon open
hoeveel bakken thee drink je? In thee zit ook caffeïne. In de zwangerschap kan je veel heftiger op caffeïne reageren. Maar denk eerlijk gezegd niet dat je daar 5 nachten klaarwakker van ligt...
Kan van alles zijn... je hormonen, onbewust toch aan het nadenken (lijkt niet waarschijnlijk bij jou), de thee, de koffie maar belangrijkste is... het is niet raar tijdens de zwangerschap maar het is wel heel vervelend. Neem het eens op met je HA, die kan je helpen om dit vervelende ritme van niet slapen te doorbreken. Bijvoorbeeld met een toegestaan slaapmiddel. Slaap is hartstikke belangrijk dus laat het niet zomaar gebeuren! Hopelijk voor vanavond: Slaap lekker! Oja, ook je slaap pakken wanneer je kan dus overdag, 's middags, in de vroege avond... when ever! (mag! )
Ik heb eigenlijk ook af en aan mijn hele zwangerschap slecht geslapen. Moe als je naar bed gaat, maar echt niet kunnen slapen... heel vervelend! Wat ik meestal probeer (en wat soms -maar niet altijd- helpt) is me concentreren op mijn ademhaling.. dus echt 'adem in *inademen*, adem uit *uitademen*). Ook houd ik het raam open als ik slaap, want als ik het erg warm heb, gaat het ook niet lukken. Verder idd koffie en thee mijden 's avonds. En als ik na zo'n 3 kwartier nog wakker lig en lig te woelen en te draaien, dan ga ik er meestal toch maar uit en probeer ik het na een uurtje weer.
Nou ben ik dus niet de enige. Het is nu al 5 nachten zo, daarvoor 2 nachten heerlijk geslapen. Dat was gewoon een verademing, want daarvoor lag ik ook 2 nachten wakker. Ik drink echt alleen 's ochtends een bakje koffie, met heel veel melk. (latte macchiato) En ik drink echt weinig thee, misschien een kopje. Maar gisteren niet eens en ik lag echt tot ruim 5 uur wakker. Ik ben wel een onbewuste piekeraar, maar ik heb het gevoel dat ik dat nu echt niet doe hoor. Als het nog lang aanhoudt dan zal ik echt wel naar de ha gaan inderdaad. Ik ben gewoon te moe en te brak om er uit te gaan als ik niet kan slapen . Ik lig wel lekker, maar ik val niet in slaap. Raam hebben we op en we luchten al expres alles goed door voordat we naar bed gaan. Gisteren heb ik gelezen en normaal val ik altijd in slaap van lezen, maar nu kan ik volgens mij gewoon het boek uitlezen. Echt heel vreemd. En nu ben ik misselijk en duizelig en brak.
Maak een soort slaapritueel, dus eerst lekker warm douchen dan een kopje warme melk en bv buik insmeren en dan naar bed.... Ik slaap ook slecht maar ik word halverwege de nacht wakker en dan niet meer kunnen slapen.... Dus ik ga nu rond 23.30 naar bed en sta voor 6en al naast mijn bed.... Succes en anders ff naar huisarts want je hebt nu wel slaap nodig
ik snap ook wat je bedoeld, ik slaap ook erg slecht de afgelopen week. Ik slaap misschien maar 3 uurtjes per nacht. Ik ga bekaf me bed in en zo kom ik er ook weer uit. Maar heeft neits met piekeren te maken, want dat doe ik ook neit. Maar heeft wel wat emt de zwangerschap te maken. Ik heb aan mijn vk gevraagt, die gaf mij ook het advies om eerst lkkr te douchen en dan naar bed te gaan en eerst eventueel nog een hoofdstukje uit een boek te lezen. Moet zeggen heeft wel gewerkt, ik slaap nu zo ongeveer 5 uurtjes! Dus kom niet meer bekaf me bed uit.
Ik ga ook onder de douche neem melk met honing en ga een romantisch boekje lezen Maar het helpt echt niet. Nou moet ik zeggen dat ik vanacht wel heb geslapen. Om half 3 lag ik nog wakker, maar daarna kan ik me niet herinneren dat ik de vogels heb horen fluiten. Ik heb volgens mij ook een verminderde weerstand, want ik heb angina aan beide kanten, bah.
heb ik ook gehad, ik heb toen 3 dagen niet geslapen, toen voelde ik me inene zo moe dat ik echt in slaap viel op de WC. Daarna heb ik heerlijk geslapen Btw; probeer eens pilletjes van Melatomatine te halen, niet schadelijk voor zwangerschap en je slaapt er beter van.
Het gebruik van Melatomatine® wordt afgeraden bij kinderen tot 12 jaar, vrouwen die zwanger zijn of willen worden en vrouwen die borstvoeding geven.
Oh? Heb je wel de goede dan? Bij mij staat er niets in de bijsluiter. Ik gebruik et nu niet gelukkig...
same here, maar vriendlief heeft er ook last van. is vorige week maar naar de 24uurs pomp gelopen om half 2 voor n ijsje. en vervolgens om half 5 maar tosties gemaakt...
Arme jij! Maar ik! Ik heb vanacht geslapen als een prinsesje. Wat kan slapen dan lekker zijn. na 6 nachten wakker gelegen te hebben. Vanochtend werd ik wakker, omdat de wekker van mijn vriend ging en ik kon nog even blijven liggen. Werd ik later om 11 uur wakker OEPS! Gelukkig vonden ze het niet erg en begrepen ze mij wel.