Wanneer menstruatie na bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by kellyskeezer, Apr 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

Oct 25, 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    Hallo dames,

Ik ben 29 december bevallen van een zoontje via KS.
    Heb ongeveer 3 weken gevloeid.
    Ik ben nog steeds niet ongesteld geweest en kan me niet meer zo goed herinneren wat hier nu de max voor is. De Gyn zei toen iets van max 3 maanden dacht ik? Wat is jullie ervaring? Moet ik de HA bellen?
    Ik geef al vanaf dag 1 flesvoeding!

Ik heb nog erg veel kilootjes van de zwangerschap eraan en mijn vriend maakt zich er zorgen om en zegt dat ik eens moet bellen....
    Ik weet het zelf niet zo goed vandaar de vraag...

Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Gr, Kelly

2. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik heb 4 weken gevloeid en 2 weken bruinverlies gehad. Op zondag was het helemaal klaar en toen werd ik op dinsdag alweer ongesteld :x Gelukkig niet echt veel (althans, in vergelijking met voordat ik zwanger werd)

Uitgaande van 28 dagen had ik gister weer ongesteld moeten worden, maar helaas. Voor de zwangerschap had ik PCO en zonder medicatie had ik toen cyclussen van tussen de 2 en 4 maanden, dus heb ook geeeeen idee hoe mijn cyclus nu gaat verlopen....

Misschien dat je voor de zekerheid de gyn even kan bellen. Misschien wil ze een echo doen om te kijken of het evt PCO is of dat je lichaam er gewoon wat langer over lijkt te doen na je bevalling.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik heb 5 weken gevloeid en 1 week later ongi toen een week later weer en vanaf toen eigenlijk weer regelmatig.

heb je toevallig nog een zwangerschapstest gedaan?

Een nichtje van me vriend werd ook een lange tijd na de bevalling niet ongi ze gaf ook geen bv. Toen werd ze ongi en een maand later weer zwanger haha

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik gaf volledig borstvoeding en was precies 3 maanden na de bevalling weer aan de beurt. ik voelde me wel beetgenomen hoor..ik had gehoopt dat het nog wel ff weg zou blijven.

Overigens heb ik een gewicht met 3 cijfertjes en ik ben elke maand netjes ongesteld sindsdien. ( Voor mijn zwangerschap had ik dat trouwens niet)

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ik heb na de tweede ongeveer 2,5 week gevloeid en werd na nog geen 6 weken ongesteld. Ik heb de eerste 1,5 week bv gegeven maar daarna volledig kv.
    Na de eerste was ik na 7 weken ongesteld geloof ik, ook vrij snel dus. Maar ik moet zeggen dat ik voorheen nooit problemen met mijn cyclus heb gehad, meestal lag die rond de 25-28 dagen.

Als je het niet vertrouwt zou ik of een test doen of even de arts bellen om te vragen of 3 maanden uitzonderlijk lang is... Maar ik denk niet dat die extra kilootjes er iets mee te maken hebben, of bedoelde je dat niet?

6. jubelteen

jubelteen Lid

Aug 11, 2010
    85
    0
    0
    Ik was na 5 weken alweer ongesteld. Ik heb na de bevalling 2 weken gevloeid. Mijn eerste menstruatie na de bevalling was wel iets heviger dan voorheen, maar niet extreem.
    Wat ik wel gek vond is dat na mijn menstruatie ik ineens drie kilo ben afgevallen... :(

7. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    ik heb 4 weken wat gevloeid en sinds gister voor het eerst weer ongie, dus met 5,5 week

8. Soekie

Soekie Bekend lid

Mar 26, 2010
    733
    0
    16
    Female
    Verzorgende IG
    Ik heb zo'n 2 weken gevloeid na de bevalling en ben na 3 maanden voor het eerst weer ongesteld geworden (helaas :))

9. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

Oct 25, 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    wat ik eigenlijk wil weten is of jullie er mee naar de HA zouden gaan in mijn geval????

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Daar heb ik antwoord op gegeven: bel ff als je het niet vertrouwt!

Maar je vroeg ook naar onze ervaringen, vandaar dus nou eh.... onze ervaringen! ;)

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hier nog niet ongi geweest :)

Heb 3,5 week gevloeid, na 8,5 week een mirena laten plaatsen en sindsdien af en toe beetje spotting gehad, verder niks.

12. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Had t zelfde, h.a. zei dat zelfs bij volledige flesvoeding het 6mnd mag duren.
    Bij mij, 3w bv + 1w afbouwen, duurde het 10 weken.

13. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    ik geloof 13,5 week, dat was na een spoedkeizersnee. Bel gewoon even als je je zorgen maakt. Bij mij was er al van te voren gezegd dat het wel eens 3 a 4 maanden kon duren... ik ben ook niet de lichtste maar dat heeft er denk ik niets mee te maken.

14. Liesken

Liesken Fanatiek lid

Oct 18, 2009
    1,116
    1
    38
    Ik ben ook in dec 2010 bevallen en nog steeds niet ongesteld. Ik heb 2 weken borstvoeding gegeven, daarna volledig flesvoeding. Heb hetzelfde, begin me nu ook een beetje zorgen te maken nu het bijna 4 maanden geleden is. Heb het er van het weekend met een vriendin over gehad die met de huisartsenopleiding bezig is. Volgens haar is het wel wat lang en worden de meesten eerder ongesteld. Je kan het nog even afwachten en dan wel naar de huisarts gaan. Er schijnt een hele lichte pil te zijn die je dan 1 maand kunt slikken en die ervoor zorgt dat je hormonen die je menstruatie regelen weer op gang komen.

Ik wacht nog tot 5 maanden en anders ga ik bellen.

Share This Page