Even uit nieuwsgierigheid. Bij de 1e had ik rond 38 weken al 2 cm ontsluiting. Uiteindelijk na 2e keer strippen met 39+1 bevallen. Bij de 2e bleef ik tot ong 40+2 (?) een vingertop ontsluiting houden. Met 40+4 had ik 2 cm en toen voor de 4e keer gestript. Met 40+5 bevallen. Ik verwachtte eigenlijk dat ik toen al meer ontsluiting had aangezien het mijn 2e was en ik qua termijn al verder was. Weet nog dat ik enorm teleurgesteld was omdat ik dacht, dat je dan altijd standaard wat ontsluiting had. Nu vraag ik me heel erg af hoe dat dadelijk met de 3e gaat zijn. Hoeveel cm ontsluiting hadden jullie op het laatst bij jullie 1e/2e/3e+kindjes? (indien daar naar gekeken is he!)
Bij mijn eerste 2 is er niet na ontsluiting gekeken, bij de derde wel en zat ik al vroeg op 2 cm ontsluiting. Die is geboren na inleiding met 36 week en vorige week bij deze controle gehad op onsluiting en zit op een ruime cm. was ook ff een finke tegenvaller.
Ze gingen bij mij pas kijken toen ik al binnen kwam met weeën, eerder wilde ze niet kijken omdat ze niks wilden "opwekken" Toen ik 39+5 was en de weeën dus begonnen waren en ik richting het ziekenhuis ging had ik net 2 cm ontsluiting..
Bij de eerste ingeleid met 37,5 week. Toen zat de boel nog helemaal dicht, dus moest eerst met gel 'voorbewerkt' worden. Bij de tweede had ik bij bijna 40 wk al 2 cm ontsluiting, omdat mijn bloeddruk toenam wilden ze kijken hoe ver het was. Na twee keer strippen was het 3 cm, maar bevalling kwam nog niet op gang dus daarna hebben ze de vliezen gebroken en toen ging het rap.. Bij de eerste was de baby ook nog niet helemaal ingedaald, had geen harde buiken en nog helemaal niet het idee dat ik zou gaan bevallen. Bij de tweede was kindje al wel een tijdje ingedaald, regelmatig harde buiken, vooral als ik avonds op de bank zat en had ook echt het gevoel dat ie er bijna uit zou floepen veel druk aan de onderkant.
Bij de eerste : ben ik met 36+5 bevallen dus is het niet nagekeken van te voren.. Pas toen de vk langskwam had ik 3 cm Bij de tweede: begonnen mijn weeën met 36 weken.. Daarna had ik 3-4 cm ontsluiting.. Daar heb ik nog twee weekjes mee rond gelopen.. Nu is het maar weer afwachten
1e was ik 36+4 en had ik 4-5 cm ontsluiting. (niks van gemerkt toen). 2e 39+4 3 cm ontsluiting. Gestript en 's avonds nog steeds 3cm. Toen weer gestript en toen braken vliezen.. 3e is nu. Bij 36+3 had ik 1cm. Ben nu 38 weken. Zette toch niet door. Ik heb nu veel voorweeen en heb ijdele hoop dat het flink wat cm's opleverd...
Alleen bij de tweede is er naar gekeken, voordat de bevalling begon. Op 41+1 had ik nog geen ontsluiting, ondanks nachtenlang voorweeën vanaf week 32. Ik wilde toen wel gestript worden, omdat ik per se niet ingeleid wilde worden, maar dat kon helemaal nog niet. De volgende dag begon de bevalling gelukkig spontaan.
Bij nr 2 en 3 (tweeling) had ik met 37 weken een klein vingertopje ontsluiting (nog geen cm), wel gestript maar niets gedaan. Toen al vanaf 28 weken véél harde buiken (ook nacht opgenomen voor geweest). Week later met 37+7 1 cm ontsluiting en toen weer gestript. De volgende ochtend in de auto op weg naar het z'huis voor inleiding begonnen de weeën spontaan (maar wel ingeleid met infuus). Nu bij nr 4 met 40+1 nog helemaal niets verweekt en geen ontsluiting. Hij was/is ook nog niet ingedaald dus strippen ook totaal niet mogelijk. Vrijdag met 40+5 weer terug en kijken of er iets verandert is.
Bij de eerste spontaan bevallen met 37, daarvoor niet gecontroleerd. Bij tweede bij 41 weken eerste onderzoek en nog helemaal potdicht, nog niets verweekt en tuitje nog naar achter, wel binnen 24 uur na dat onderzoek bevallen 😊
bij mijn eerste had ik eerst geen ontsluiting. ze hebben dit los gemasseerd/gewroet. 2 dagen later had ik een vingertop. paar dagen later was dit nog steeds een vingertop. paar x gestript. op 42 weken exact nog een laatste keer en toen begon het. bij de 2e ben ik met 40 weken gestript. had 1 cm ontsluiting en diezelfde avond is ze geboren. mijn zusje was toendertijd ook zo teleur gesteld. de eerste is met 37 weken geboren. ze had al ontsluiting en toen gebroken vliezen. ze ging er helemaal vanuit dat het bij de 2e hetzelfde ging. niet dus. totaal geen ontsluiting en met 42 weken gehaald.
Bij de eerste waren met 36 weken mijn vliezen gebroken. En dus ook al 2 cm. Bij de tweede had ik met 37+4 ook al 2 cm en ben toen gestript.
Nog geen vergelijking want ik heb er maar 1. Maar hier na 14 uur weeën nauwelijks ontsluiting. Om mij te plezieren noemde ze het een halve cm. Van die 14 uur waren het toen al zeker 10 uur flinke heftige weeën. Na 24 uur zat ik op 3 cm ontsluiting. Dit was met 38+6.
hier hebben ze nooit naar de ontsluiting gekeken dat doen ze hier geloof ik niet tenzij je idd ver overloopt of als het echt begint. Hier pas op de dag van de inleiding (39+4) gekeken en toen had ik 1cm.. werd ingeleid vanwege gebroken vliezen en geen weeen. Dus ben benieuwd hoe het deze keer zal gaan ..
Oudste een vingertopje, succesvol gestript met 41+2 wkn, de volgende ochtend is hij geboren. Middelste potdicht met 41+4 wkn, strippen niet mogelijk, spontaan bevallen de dag erna. Jongste potdicht bij 40+6 wkn, strippen niet mogelijk, dezelfde avond spontaan vliezen gebroken, de volgende ochtend bevallen. Ik kan me je teleurstelling voorstellen , maar het zegt niet zoveel, toch? Je kunt ook na 'potdicht' prima (en snel) bevallen .
Ik had op 37+3 3cm opening en een verweekte bmh. Mijn vliezen zijn spontaan gebroken en ben bevallen op 37+4
bij de eerste niks, want na uren weeen 1 cm. bij de tweede potdicht tot de bevalling (41w4d dus er was al geprobeerd te strippen en dat ging niet) bij de derde bij 38w4d 2cm zonder noemenswaardig voorwerk.
Bij nr 1: met 36.6 week al 2 cm, toen gestript en bij 38.1 ingeleid dmv vliezen breken en infuus met weeenopwekkers. Ik starte die dag met 3 cm al. Bij nr 2 & 3 (tweeling): dat hoop ik volgend jaar maart/april te kunnen vertellen.