goedemorgen, ik ben nu 12 weken zwanger, mijn laatste menstruatie was 2 maart 2007. al voor dat ik wist zwanger te zijn, kreeg ik last van huid uitslag, jeukende rode bultjes op mijn voorhoofd en hoofdhuid, dat is met mate steeds erger geworden, heb er nu ook een paar hoog in mijn nek, maar voor al mijn voorhoofd zit vol, en jeukt, en ziet er uit of ik in de pubertijd zit, echt ierdereen vraagt ook, wat is er met jou voorhoofd gebeurd?terwijl ik nooit last van pukkeltjes heb gehad, ik heb altijd een perzikken huidje gehad, zou het kunnen komen dat ik voor ik zwanger raakte de pil gebruikte? heb hem bijna 8 jaar geslikt, ik ben nu 24, en word in juni 25, ik ben eind januarie gestopt met de pil. ik woon in italie, hier zeggen ze allemaal dat het een kwestie van hormonen is, (wat ik niet helemaal geloof) maar mijn moeder die in nederkand woont, vertelde mij dat ze via deze site, er achter was gekomen dat er bepaalde huid uitslag of eczeem ook schadelijk kan zijn voor de baby, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, en dat jullie mij ook kunnen vertellen of ik hier de hele zwangerschap last van ga hebben, of dat er een kans bestaat dat het bij 4 maanden over gaat? alvast vriendelijk bedankt, hoop op een antwoord. liefs rosanne
Hoi Rosanne, Wat je beschrijft is inderdaad het resultaat van de hormonen veranderingen in je lichaam. Heel vervelend maar ik durf je niet te zeggen of ze zullen verdwijnen. Houd het wel in de gaten als het zich gaat uitspreiden over je hele lichaam dan is het niet verkeerd een keertje je leverfuncties te laten prikken. In Italie weten ze niet zo veel als wijhier, dus heb vertrouwen in hun medici! GEFELICITEERD met je zwangerschap! Groetjes IMke