interesse in letters

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ketjapmanis, 4 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ketjapmanis

Ketjapmanis Actief lid

11 nov 2015
    222
    113
    43
    Dag allemaal,
    Mijn zoon van bijna 3 is heel erg bezig met letters. Zo herkent hij al veel letters en ziet hij ook dezelfde woorden op verschillende plekken (hij ziet dat het hetzelfde is, zoals hybrid op de zijkant van de auto). Hij vraagt nu steeds of we voor hem lezen, want hij kan dat zelf nog niet zegt hij. Vanochtend was hij hier lichtelijk gefrustreerd over. Ik merk dat ik hem naast veel buiten spelen, echt ook cognitief moet uitdagen. Ik ben dus op zoek naar oefenboekjes die voor deze leeftijd leuk zijn. Motorisch kan hij namelijk echt nog lang niet schrijven. Heeft er iemand tips?
    We hebben al van die losse magneetletters en boeken met het ABC.
    Alvast dank voor het meedenken!

2. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Er zijn ook plak letters voor in bad te koop, misschien een idee

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mijn dochter van 2j5m is ook al met letters bezig en heb inderdaad van die foamletters voor in bad of onder de douche die op de muur blijven zitten. Daarnaast hebben we ook 'Ik leer letters' van Jumbo. Je zou ook in die hoek kunnen zoeken.

4. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

#4 LiveLifeLovely, 4 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2017
    Hier ook een meid die voor haar tweede jaar al druk bezig was met cijfers en letters. We maken er een spelletje van. In winkels, reclameborden, verpakkingen, huisnummers, nummerborden etc.

Verder zijn lettermagneten hier in trek. Zandbakvormpjes van het alfabet ook.

En oja, genoeg leuke apps!

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Lettermagneten zijn hier een groot succes, onze dame kent vanaf 1,5 jaar het alfabet en wil ook graag alle letters benoemen die ze ziet.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  7. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Stoepkrijt, dikke stiften etc zijn ook prima om mee te schrijven. Zo begon onze dreumes tenminste.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

M'n oudste is ook heel erg bezig met lezen. Ik heb van die hele simpele boekjes gekocht en we oefenen samen de letters. Als ze de letters hardop zegt kan ze al de link met het woordje leggen en zo dus een beetje lezen.

9. Sascha87

Sascha87 Actief lid

3 dec 2014
    419
    114
    43
    Miniloco?

Je hebt daar boekjes van waarbij ze de vormen van de letters leren herkennen!

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Welke apps raad je aan?

Deel Deze Pagina