Dag allemaal, Mijn zoon van bijna 3 is heel erg bezig met letters. Zo herkent hij al veel letters en ziet hij ook dezelfde woorden op verschillende plekken (hij ziet dat het hetzelfde is, zoals hybrid op de zijkant van de auto). Hij vraagt nu steeds of we voor hem lezen, want hij kan dat zelf nog niet zegt hij. Vanochtend was hij hier lichtelijk gefrustreerd over. Ik merk dat ik hem naast veel buiten spelen, echt ook cognitief moet uitdagen. Ik ben dus op zoek naar oefenboekjes die voor deze leeftijd leuk zijn. Motorisch kan hij namelijk echt nog lang niet schrijven. Heeft er iemand tips? We hebben al van die losse magneetletters en boeken met het ABC. Alvast dank voor het meedenken!
Mijn dochter van 2j5m is ook al met letters bezig en heb inderdaad van die foamletters voor in bad of onder de douche die op de muur blijven zitten. Daarnaast hebben we ook 'Ik leer letters' van Jumbo. Je zou ook in die hoek kunnen zoeken.
Hier ook een meid die voor haar tweede jaar al druk bezig was met cijfers en letters. We maken er een spelletje van. In winkels, reclameborden, verpakkingen, huisnummers, nummerborden etc. Verder zijn lettermagneten hier in trek. Zandbakvormpjes van het alfabet ook. En oja, genoeg leuke apps!
Lettermagneten zijn hier een groot succes, onze dame kent vanaf 1,5 jaar het alfabet en wil ook graag alle letters benoemen die ze ziet.
Dl speelt hier graag mee : http://www.intertoys.nl/boeken/kinderboeken-diversen/kinderboeken/ik-leer-lezen (volgens school zijn dit vast niet de goede letters, maar dl was niet meer te houden en hier is ze nu al zeker een jaar zoet mee. Het is zelf-corrigerend: de blokjes passen alleen op de juiste plek).
M'n oudste is ook heel erg bezig met lezen. Ik heb van die hele simpele boekjes gekocht en we oefenen samen de letters. Als ze de letters hardop zegt kan ze al de link met het woordje leggen en zo dus een beetje lezen.