Hallo, Tot welke leeftijd is Nijntje nog leuk? Of wordt het al heel snel kinderachtig of meisjesachtig? Ik zelf vind Nijntje helemaal leuk, maar nu twijfel ik over een grote Nijntje (foam) aan de muur op de babykamer van m'n zoontje (10 mnd). Is dat niet te baby-achtig? Of te meisjesachtig? Zo dus ook met andere dingetjes van Nijntje... Groetjes, Hanna
Vlgs mij is Nijntje tot zeker in de peutertijd leuk....vind t ook niet typisch iets voor meisjes hoor!
Volgens mij is Nijntje wel leuk t/m 3 jaar ofzo. Ik vind het niet meisjesachtig en nee, stoer is Nijntje niet, maar van mij hoeft dat ook helemaal niet zo.
Als jij het leuk vind is het toch goed? Pas vanaf een jaar of 3 denk ik dat hij dingen als jongens en meisjes gaat onderscheiden. Luca kiest nu heel vaak het nijntje boekje uit omdat die plaatjes hem erg aanspreken. Strakke tekeningen en duidelijke kleuren. Anders kiesje toch ook voor het hondje en de beer van nijntje? Die zijn altijd leuk voor kinderen. Dus als jij het mooi vindt, vindt je zoontje het de komende jaren ook leuk. Zeker als jij met hem alles benoemt. Gewoon doen.
Mijn stiefzoon vond het tot zeker op de kleuterschool leuk! Koos zelf altijd nijntje als voorleesboek en recent is nijntje weer in zwang, als eenvoudig leesboekje (hij wordt met 4 weken 7 en gaat na de kerstvakantie naar groep 4).
Volgens mij gaat dat heel lang mee, mijn dochter is 3 en kijkt er nog met erg veel plezier naar (en speelt nu met het speelgoed van NIjntje waarmee zij als baby gespeelt heeft, maar wat nu voor haar broertje is)