Hoi, Mijn dochter lijkt niet genoeg te hebben aan het volgende schema omdat ze opeens snachts eerder wakker is en hongerig lijkt. We geven het volgende: 07:30 - fles opvolgmelk 180/6 11:00 - fruit hap (ongeveer 80-100 gr) 11:30 - fles opvolgmelk 180/6 (ze houdt het niet uit tot 13:00 uur of zo) 15:30 - warme groentehap (ongeveer 100 gr) + 100 cc opvolgmelk 19:00 - fles opvolgmelk 180/6 Ik ben tijdelijk gestopt met Nutrix in de fles omdat ze zooooooo verstopt is en echt hele harde ontlasting heeft. Erg vervelend. We gaven Friso Comfort 1 de eerste 6 maanden maar nu ben ik overgestapt naar Omneo 2 omdat haar spugen (verborgen reflux) stukken minder is sinds de overstap naar vast voedsel, en omdat ik hoop dat ze betere ontlasting heeft met Omneo vanwege vetten die erin zitten. Ik denk niet dat ze genoeg heeft aan deze hoeveelheid voeding. Wat is de maximale hoeveelheid opvolgmelk die ze mag? Zal ik 3 x 210/7 proberen en tussendoor een flesje water geven? is rijstebloem noodzakelijk? Of moet ik juist de hoeveelheid fruit en groente op voeren? Ik heb gewoon geen idee wat wijsheid is hierin en moet over 1 1/2 week pas weer naar het CB. Alvast bedankt! Groetjes, Marijntje
Je kan proberen om de flessen op te hogen naar 210. Misschien kan je eens ipv nutrix de gewone pap proberen. Zitten ook wel vezels in. extra vocht aanbieden mag altijd. En eventueel doe je in de fles iets meer water dan nodig. Zo verdun je het en is het voor de ontlasting wat makkelijker. Ilja