Al 3 weken geleden afgesproken dat iemand op 16 augustus om 11:00 uur onze kledingskast op komt halen (zo vroeg al afgesproken ivm verhuizing toen al te koop gezet.) En nu stuurt ze net een pb, de stort is tot 12 uur open en heb nu vervoer dus maak daar graag gebruik van het wordt dus wat later hopelijk heb je hier begrip voor. Nou nee eigenlijk niet natuurlijk ik zit met 2 kinderen die rond 12 uur ook gewoon naar bed moeten en ik zelf het liefst ook. Maar goed het is al afgesproken en ben blij als die kast weg is maar pffff handig is anders. Maar dit is niet de eerste keer via fb, veel zeggen ze het wordt toch een halfuur later, alsof ik niks te doen heb??? Via marktplaats gebeurd dit nooit ! Herkenbaar?
Via marktplaats gebeurt dit ook, lees maar eens de marktplaats topics. En indd dan gewoon zeggen dat dat niet kan.
Ik vind het helemaal niet raar als iemand vraagt om een half uur later.. Vragen staat vrij. Jij moet zelf assertief zijn en zeggen dat het niet uitkomt.
Weet je wat het is het staat al 3 weken gepland om 11 uur. De kast staat al uit elkaar sinds vanmorgen dus zeggen dat ze dan dus niet kan komen en het risico lopen dat ze m ook niet meer komt halen kan niet want dat blijf ik achter met die kast in de woonkamer..
Hier ben ik het wel mee eens. Dat iemand het vraagt kan altijd, dat jij dan ja moet zeggen is uiteraard niet nodig. Als het jou niet uitkomt had je gewoon nee moeten zeggen ! Ik ben ook wel eens later geweest, dan bel ik of dat kan. Kan dat niet dan niet.....
Voor het zelfde geld zegt ze dan ik heb geen vervoer dus koop gaat niet door.. Ik denk dat je het dan toch maar uurtje later moet doen. Als mensen afhankelijk zijn van vervoer van anderen dan zit er helaas niks anders op
Ik zou het geen probleem vinden als ze het netjes zou vragen. Misschien komt het voor jou toevallig ook beter uit. Zomaar een half uur te laat komen vind ik dan niet netjes en daar had ik ook wat van gezegd. Als je het niet wilde had je ook nee kunnen zeggen. Ze had je misschien niet zo schappelijk gevonden maar had het heus niet laten klappen op een half uurtje
Ik ben zelf wel precies met tijd als ik ergens moet zijn, maar ik maak er nooit zo'n probleem van als mensen later of eerder zijn en ik toch thuis ben. Vind het fijn als ze bellen, de meeste doen dat niet. Of ze komen helemaal niet, nog erger haha.
Als wij een eindje moeten rijden, meld ik het van te voren en spreek dan ook vaan een van/tot tijd af. Niks is namelijk zo veranderlijk als het verkeer. Als jij niet wil dat ze wat later komt moet je gewoon nee zeggen, je loopt dan wel het risico dat ze het niet door laat gaan.
Ik zal heel eerlijk zijn. Ik vind het netjes dat ze het vraagt. Jij kan ook "nee" zeggen toch? Ze zal echt niet expres je dag willen omgooien, en vragen staat vrij. Net als dat jij kan zeggen: Sorry, dat komt niet uit.
Misschien dat ze 3 weken geleden niet heel precies in haar agenda kon kijken? Je kon toch gewoon zeggen, sorry maar dat komt me niet uit? Evt een later tijdstip afspreken? Ze zegt het netjes van te voren. Ik vind dat ze het netjes gedaan heeft.
Je geeft zelf aan dat je het je niet kan veroorloven als ze de kast niet komt halen. Het is maar een uur later. Laat het los, dan ben je je kast kwijt. Leg de kinderen en jezelf gewoon een uurtje later op bed voor een keer. Is dit te veel gedoe dan zeg je nee met als consequentie dat de kast er ws nog wel even staat.
Ze vroeg het niet netjes, ze zei ik ben later ivm de stort. Hopelijk je begrip daarvoor. Maar ze is geweest namen heeel rustig de tijd pff maar goed ik ben er vanaf.
Oke dat vind ik idd niet zo netjes. Als ze het vroeg is het netjes. Dit was een mededeling. Gelukkig ben je er nu wel vanaf.
Ik ben altijd allang blij als mensen het even laten weten. De keren dat ik heb zitten wachten en mensen zonder het te laten weten een uur later kwamen of gewoon helemaal niet opkwamen dagen is niet meer op mijn vingers te tellen.
Ze laat al iets weten! Als ik de topics hier zo lees over facebook- en marktplaatsverkopen, is dat al bijna een mirakel ... Voor 't zelfde geld kwam ze niet om 11 uur, laat niks weten en staat ze gewoon een half uur later voor je deur.
Een half uur.... daar zou ik me niet zo druk om maken Iemand kan ook in de file komen bijv. en onaangekondigd een half uur later zijn.