liespijn en menstruatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Maggie, 10 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo Mirjam,

    Sinds gister ben ik ongesteld (ongeveer 3 dagen eerder dan een gemiddelde cyclus), maar het bloedverlies is wel minder dan normaal. Meestal is de pijn op dag 2 en 3 van mijn menstruatie zo hevig dat ik, ondanks de pijnstillers, thuis moet blijven van mijn werk (komt door endometriose). Nu heb ik daar weinig tot geen last van (geen weeën gevoel of iets dergelijks) en heb nog geen pijnstiller geslikt, maar ik heb wel de hele tijd een pijnlijk gevoel in mijn linkerlies. Kan deze pijn op een zwangerschap duiden? Heb nog geen test gedaan, want mijn temperatuur was vanochtend wel met een halve graad gedaald.

    Groetjes en alvast bedankt voor je antwoord,
    Maggie
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Maggie,

    het zou eventueel kunnen dat er toch sprake is van een zwangerschap. Soms zie je dan rond de verwachte menstruatiedatum wat bloedverlies, maar veel minder dan je gewend bent, en inderdaad ook zonder klachten. Ik kan er geen duidelijkheid over geven, je zult moeten afwachten of de ongesteldheid nu gewoon doorzet en wordt als anders, of dat het toch vrij snel ophoudt. Als het snel over is zou je nog een test kunnen doen, dan weet je waar je aan toe bent. Pijn in je linkerlies heeft er waarschijnlijk niet mee te maken. Alleen als de pijn hevig wordt is het verstandig om je huisarts even te bellen voor de zekerheid.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina