Ben zonder al te veel kleerscheuren uit de bevallingen gekomen: 3 hechtingen en 2 hechtingen. Toch is het "maagdenvlies" gescheurd en te actief gaan helen waardoor er een flink huidflapje is ontstaan, ik gok dat ie 1,5-2cm is maar ik heb er geen lineaal bij gehouden Na de 2e bevalling zei de vk dat ze het op dat moment niet kon hechten omdat dat op dat moment geen goed zou doen maar dat het op een later moment wel zou kunnen. Nou zit ik de laatste tijd in dubio of ik dat zal doen (waarschijnlijk wegknippen dan). Zijn er nu opeens veel kosten aan verbonden omdat het na de bevalling is? Het voelt zo krom dat ze het na de bevalling allemaal "gratis" hechten en dat je nu misschien veel (eigen risico/geld?) kwijt bent. Maar ik heb daar dus geen idee van. Iemand met iets soortgelijks? Wat zouden jullie doen?
Ik lees graag mee. Heb ook een soort flapje oid. Vind het ook niet zo mooi maar geen idee hoe het te repareren valt Ik laat binnenkort een spiraal plaatsen, misschien dat de huisarts een idee heeft
Ik weet niet of het hetzelfde is, ik heb een stukje achterwand dat niet goed gehecht is geweest en dus een soort los uitsteeksel is. Als ik hard pers, komt het ook naar buiten Ben nu weer zwanger en heb gevraagd of ze het na de bevalling meteen willen herstellen. Ik zie het ook niet zitten om hier tussendoor aan geopereerd te worden, tijdens/net na een zwangerschap is je doorbloeding ook beter waardoor alles beter heelt.
Is het bij jou wel een flapje Dizzy? Wat een toestanden hebben wij toch als vrouw he.. Niemand ervaring?
Ik had ook een soort flapje, maar uitwenidig, dat kwam bij mij doordat de knip was open gesprongen en het dus zonder hechtingen moest genezen. Als ik er last van had, kon ik het poliklinisch laten wegbranden. Maar ik had totaal geen last. Na mijn tweede bevalling moest ik naar de OK en ben ik daar gehecht; de gyn heeft toen dat flapje ook weggehaald en het oude litteken mooi kunnen herstellen (was een flink litteken).
Het is een los achterwand dat ergens binnenin een klein beetje vast zit Haha, heel moeilijk te omschrijven. Tegen het eind van de zwangerschap gaan ze kijken of het na een bevalling te maken is en of een normale bevalling erin zit zonder dat alles mee naar buiten komt..