Huidflapje

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door aardbei1707, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113
    Iemand ook last van huidflapjes na de bevalling?

    Ik ben er voor naar de dokter geweest en die vertelde mij dus dat ik een aantal huidflapjes heb. Ik heb er alleen zoveel pijn van:( tijdens de stoelgang en een uur daarna komt de pijn heel erg..
    Ik ben wel doorgestuurd naar de chirurg maar weet nog niet wanneer ik kan komen..

    Ik vraag me namelijk erg af of het wel alleen huidflapjes zijn omdat ik er ook zoveel pijn van heb.. en op internet staat dat je er geen pijn van kan hebben..

    Iemand ook een operatie hieraan gehad of iets anders wat het kan zijn?
     
  2. Blub69

    Blub69 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met huidflapjes, dus daar kan ik je niets over vertellen.
    Na mijn bevalling in 2010, kon ik mijn ontlasting niet meer ophouden. Uit een MRI bleek mijn krinspier beschadigd te zijn (verloskundige had een totaalruptuur 'over het hoofd gezien'). Overal waar ik kwam vertelde ik dat ik tijdens en na de stoelgang heel veel pijn had, zat regelmatig te huilen op het toilet. Overal werd verteld dat het 'tussen mijn oren' zat want een kapotte kringspier deed geen pijn. Tijdens de eerste hersteloperatie bleek er een flinke anale kloof te zitten, was tijdens onderzoeken niet naar boven gekomen.... De chirurg zei meteen dat hij goed kon indenken dat het veel pijn gedaan moest hebben. Hij had zelden zo'n kloof gezien...
    Ik hoop niet voor je dat je ook zo'n kloof hebt, maar misschien kan de chirurg dit wel voor je nakijken.
     
  3. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Een huidflapje hoort inderdaad geen pijn te doen. Dus misschien is het iets anders dat de pijn veroorzaakt zoals een inwendige aambei of een wondje?
    Als je een huidflapje weg wilt hebben kan je dit laten doen.