Huidflapje

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door aardbei1707, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113
    Iemand ook last van huidflapjes na de bevalling?

    Ik ben er voor naar de dokter geweest en die vertelde mij dus dat ik een aantal huidflapjes heb. Ik heb er alleen zoveel pijn van:( tijdens de stoelgang en een uur daarna komt de pijn heel erg..
    Ik ben wel doorgestuurd naar de chirurg maar weet nog niet wanneer ik kan komen..

    Ik vraag me namelijk erg af of het wel alleen huidflapjes zijn omdat ik er ook zoveel pijn van heb.. en op internet staat dat je er geen pijn van kan hebben..

    Iemand ook een operatie hieraan gehad of iets anders wat het kan zijn?
     
  2. Blub69

    Blub69 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met huidflapjes, dus daar kan ik je niets over vertellen.
    Na mijn bevalling in 2010, kon ik mijn ontlasting niet meer ophouden. Uit een MRI bleek mijn krinspier beschadigd te zijn (verloskundige had een totaalruptuur 'over het hoofd gezien'). Overal waar ik kwam vertelde ik dat ik tijdens en na de stoelgang heel veel pijn had, zat regelmatig te huilen op het toilet. Overal werd verteld dat het 'tussen mijn oren' zat want een kapotte kringspier deed geen pijn. Tijdens de eerste hersteloperatie bleek er een flinke anale kloof te zitten, was tijdens onderzoeken niet naar boven gekomen.... De chirurg zei meteen dat hij goed kon indenken dat het veel pijn gedaan moest hebben. Hij had zelden zo'n kloof gezien...
    Ik hoop niet voor je dat je ook zo'n kloof hebt, maar misschien kan de chirurg dit wel voor je nakijken.
     
  3. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Een huidflapje hoort inderdaad geen pijn te doen. Dus misschien is het iets anders dat de pijn veroorzaakt zoals een inwendige aambei of een wondje?
    Als je een huidflapje weg wilt hebben kan je dit laten doen.
    Het word zelden vergoed, alleen als je er ERG last van hebt in de vorm van jeuk of onhygienische omstandigheden.
    Ze kunnen ze weg branden of er een elastiekje omheen doen waardoor het afsterft.
    Geen idee wat dit kost trouwens als je het niet vergoed krijgt.
    Kwa wat ik heb gelezen word het over het algemeen gezien als een cosmetische ingreep en niet omdat het persee medisch noodzakelijk is.
    Ik heb er zelf 1 en wil kijken hoe het ervoor staat na de tweede bevalling, waarschijnlijk laat ik het weg halen want ik vind het lelijk, onhygienisch en irritant.
     
  4. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Edit; ah, ik begreep het verkeerd!

    Ik hoop dat de chirurg je snel kan zien en helpen!
     
  5. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Bedoel je wild vlees?

    Bij mijn eerste bevalling kreeg ik een knip en die begon na een tijdje te ontsteken. Toen kreeg ik ook zo een huidflapje waar ik veel last van had. Ook als mijn onderbroek ertegen kwam. Met de 6weken controle bij de vk liet ik ernaar kijken. Die verwees me door naar de gyn, zodat ik het stuk wild vlees kon laten aanstippen. Daarna gelukkig geen last meer van gehad! Misschien heb jij hetzelfde?
     
  6. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Bij mij was het vergoed. Waarschijnlijk omdat ik er veel last van had, dat het dus niet als cosmetisch werd gezien...
     
  7. ladytijger

    ladytijger Fanatiek lid

    Ik had na de 1 ste bevalling ook een stukje uit mijn vagina hangen wat ze waren vergeten mee te hechten na de knip. Na de bevalling van mijn 2de kindje heeft de gyn het weg gesneden omdat ik er last van had.
     
  8. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Hihi, wild vlees is heel iets anders dan een huidflapje .
    Een huidflapje hou je over na een grote aambei of trombose aambei. Dat is een uitgelubbert stukje huid dat niet meer bijtrekt bij of beter gezegt op de anus, athans waar ts het over heeft.
    Wat je bij je vagina kunt hebben na een bevalling is weer heel iets anders.
     
  9. Saartje123

    Saartje123 Fanatiek lid

    7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Oh oeps hihi. Sorry topicstarter, ik begreep je hele stukje verkeerd nu ik chaii's stukje lees. :):):)
     
  10. Andrea85

    Andrea85 Fanatiek lid

    18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik dacht idd eerst ook dat het hetzelfde was.
     
  11. ladytijger

    ladytijger Fanatiek lid

    Ikke blijkbaar ook :)
     
  12. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Haha, geeft toch niks.
    Wild vlees kan namelijk inderdaad pijndoen en het is wel verwarrend allemaal.
    Wildvlees, huidflapjes, lidteken weefsel....
    We hebben het ervoor over! ;)
     
  13. Pompeltje

    Pompeltje Fanatiek lid

    18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het helaas.. Heb het gehad en weg laten halen, nu weer een afspraak staan in het ziekenhuis (word de 3e keer)
    Maar de pijn kan zijn dat je een scheurtje heb van binnen. Heb ik ook gehad en daar kwam de pijn vandaan.

    Dit allebei is operatie verholpen, alleen nu heb ik het het ergste en zie ik behoorlijk tegen de afspraak op.
     

Deel Deze Pagina