Huidgriep

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mila2011, 8 jun 2025 om 12:04.

1. Mila2011

Mila2011 Actief lid

14 okt 2012
    269
    50
    28
    Hallo allemaal,

Zijn er dames die ervaring hebben met huidgriep? 3 weken geleden begonnen met een vlekje op mijn been. 1 week geleden breidde dat uit op mijn buik en borst. Op dat moment nog niet jeukende allemaal. Na wat gegoogle kwam ik uit op huidgriep.
    Nu sinds een aantal dagen zit het ook op mijn rug en jeukt het behoorlijk.
    Huisarts mee laten kijken en die zegt dus ook huidgriep.
    Ik smeer koel zalf en menthol gel. Draag luchtige kleding, maar die jeuk wordt nu echt wel vervelend. Werd vanochtend ook om 5 uur wakker omdat mijn borst en buik in de fik stond voor mijn gevoel.

Volgens de huisarts duurt het 6-8 weken, maar gaat het dan ook zolang jeuken? Of is er een bepaalde piek en wordt het dan minder??
    Iemand nog een wonder middel tegen die vervelende jeuk???

2. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.167
    1.652
    113
    Ik heb een aantal jaren geleden huidgriep gehad. Door de huisarts niet herkend als huidgriep en doorgestuurd naar de dermatoloog. Het leek bij mij op eczeem dat zich snel uitbreidde. Hiervoor heb ik van de huisarts een zalf gekregen.

Kan me niet herinneren dat ik jeuk heb gehad.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.289
    6.199
    113
    Oh wat balen! Ik heb dit ook (al een aantal maanden, het was na 3 maanden bijna weg, maar komt nu gewoon nog een keer terug :rolleyes: ik zie eruit als een luipaard met al die vlekken :o:.Maar ik heb nauwelijks jeuk. Kan de huisarts hier niet iets voor voorschrijven?

4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.694
    8.433
    113
    Vrouw
    Ik heb ook huidgriep gehad. De huisarts herkende het niet goed. Ik kreeg een middel wat de jeuk veel erger maakte. Goed droog houden en niks smeren werkte het beste bij mij. Het heeft best een tijd wat gejeukt. Maar gelukkig niet meer zo erg dat ik er wakker van lag.

Deel Deze Pagina