beste, Ik wil graag volgende kwestie voorleggen en ben benieuwd of de WAZO dan doorloopt. Met inachtneming van opzegtermijn verloopt mijn arbeidsovereenkomst op 7 juli. Ik ben 6 augustus uitgerekend. Omdat ik bij werkgever heb aangegeven per 25 juni met verlof te willen (6 weken van te voren) Zit ik op datum einde dienstverband dus al in de WAZO. Is het dan zo dat mijn WAZO doorloopt na einde dienstverband tot aan het bereiken van 16 weken? of verlies ik dan de wazo rechten en sta ik met lege handen omdat een WW ook geen optie is omdat ik op dat moment niet beschikbaar ben voor arbeid.
Beste Biza, Je vraagt of je WAZO doorloopt als je dienstverband stopt tijdens je verlof. Het recht op WAZO-uitkering blijft gewoon bestaan als je contract eindigt tijdens de uitkering. De werkgever vermeldt bij het aanvragen van de uitkering op het aanvraagformulier al wanneer je dienstverband stopt. Ook vult hij/zij in of de uitkering rechtstreeks aan jou betaald moet worden of via de werkgever. Krijg je de uitkering eerste via je werkgever betaald? Dan stuurt UWV jou een brief als je contract stopt. Hiermee vragen we je het juiste rekeningnummer door te geven zodat we de rest van de uitkering rechtstreeks aan jou kunnen betalen. Als je na afloop van het verlof nog geen nieuwe baan hebt gevonden, maar wel weer beschikbaar bent voor werk, kun je alsnog een WW-uitkering aanvragen. Actuele informatie over het stoppen van je dienstverband tijdens je verlof vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare