Huidige regels buitenland (duitsland)

Discussie in 'Corona forum' gestart door suus1983, 16 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee maar het stomme is dat je voor doorreizen wel een testbewijs nodig hebt.

    Dus als ik wil winkelen mag het wel zonder test, maar als ik op doorreis ben naar Zweden moet is een testbewijs hebben.??!?
     
  2. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.011
    7.332
    113
    Vrouw
    Hoe is het in Duitsland @suus1983 ? Wij gaan overmorgen een week. Vraagt de horeca nog vaak een mondkapje (mogen ze zelf weten nu dacht ik?) En dan ook ff2p? Fijne vakantie nog!
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Nee hoor, alles is vrijwillig. In de supermarkt zie je nog wel veel mondkapjes, maar is niet verplicht. Verder niks.
    Kan wel per gebied verschillen, wij zitten in de Eifel.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  4. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Wij zitten in Zuid Duitsland, dichtbij de grens met Oostenrijk. Niets meer van Corona te merken. Mondkapjes zie je nergens en horeca vraagt geen Qr codes. Volgens mij zijn alle regels hier ook al vervallen hoor.
     
    Cobon vindt dit leuk.
  5. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.011
    7.332
    113
    Vrouw
    Ja dat klopt, de regels zijn vervallen, maar ik las dat horeca bijvoorbeeld nog wel een mondkapje mag vragen. Center Parcs hanteert ook nog allerlei regels, ben benieuwd..
     
  6. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Ik zit in CP, welke regels bedoel je precies? Heb er nog geen een kunnen ontdekken.
     
  7. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.011
    7.332
    113
    Vrouw
    Haha echt niet? Ik heb er al drie mailtjes over gehad! Nou dan zal het wel loslopen. Fijne vakantie nog!!
     
    MissXray vindt dit leuk.
  8. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Wij hopen in de zomervakantie naar deze regio af te reizen. Fijn om te lezen dat je daar niks meer van corona merkt. Je hebt dus nergens een qr voor nodig, ook niet voor inreizen (we hebben een particulier vakantiehuis geboekt)?
     
  9. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.678
    1.608
    113
    Vrouw
    Wij hebben sowieso ook tijdens de Corona periode door Duitsland gereisd met ongevaccineerde kinderen (12 minners) en toen ook niet getest e.d. Maar nee nergens meer QR. Overigens moet ik bekennen dat ik nu ook even niet kan bedenken waar je die bv in Nederland nog zou moeten tonen buiten een festival misschien.
     
    rijo vindt dit leuk.
  10. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Wij vliegen dinsdag van spanje naar duitsland.
    Heen reis was bij iedereen het herstel bewijs nog geldig. (Hebben overigens nergens onze qr code hoeven laten zien op de luchthaven in Duitsland). De herstelbewijzen verlopen tijdens onze vakantie.
    Mijn man en jongste dochter konden niet hun extra vaccinatie krijgen, want zaten nog in de herstel periode.
    En moeten nu voor de terugreis dus verplicht testen....zal je zien dat niemand om die hele test/qr code vraagt :rolleyes:
     
  11. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Tip voor het testen: testifly.de Dan doe je gewoon een zelftest die online wordt beoordeeld. Kost niet veel en je hoeft niet op zoek naar een testcentrum. Wij hebben het voor de jongste gebruikt in de voorjaarsvakantie (wat uiteindelijk toch niet nodig bleek te zijn voor <12, maar was heel onduidelijk toen, veel zoekwerk gedaan en het zekere voor het onzekere genomen).

    Kans is overigens groot dat niemand erom vraagt ja. Wij vlogen in de voorjaarsvakantie vanaf Duitsland naar Tenerife en weer terug dus. Bij het online inchecken moest je wel verklaren dat je gevaccineerd/genezen/getest was, maar niemand heeft ooit ergens om gevraagd verder. Toen we in Duitsland landen op de terugweg, werd er na het landen wel gemeld dat we bij de gate steekproefsgewijs gecontroleerd konden worden, maar niemand gezien toen we het vliegtuig uitkwamen.
     
    consider vindt dit leuk.
  12. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.831
    12.956
    113
    Vrouw
    Wij zijn gisteren terug gevlogen van Spanje (malaga) naar Nederland en nergens controles gezien. Zelfs de luchtvaartmaatschappij vroeg niet om de QR-codes en of testbewijzen.
    Hoe dat bij aankomst in Duitsland zit weet ik natuurlijk niet.
     
    consider vindt dit leuk.
  13. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    #53 consider, 1 mei 2022
    Laatst bewerkt: 1 mei 2022
    Wat handig die testifly!!! Bedankt voor de tip.
    Zie dat het gewoon kan met de test die ik mee heb.
    Moet je dan ook echt een kwartier lang blijven filmen totdat echt duidelijk is dat je negatief bent?
    En is een watervaste stift echt nodig?
     
  14. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Nee, je filmt terwijl je de test daadwerkelijk doet, inclusief het druppelen op de testkit. Als je daarmee klaar bent, gaat er in de app een timer lopen tot het kwartier voorbij is. Dan moet je een foto maken van de test. De app blijft dus wel lopen tot je helemaal klaar bent, die mag je niet afsluiten. Op de website is wel een stapsgewijze uitleg te vinden van hoe de app werkt.

    Je moet in elk geval iets hebben waarmee je op het plastic van de testkit kunt schrijven omdat je daar een unieke code op moet schrijven. Misschien werkt een gewone stift ook wel als je goed uitkijkt dat je er niet meer aan komt zodat het niet uitveegt.

    Ik zie trouwens wel dat ze best wat duurder zijn geworden. Wij hebben in de voorjaarsvakantie € 2,95 betaald voordat we gingen en € 4,95 voor de terugreis. Dat vond ik al best een stijging in een week tijd. Maar dacht toen dat het misschien was omdat je er dan voor de tweede keer een aanschaft via de app dat ze je meer laten betalen. Nu zie ik € 9,95 staan, ook als ik de website open op een incognitotabblad, dus het kan niet aan cookies liggen dan lijkt mij.
     
    consider vindt dit leuk.
  15. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.742
    719
    113
    Hier afgelopen week in Duitsland,nergens qr test. Gewoon met auto land in kunnen rijden en ook op vakantiepark geen controles.

    Is er iemand al in Italië geweest afgelopen tijd? Ben benieuwd hoe het daar is?
     
  16. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.011
    7.332
    113
    Vrouw
    Wij zijn ook afgelopen week in Duitsland geweest, niets geen controles oid. In de supermarkt enzo hebben de meesten nog wel een mondkapje op.
     
  17. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.168
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Vraagje.

    Wij en onze zoon van 13 zijn niet geboosterd en onze vaccinaties zijn rond de zomervakantie langer dan 270 geleden. We kregen corona eind december dus ook ons herstelbewijs is dan verlopen.

    Moeten we dan als we van 15 juli 2 weken op vakantie willen naar de Eifel een booster halen of hoeft dat niet meer?
     
  18. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Heb er net gisteren naar zitten kijken i.v.m. onze vakantie naar Oostenrijk met ook een paar overnachtingen in Duitsland. Dit zegt de reiswijzer van de ANWB nu:

    Eisen vaccinatie
    Geldig vanaf 14 tot maximaal 270 dagen na tweede dosis Janssen, Pfizer, Moderna, of AstraZeneca. Ben je jonger dan 18 of heb je een boostervaccinatie? Dan blijft je vaccinatiebewijs onbeperkt geldig.


    Er zijn best wel wat landen die geen eisen meer stellen, maar Duitsland is een van de landen die dat momenteel nog wel doet.
     
  19. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.168
    1.354
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Oke, dan moeten wij nog een booster halen maar onze zoon van 13 jaar niet als ik het goed lees?
     
  20. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.446
    2.143
    113
    Klopt
     

Deel Deze Pagina