Huidige regels buitenland (duitsland)

Discussie in 'Corona forum' gestart door suus1983, 16 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het is alleen voor inreis en niet voor overnachting. Wij gaan moeten ook voor doorreis 3 keer een paar uur door Duitsland en gaan het er gewoon op gokken (waarschijnlijk).
     
  2. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
  3. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    We zijn tijdens de meivakantie in Duitsland en Oostenrijk geweest zonder geldige vaccinatie en testbewijzen. En daarna nog heel vaak boodschappen gaan doen hier net over de grens. De grenzen zijn onbemand, niemand die iets controleert.

    Ik zou iig geen extra vaccin halen voor een vakantie in of reizend door Duitsland , hoogstens een testje als dat voor meer gemoedsrust zou zorgen. Wij hebben daar niet voor gekozen en gaan dat over een paar weken weer niet doen:D
     
  4. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.157
    113
    Deze website beweert ook dat je, als je van Duitsland naar Nederland reist een coronabewijs nodig hebt (stukje verder op dezelfde pagina). Dat is niet echt up-to-date informatie aangezien dit per 23 maart is afgeschaft.

    Wat niet wil zeggen dat andere informatie ook fout is, maar ik zou deze website dus niet meer zomaar geloven.

    Opvallend is overigens wel dat als je op de link klikt voor meer info over het vaccinatiebewijs, die dus naar een website van de Duitse overheid gaat, ik zo snel ook niets meer vindt over de geldigheid van vaccinaties (dus dat ze zouden vervallen na 270 dagen zonder booster). Maar ik heb niet alles doorgelezen want vindt die teksten vreselijk om door te komen.
     
  5. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.157
    113
    Je hebt gelijk en ik snap je als het alleen voor doorreis is. Je wordt toch niet gecontroleerd als je met de auto reist.

    Wij overnachten wel in Duitsland en ook al is het daarvoor dan weer niet nodig om bewijs te tonen, we hebben zelf de booster gehad. De oudste van 15 is wel 2x gevaccineerd maar niet geboosterd omdat ze eind januari corona heeft gehad en dus sowieso niet voor eind april mocht. En nu vinden we voor haar een booster niet zo noodzakelijk. Jongste is onder 12 maar wel gevaccineerd omdat hij dat zelf wilde. Dus wij voldoen aan de regels en ik hoef er verder dus ook niet meer over na te denken dan.
     
  6. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee wij ook niet van de zomer. Drie keer drie antigeentesten laten doen vind ik echt zonde van het geld. En een booster mag ik nog niet. (En ik heb alleen 1keer Janssen). Pas voor de tweede keer covid gehad, zonder klachten, dus zie ook geen noodzaak voor een booster. Helaas net te vroeg voor de herstelbewijs van 90 dagen in Duitsland. Maar Oostenrijk heeft het ook van de week afgeschaft, dus ik denk dat Duitsland ook wel snel zal volgen.
     
  7. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    In de mei vakantie geen problemen in Duitsland. Hier geen geldig corona bewijs, maar er wordt ook nergens gecontroleerd.
     
  8. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.229
    113
    zuid-holland zuid
    Vrienden van ons gingen met de trein naar Berlijn in de meivakantie en die zijn wel gecontroleerd op hun coronapaspoort. Dus het hangt er toch net vanaf hoe je reist en of je pech hebt.
     
  9. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    maar trein lijkt mij inderdaad wel logischer en meer voorkomend dan auto.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Tja, dat lijkt mij ook, maar wil je het daar op gokken? Ik zou dan niet lekker op reis gaan.
     
  11. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Wij gaan naar Frankrijk met de auto en vrienden van ons die 6x per jaar heen en weer rijden zijn nog nooit gecontroleerd. Dus tenzij de regels veranderen gok ik het er inderdaad op. Het staat me echt tegen om een booster te halen om een land in te reizen (ik ben niet tegen vaccineren ofzo, ik wil prima tegen het najaar weer een booster en ik heb 2x Corona gehad en daardoor nooit booster gehaald) terwijl de kans dat je gecontroleerd wordt nihil is.

    Als ik met de trein of het vliegtuig zou gaan, dan zou het anders zijn. (Maar zelfs vriendin van mij die naar Spanje vloog werd nergens op gecheckt)
     
    Butchke vindt dit leuk.
  12. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.077
    2.909
    113
    Vrouw
    Ik weet niet, als je te gast bent in een ander land is het een kleine moeite om er voor te zorgen dat je je aan hun regels houdt. Of je nu gecontroleerd wordt of niet. Maar dat is mijn mening.
     
  13. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Tja wat willen ze gaan doen. Hooguit een boete lijkt me. Maar testen is ook niet gratis. Ik hoop maar dat ze er snel mee stoppen, zelfs van de winter toen corona op zn top was hoefden wij geen 3g voor doorreis en nu ineens wel.
     
    Butchke en Nikki23 vinden dit leuk.
  14. nijn37

    nijn37 Fanatiek lid

    13 aug 2006
    2.468
    2.157
    113
    Wij ook niet toen we in maart van Duitsland naar Spanje vlogen en weer terug. Het enige wat we gedaan hebben is bij het online inchecken verklaren dat we gevaccineerd zijn. Niemand heeft dat ooit gecheckt. Bij aankomst in Spanje hebben ze wel de QR-code van de gezondheidsverklaring gescand. Maar ook die hebben we gekregen door te verklaren dat we gevaccineerd zijn. We hebben hier nooit enig bewijs voor hoeven opvoeren.

    Dus ik snap het ergens wel. Zelf zijn wij echter wel zo dat we ons aan de regels willen houden en de zaken op orde willen hebben. Ik zou denk ik anders de hele reis toch op hete kolen zitten want stel dat het nu net ergens wel gecheckt wordt. Maar goed, dat ben ik.
     
  15. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja ik zou dat met het vliegtuig wel hebben. Maar met de auto naar Frankrijk of zo dus niet eigenlijk.
     
    nijn37 vindt dit leuk.
  16. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Voor doorreis lijkt het toch niet nodig te zijn:
    Für Grenzpendler oder Grenzgänger sowie für Tagesaufenthalte besteht eine Nachweispflicht nur in folgenden Fällen: Die Nachweispflicht gilt nur bei Einreise aus einem Hochrisikogebiet, Virusvariantengebiet oder auf dem Luftweg.

    Dasselbe gilt für Personen, die sich im Rahmen des Grenzverkehrs weniger als 24 Stunden im Ausland aufgehalten haben oder für bis zu 24 Stunden in die Bundesrepublik Deutschland einreisen (sogenannte Tagesaufenthalte).

    Bron:
    https://www.bundesgesundheitsministerium.de/coronavirus/infos-reisende/faq-tests-einreisende.html#c18620

    Wij zijn 3 keer een paar uur in Duitsland van de zomer.

    Man gaat binnenkort wel een paar keer een nacht voor het werk naar Duitsland, mocht hij dan gecontroleerd worden kunnen we het altijd nog overwegen.
     
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Duitsland is gewoon heel vaag met die regels.

    Als je minder dan 24 uur in DLD bent, om bijvoorbeeld boodschappen te doen of te tanken of dagje weg, dan heb je geen bewijs nodig.

    Maar als je het land doorreis op weg naar een ander land, dan wel.

    Waar slaat dat op? Dus als ik naar Denemarken wil, dan ben ik hooguit 4 uur in Duitsland, dan kom ik de auto niet eens uit en dan moet ik dus een bewijs hebben. Maar als ik wil gaan winkelen voor 1 dag in Duitsland, dan niet. Gaat nergens over.
     
  18. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Volgens bovenstaande site dus niet.

    Wij moeten idd van de NL grens naar Kiel, van Kiel naar de Deense grens (das max een uur) en dan nog een keer van de Deense grens naar de NL grens.

    Er is ook nergens te vinden of 2 keer Janssen geldt als een volledige vaccinatie en of en en hoelang dat dan geldig zou zijn. Je kunt in NL nu Janssen als booster halen en voor de wintersport zou ik dat nog wel willen overwegen, maar of het geldig is is gewoon niet te vinden.
     
  19. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    En bij verblijf in Duitsland? Wat geldt er dan? Wij willen in de zomer wellicht naar Duitsland op vakantie gaan. En daar ook allerlei dingen gaan doen. Van alles bezoeken en zo.
    Hoe zit het dan?
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Je kunt daar (nu in elk geval) gewoon van alles doen. Kan per gebied verschillen, maar toen wij er in de meivakantie waren kon je overal gewoon heen zonder ctb
     
    Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina