Mijn zoontje wordt inmiddels lekker rond, met de bijbehorende michelin-plooitjes. Ik zorg er altijd voor dat ik die plooitjes goed droog maak na het wassen. Maar toch heeft hij van die rode, geirriteerde plekken, bijvoorbeeld in zijn knieholtes en de plooitjes op het bovenbeen. Heeft iemand een tip hoe we dat weer wegkrijgen? Iets erop smeren ofzo? Het is verder niet open ofzo, alleen rood.
Laat Leentje vaak even luchten, dus zonder kleertjes en luier en smeer er amadelolie op, dan is het zo weg! Amandelolie is fijn, het sluit de huid ook niet af en er zitten geen andere stoffen dan natuurlijke oliën in!
Ik smeer zijn plooitjes altijd in met vaseline. Sinds ik dat doe heeft hij nergens geen last meer van.
dominique heeft het soms in de plooi onder haar kin, omdat ze bij het afdrogen haar hoofd niet omhoog wil doen maar juist haar kin aandrukt. Als het rood wordt smeer ik er een beetje zinkzalf op, dan is het de volgende dag weg. Henriette
Smeer meestal ook sudocreme, maar heb laatst Balneum billencreme gekocht en deze droogt nog beter en sneller in. Kun je volgens mij voor alle huidplooitjes gebruiken. Dun insmeren.
ik heb bij mijn zoon maizena gebruikt op n watje lichtjes poederen na het wassen , gebruiken het ook bij de mensen in de wijk die smetten bijv onder de borsten of kin als ze bedlegerig zijn . ook bij kapotte billetjes helpt het goed .
Bepanthen is super spul. Skye had heel erg last van huidirritatie en sudocreme werkte averechts en kreeg ik de tip Bepanthen te gebruiken, ze was er zo van af.
Bij onze meid helpt Bepanthen erg goed! Sudocreme kreeg ze alleen maar meer last van... Dus die smeren we dus ook mooi niet meer!
Bekend probleem, maar nu wil het soms wel lukken doordat papa haar afleidt (zodat ze naar boven (hem) kijkt) en dan kan ik daar snel even drogen. Veder Sudocreme en talkpoeder hier!
Hier ook maizena, dat adviseerde de kinderarts. En zodra het is uitgedroogd en alleen nog rood is kan je er sudocreme opdoen. Helpt hier erg goed!
alyssa had het in het begin heel erg in de plooi onder haar kin. sinds ze op haar buik kan liggen en dr hoofdje omhoog houd kan ik het goed afdrogen. nog is het wel eens ietsje rood en dan gaat de sudocreme erop of een beetje poeder van zwitsal. liefs doris