Dyson steelstofzuiger

Discussie in 'De lounge' gestart door liefkleintje, 11 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik weet dat er al topics over geweest zijn, die heb ik ook gelezen. Maar de v8 was toen nog vrij nieuw, dus weinig te vertellen.

Ik zou heel graag een steelstofzuiger willen, maar vind ze erg duur. Op zich prima, als ze goed werken.

En ik lees toch ook wel wat negatieve reacties.

Wie heeft er 1? Welk type en hoe bevalt hij? Aanrader of afrader?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb er 1. Weet alleen het type niet. Kan morgen wel even voor je kijken.

Voor beneden vind ik het ideaal. Voor boven heb een gewone grote dyson met huisdierenborstel. Eens per week doe ik beneden alles met de grote stofzuiger. Ik kan net niet goed overal in de hoekjes of onder de kast komen. Enerzijds ben ik er blij mee, maar als dat ding vandaag stuk gaat haal ik geen nieuwe.

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben de v6. Als hij het ooit begeeft bestel ik dezelfde dag een nieuwe. Ik vind het ideaal. Ff snel onder de eettafel makkelijk de trap zuigen etc. Ik pak hem ook veel makkelijker omdat je niet eerst dat snoer moet afrollen en hij ook lichter ia dan mijn zware miele(die gebruik ik in de kamers waar hoogpolig tapijt ligt en de zolder)

Chelsey88 vindt dit leuk.
  4. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Wij hebben er vijf op de zaak. De DC62, de V6 en de V7 absolute en nog een ouder model. Stuk voor stuk ontzettend fijne stofzuigers. Ik heb er zelf thuis ook eentje en gebruik mijn grote Miele nooit meer.
    Ik zou zelf voor een animal pro kiezen als je huisdieren hebt. De gemotoriseerde borstels halen de haren overal super goed uit. Ook uit kussens en tapijt.
    Ik pak de stofzuiger veel sneller en daardoor snel tussendoor even een kamer meepakken. De accu gaat na al die jaren intensief gebruik nog steeds lang mee ook bij de oudere modellen. Wij gebruiken ze op de zaak dagelijks en er gaat vanalles in aan zand en hondeharen etc. Nooit problemen gehad tot nu toe.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij hebben ook een v6. Deze; www.wehkamp.nl/huishouden/stofzuigers/top-10-stofzuigers/dyson-dc62-animalpro-2-in-1-steelstofzuiger/C27_7G6_G53_861176/#

Ik ben fan. Ik vind zak- en draadloos echt fijn. Zuigt erg goed (heeft een 'superzuigknop':roflmao:), is klein en makkelijk op te bergen en superhandig te veranderen van stofzuiger naar kruimeldief. Wij hebben geen andere stofzuiger meer.
    Als ik dan een nadeel moet noemen.. de accu werkt 20-30 minuten. Maar ik zuig nooit alles in 1x. Dus als ik de dyson gebruikt heb, dan leg ik em meteen weer aan de oplader.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb er een, geen idee welk model. Hij is 2 jaar oud en bij elkaar opgeteld zo'n 6/7 keer gebruikt. Dat ding kan met veel moeite een beetje zand opzuigen en daar is ook alles mee gezegd. Het was voor ons echt weg gegooid geld. Ik ga hem binnenkort ook maar eens weg gooien want het neemt alleen maar ruimte in beslag.

ddtc vindt dit leuk.
  7. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Wij hebben een V8 Absolute +. Als deze kapot gaat wil ik het allernieuwste model met weer nieuwe technologie. (Ik geloof nog grotere zuigkracht en lange accuduur). Het het geld daar dubbel en dwars voor over. Ik wil nooit meer klooien en slepen met een slang en snoer, enz.

Zuigkracht is geweldig. Mijn accu doet het 40 min op de gewone stand en 7 min op de turbo stand. Maar daar red ik het prima mee. Sowieso stopt hij met zuigen, zodra je de knop loslaat (als je bv even wat weg moet schuiven oid) en dat bespaart weer accutijd. En hij is snel weer opgeladen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  8. Msee

Msee Niet meer actief

Ik heb nu een half jaar de v8 absolute pro. Ben er super blij mee. Dat gedoe met snoer en sleep is voorbij. Trap doe je eenvoudig en dan pik je gelijk de bovenverdieping mee. Het hulpstuk voor kussens is ideaal aangezien onze katten graag op onze stoelen liggen. Zuig met gemak zo'n 3x per dag mijn woonkamer deed ik echt niet met mijn oude apparaat.
    Mocht je klant zijn bij ING, zij hebben leuke bonnen van Dyson.

9. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Ik zweer Dyson af, nooit meer wat een geld verspilling. Totaal geen zuigkracht.

ddtc vindt dit leuk.
  10. Piewy

Piewy Actief lid

13 aug 2015
    310
    118
    43
    Ik lees even mee, ben ook erg benieuwd naar ervaringen. Het is zo'n groot bedrag voor een stofzuiger. Maar het lijkt me zo ongelofelijk makkelijk.

Hebben jullie er last van dat lange haren zich in de gemotoriseerde borstels vast draaien? Ik las ergens dat de V8 en de V10 daar geen of minder last van zouden moeten hebben, ben benieuwd naar de echte ervaringen.

11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik heb de DC62 voor de bovenverdieping. Heerlijk krachtige stofzuiger ideaal op vloerbedekking door de draaiende borstels. Ik gebruik hem alleen voor de slaapkamers en soms tussendoor om de trappen te doen of als er op de bovenverdieping wat geknoeit is. Voor de woonkamer vind ik het niets omdat de zuigmond vrij klein is. Op normale stand is de batterij na 15 a 20 minuten leeg en op powerstand na 7 a 8 minuten dus verder dan de slaapkamers kom ik dan ook niet.
    Voor beneden, de trappen en zolder heb ik een bosch stofzuiger met 20 meter snoer. Deze zit standaard in de trappenkast in het stopcontact en hiermee red ik het tot zolder zonder het snoer van stopcontact te moeten verwisselen dus die pak ik eigenlijk net zo makkelijk en snel als een steelstofzuiger. Wat ik weer een pluspunt van de dyson vind is dat je er een krachtige kruimeldief van maakt als je de steel eraf haalt. Zonder steel gebruik ik hem regelmatig voor de auto even.

12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ja en nee. Hier de DC62. Na een paar keer stofzuigen draaien de borstels inderdaad niet meer door de haren die vast gaan zitten, maar je haalt dat draaiding er heel makkelijk uit en trekt of knipt alle haren er ook zo vanaf. Dus binnen 2 minuten is dat opgelost en kun je weer verder. Met mijn normale stofzuiger zat ik soms wel 20 minuten per kamer op mijn knieen om alle pluisjes en haren uit de vloerbedekking te halen, nu heb ik in 15 minuten alle slaapkamers gedaan dus die 2 minuutjes eens in de week extra is nog steeds tijdbesparing.

13. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Hier ook de V8 absolute pro. Echt een top investering!

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Niet weggooien.. geef hem maar aan mij dan :D;) kan het goed gebruiken in ons nieuwe huis met meerdere trappen :)

15. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Wij hebben sinds een paar weken de v8 absolute en wij willen geen andere meer! Je hebt hem zo gepakt, is makkelijk om te bouwen en het ding zuigt als de tierelier!

16. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik volg :)
    Laatst geprobeerd in de media markt en leek ons ideaal. Omdat het een flink bedrag is niet meteen gekocht dus even hier kijken is dan altijd een goed idee.
    Volgens mij is er nu alweer een nieuwer type dan de v8. Wij checkten het verschil tussen de v6 en v10? en vonden die aardig groot. De v10 heeft dan echt veel meer kracht en de accu zou nu een uur mee moeten gaan. Dat is wel echt een voordeel als ik alle 3 de verdiepingen wil meepakken

17. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle reacties! Die over het algemeen heel positief zijn :)

Huisdieren hebben we niet, ook geen vloerbedekking.
    Wel een dochter met lang blond haar, die je overal tegenkomt ;)

Het lijkt me vooral zo makkelijk dat je hem even pakt. Ook voor de trappen. En na het eten even onder de tafel of even de haren vd bank zuigen (van dochter)

Maar men.... waarom moeten die dingen zo duur zijn?

18. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Wij hebben sinds een week een V10 en ik ben om :p

Tip voor degene met ING je kunt met je rentepunten een kortingsbon van 50 of 100 euro aanschaffen. Alle beetjes helpen ;).

19. Samengeluk

Samengeluk Actief lid

29 feb 2016
    119
    84
    28
    Hier de v10! Wat een geweldig ding! Zuigt beter dan de gewone stofzuiger, en het grootste voordeel, je pakt hem veeeeeeeel sneller. Huis is veel schoner nu

20. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Hier precies dit. Kan hem niet missen, maar hebben een normale stofzuiger ernaast.

Deel Deze Pagina