34 1/2 w zwanger kramp in de buik,rugpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door trots, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trots

trots Lid

7 sep 2008
    28
    0
    0
    Hallo,

Heb al een aantal weken last van kramp in de buik.
    Ben er al voor naar het ziekenhuis geweest en werd aangesloten op een ctg en er was duidelijk te zien dat de baarmoeder actief was.
    Maar die kramp ging richting mijn onder rug..toen ik s'maandags naar het ziekenhuis ben geweest(hebben ze urine nagekeken en een uitstrijkje gemaakt om evt om kweek te zetten) woensdag weer terug omdat ik ook snachts er al niet van kon slapen bleek er al ontsluiting te zijn!!ander half cm,ik moest blijven ter observatie.
    Sommige verloskundige namen je echt niet serieus hoor!!
    Ook in het ziekenhuis heel de nacht wakker en was handjes op mijn lijf om dat ik zo lag te zweten door de kramp.
    Donderdagochtend kwam de gyn en die zei dat ze het uitstrijkje wel op kweek hebben gezet en dat daar uit is gekomen dat ik last had van streptokokken bacterie in de darmen en vagina.
    Maar ik hoef mij niet druk om te maken.
    Anderhalf week geleden heb ik tabletten gehad omdat mijn urine waarde van 20 naar 87 was gestegen en door amoxilline is de kleine plasjes wat ik s'nachts had weg.
    Inmiddels al weer bijna 3weken verder...en ze hebben gezegt als er wat is kan je altyd bellen
    Maar ik bel gewoon niet meer omdat als ik iedere keer kom dan maken ze een ctg en dan kan je weer naar huis met rust.
    Maar wat ik eigenlijk wil vragen:
    Heb zoveel pijn in mijn buik en ben van de week veel misselijk geweest en ook last van diaree gehad ben ook niet echt vriendelijk vind alles te veel en snel moe...
    Ik voel de baby ook heel erg in mijn liezen en als ik op de wc zit dan staat er echt een druk op mijn vagina(gaatje)net of dat er geperst moet worden.
    Mijn onderrug zeurt heel erg,mijn buik is ook hard.
    Maar dat neemt ook weer af..maar ik kan niet slapen lig met benen omhoog en te zuchten en af en toe te puffen...
    Wat kan dat nou zijn?
    En weten jullie misschien anders een manier waar ik de verloskundige uit het ziekenhuis of gyn kan laten zorgen dat ze echt actie ondernemen door iets te doen ofzo,van mijn apart een veter inbrengen...Want dit is gewoon geen doen zo!!!
    En ik heb al zo rot zwangerschap achter de rug,en het ergste is ook mijn man slaap snacht niet door mij die hoor mij iedee keer :(

Ik hoop dat jullie mijn wel begrijpen xxxx

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Jeetje wat vervelend zeg! Heel begrijpelijk dat je het helemaal zat bent nu. Het lastige is is dat ze er niet een vinger op hebben kunnen leggen waar de pijn nu vandaag komt. Ze tasten ook een beetje in het duister nu.....
    Het vervelende ook is dat je slecht slaapt want daardoor kan je pijn veel minder goed aan en word je humeur er ook niet beter op en die van je partner ook niet waarschijnlijk.
    Neem voor dat je gaat slapen een warm bad of douche, twee paracetamol en dan lekker gaan slapen. IS dit al vaak geprobeerd en werkt dit niet dan kan je vragen of je een slaappilletje kan krijgen om even een nacht goed te slapen. Soms voel je je dan lichamelijk ook weer meer mens.
    Mijn advies is wel dat als de pijn zo blijft toch weer contact op te nemen met je verloskundige of gynaecoloog. Het is nog niet de bedoeling dat je dadelijk al weeen hebt.
    Zet m op meis!

Imke

3. trots

trots Lid

7 sep 2008
    28
    0
    0
    Hoi hoi...

Ja dat gevoel heb ik ook dat ze maar gokken van het kan dat of dat zijn!!
    En inderdaad heb ik al een bad geprobeerd en paracetamols ingenomen.
    Toen ik in het ziekenhuis lag heb ik ook 1 temazapam gehad en ook 1 voor thuis maar zelfs daar word ik nog door wakker s´nachts..:(
    Gisteren heb ik de gynaeceloog gebeld en kreeg de verloskundige aan de telefoon en mijn verhaal gedaan kreeg als antwoord , als u geen bloed of vruchtwater verlies hoef u zich eigen niet druk te maken!! En daar moest ik het mee doen.
    Sinds gisterenavond ook veel van die knak geluidjes in mijn buik gehad zelfs mijn man hoorde dat..weten jullie wat dat is??
    mijn buik doet ook echt zeer,en heb een enorme druk op de ingang van mijn vagina.
    Kunnen jullie mij anders tips geven ik moet morgen op gesprek bij de gynaeceloog en mijn man gaat ook mee!!
    (wat ik het beste kan zeggen of lan laten ondernemen ofzo)
    Mijn man die word er helemaal gek van die slaapt s'nachts niet en moet er iedere dag om 5u uit dus voor hem is het ook geen doen zo!!
    Hy word gek van de onzekerheid en hy zei ook als morgen nog niet serieus genomen word dan gaan we naar een ander ziekenhuis toe :$
    Vanmorgen heb ik wel mijn oude verloskunde gebeld en die assistente zei ik wou dat ik kon zeggen van kom maar langs..ze zei maar dat mag niet want dan heb je 2 kapiteinen op 1 schip!!!
    Zeg dat ze je serieus moeten nemen ze zei ook jij mag gewoon je mening zeggen en ze moeten niet zomaar met je lopen solle
    Kunnen jullie mij helpen??

liefs saskia

4. trots

trots Lid

7 sep 2008
    28
    0
    0
    Wie kan mij helpen??

5. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Saskia,

wat naar allemaal. Ik heb ook niet de gouden tip voor je of hét ding dat je moet zeggen tegen de gyn. Schrijf wel alles wat je dwars zit en wat je wilt vragen beknopt in puntjes op papier. Dit helpt je bij het idee dat je alles hebt gezegd en gevraagd dat je wilde. Uit je angsten en vraag specifiek wat ze voor je kunnen betekenen. Vraag ook wat ze denken dat het is, of ze het ook niet weten of er gewoon niets aan kunnen doen (dit is vaak zo, dat is het lastige, want om nu de baby al te halen, kan voor het kindje erg lastig zijn. Misschien dat je in het ziekenhuis één of twee nachten kunt blijven om te slapen met een morfineprik, zodat je man ook thuis eens rustig kan slapen en jij hopelijk ook. Dit wordt ook wel eens gedaan. Vraag het maar eens na. Heel veel succes, probeer niet te vijandig naar de gyn over te komen, ook al zullen jullie emoties hoog zitten, want dit kan ook averechts werken, terwijl je juist geholpen wilt worden. Ik hoop echt voor je dat jullie meer duidelijkheid krijgen en gehoord worden.

Groetjes Brigitte

6. trots

trots Lid

7 sep 2008
    28
    0
    0
    Dank je wel Brigitte.
    Ik laat het nog wel weten wat er gezegt is.

xx sas

7. trots

trots Lid

7 sep 2008
    28
    0
    0
    Hoi hoi,

Nou ben weer thuis van de gyn.
    De baby ligt er helemaal klaar voor,het is helemaal ingedaald en ligt ook vast met het hoofdje..dus kan geen kant meer op als alleen maar naar beneden toe [​IMG]
    Maar wat zei de gynaecoloog...bloeddruk was goed en als ik nu aan de gang zou gaan houden ze het echt niet meer tegen maar beste is nog 2 a 2,5 week te blijven zitten.
    Moet vrijdag 3juli weer terug komen om 16:00,dan gaan we kijken hoe het allemaal gaat en of er nog krampen zijn en evt meer ontsluiting..als ik meer ontsluiting zou hebben dan gaan we praten over inleiden!!!!
    Want s'nachts niet slapen en mijn man ook niet dat is ook geen pretje op een gegeven moment ben je er helemaal klaar mee.
    En ben je gewoon chagy aan het worden door te kort slapen.
    Dus ben benieuwd...hoop van de ene kant dan het inleiden straks ook door gaat [​IMG]
    Maar dat ligt aan ons of wij daar ook echt achter staan over 2weken zei ze.

Liefs sas

Deel Deze Pagina