Hey, Een dikke twee weken geleden werd mijn zoontje doodgeboren. Hij was ongepland maar wij hebben alles voor hem gedaan. Hij wordt nu kei hard gemist. Ik werd zwanger 7 maand na de bevalling van ons eerste zoontje. En het kwam niet zo gelegen. Ik geen werk, huurhuis etc. Nu zou ik toch al wat beter voorbereid willen zijn. Langs de andere kant wil ik rond de uitgerekende datum van FEnn* uitgerekend zijn van ons regenboogje. Het komende half jaar wil ik liefst dus niet zwanger worden. Ik wil ook wat van elkaar genieten en condooms houden dat wat tegen vind ik. Ik werd hiervoor 2x zwanger door de pil heen. (Ben ook geen held omdat stipt te nemen). En morning after wil ik ook niet meer nemen. Wil vooral ook mijn lichaam laten bekomen van al de hormonen de laatste tijd en aan mijn gezondheid werken. Wat denken jullie dat de beste optie is? Iemand ervaring met een vrouwencondoom?
Al aan onthouding gedacht? Net zoals je je vruchtbare periode kunt gebruiken om zwanger te worden, kan het omgekeerde natuurlijk ook...
En een koperspiraal? Geeft geen hormonen af. Je hoeft in de heat of the moment nergens aan te denken. Als je zo vlug zwanger bent, lijkt onthouding mij ook niet de juiste methode. En na het verwijderen van een koperspiraal ben je ook gelijk weer vruchtbaar. Sterkte in ieder geval!
Nou als je er alles aan wilt doen om niet zwanger te raken wel, lijkt mij dan. Zeker als je de pil niet stipt kan slikken. Je lichaam heeft moet nog ontzwangeren, hormonen vliegen alle kanten op en je emoties nemen een loopje met je. Maar ieder voor zich natuurlijk.
ik ben ook geen fan van de hormonen in de pil. ik word er depri van en laag libido. niet erg aangenaam.
Maar dat is echt mega-onbetrouwbaar... Ik zou voor een spiraaltje kiezen, is wel duur maar dan heb je ook wat!