Mirenaspiraal en blijvend vloeien...

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door gelukkig, 28 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Ik heb nu sinds 7 weken het mirenaspiraal en vanaf de dag dat het geplaatst is blijf ik vloeien. Soms helderbloed verlies, dan weer bruin zelfs zwart verlies. Het is niet veel maar moet wel elke dag een inlegkruisje indoen. De huisarts vertelde dat het normaal is. Toch hoor ik graag ervaringen over hoelang jullie bleven vloeien. Ben hier natuurlijk niet blij mee.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Eh 5 maanden.. volgens mijn huisarts was tot 6 maanden normaal en ze adviseerde het ook minimaal 6 maanden een kans te geven omdat dan de cyclus stabiliseert. Maar dit wist ik van te voren, jij niet zo te lezen.
    Sommigen hebben overigens meer geluk en dan duurt het een stukje korter. Ik hoop dat jij daar bij hoort. :)

3. Nirosa

Nirosa Actief lid

14 jul 2015
    127
    8
    18
    Vrouw
    Ik een half jaar lang. Daarna stopte het en werd ik ook helemaal niet meer ongesteld.

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij mij was het 3 maanden. En tijdje daarna kwam mijn eigen cyclus op gang en werd ik iedere maand ongesteld, en na nog een tijdje duurden de menstruaties steeds langer en langer tot ik 3 van de 4 weken vloeide. Dat was voor mij reden om na 2 jaar mirena er weer uit te halen...
    Echt niet geschikt voor mij :rolleyes: (had ook nog hoop andere bijwerkingen, voelde me beduidend beter toen hij eruit ging)

5. kimberley1980

kimberley1980 Niet meer actief

ik heb toen 3 maanden gevloeid. daarna ook niet meer.

6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik volgens mij een maand of 3 a 4. Het werd steeds minder, soms een dag of wat niet en dan weer heel lang wel..Wel steeds minder. Toen kwam er een soort van patroon in wat op mijn oude cyclus leek, maar dan wel inlegkruisjeswerk. Toen werd dat ook weer minder, wel volgens het cycluspatroon maar korter en minder. En nog weer later sloeg ik ook dat cycluspatroon over en werd de tijd ertussen langer en ook was het dat een inimini beetje en maar een dag of 2/3.
    Ik vond het in het begin ook heel erg irritant dat het zolang duurde. Nu is het perfect (heb hem nu ruim een jaar).
    Ik begreep dat je baarmoederslijmvlies in rust moet komen en dat duurt vaak even, en gaat een beetje op een af in het begin.

7. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Bedankt voor alle reacties.
    Ik ga het zeker 6 maanden afwachten. Verder heb ik geen klachten van het spiraal dus hoop dat het vloeien snel stopt. Komt vast goed.

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.208
    113
    Een jaar dat het vaker wel dan niet was, toen istie er uit gehaald

9. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    9maanden blijven vloeien toen een koperspiraal genomen en toen weer normale cyclus.
    Voor mij werkte mirena dus niet(koper overigens ook niet)

Deel Deze Pagina