Viezigheid. Beter geen inlegkruisje?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamalacht, 10 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Ik ben een maandje gestopt met de pil en dat merk ik meteen aan de hoeveelheid uitloop. Sorry voor de vieze details trouwens, maar iedere vrouw zal dit wel herkennen. Ik wil niet de hele dag met een inlegkruisje rondlopen want dat schijnt vreselijk ongezond te zijn. Dan maar meerdere keren per dag van slipje wisselen?
     
  2. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik zou inderdaad wisselen. En je hebt geloof ik ook katoenen inlegkruisjes.
     
  3. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Wasbare inlegkruisjes bestaan idd. Beter voor je huid/flora.
     
  4. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik gebruik al jaren inlegkruisjes, heb altijd veel afscheiding.. wel geprobeerd om zonder, want er werd gezegd dat het ook juist door de inlegkruisjes kon komen.. maar dit maakte geen verschil en ik voelde mij zo vies.. k moest overal waar k naar toe ging schoon ondergoed mee nemen.. en dat was dan niet 1x daags een schone onderbroek maar veel vaker. Daarbij vindt ik dat de onderbroeken ook wat vies blijven.. dus ik gebruik altijd inlegkruisjes en wissel regelmatig
     
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier idem. Vind t smerig zonder.
    En veel ondergoed mag je niet op 60 graden wassen...
     
    exciting vindt dit leuk.
  6. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik wissel nu tijdens mn zwangerschap onderbroeken. Ik krijg namelijk schimmels van continue met een inlegkruisje lopen. Maar handig is het niet nee.... ik was wel al mijn onderbroeken op 60 graden, het gaat er altijd uit.
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dan koop je ondergoed dat wel op 60 graden mag, gewoon bij de Hema, anders blijf je je mogelijk continu besmetten met een bacterie of schimmel...
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik gebruik ook altijd inlegkruisjes. Heb een hele onderzoekroute gehad naar de mij best bevallende. Ik gebruik nu libresse inlegkruisjes, met proskin formula. De bovenlaag voelt als katoen. Je moet gewoon tijdig je kruisje vervangen dan gaat het ook niet broeien. En even verschillende proberen om te kijken welke voor jou het fijnst zijn
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Broeien gebeurt door het materiaal, niet door niet tijdig verwisselen.
     
  10. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja en daarom moet je op zoek naar het materiaal wat het minst broeit bij je. En daarnaast als je gaat zweten gaat het ook broeien, net als er wat afscheiding in komt en je niet op tijd verschoont...dat vocht gaat dan icm het materiaal broeien. Maar op tijd verschonen helpt wel hoor.
    Hier heb ik erge last van always inlegkruisjes...dan doet mn plasser gewoon zeer ervan....huid ook rood en smetterig. Daar kan ik niet tegen...hoe vaak ik ook verschoon. Ook met lidl,aldi en eigen merk kruisjes heb ik dat. Met de libresse heb ik die klachten niet..zolang ik maar niet een halve dag hetzelfde kruisje draag. :eek:
     
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Kotex mag je wel (tijdelijk) gebruiken.
    Na je bevalling is dat ook 1 van de weinige maandverband die je mag gebruiken omdat het van katoen is en dus minder snel een infectie veroorzaakt.
     
  12. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik vind inlegkruisjes drie keer niks. Tot nu gaat het nog met 2x wisselen en er zijn ook dagen dat het helemaal niet hoeft.

    Ik was ondergoed altijd op 60 graden. Anders krijg je nooit alles eruit.
     
  13. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik vind inlegkruisjes verschrikkelijk. Ik gebruikte altijd tampons. Nu ben ik in verwachting en heb vreselijke last van afscheiding...
    Ik weet niet of tampons nu mogen of niet, maar mijn gevoel zegt me dat ik dit niet moet doen, en daarom voor het eerst in mijn leven inlegkruisjes gekocht. Ik vind ze echt niet fijn, maar toch beter dan de hele tijd schoon ondergoed mee te nemen.
     
  14. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Tampons ook tegen afscheiding? Ik heb altijd begrepen dat je beter niets gebruikt, of misschien die katoenen exemplaren.

    Ik had in de tweede zwangerschap ook heel veel last van afscheiding. Volgens de gyn was regelmatig ondergoed verwisselen het beste, al het andere zou alleen maar zorgen voor meer afscheiding. En veel aan 'de lucht laten', ik sliep bijv zonder onderbroek.

    Hopelijk wordt het minder, weet hoe vervelend het is.
     
  15. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Die tampons bedoel ik dan bij ongesteldheid. :p
    Ja het kan wel het beste zijn, maar om op het werk nou 3 schone onderbroeken mee te nemen vind ik ook nogal wat. :p
     
  16. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Snap ik, is helemaal niet praktisch.
    Ik bleek ook veel last te hebben van schimmelinfecties zonder de echte symptomen.
     
  17. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Getsie. Vervelend al die afscheiding, voel me echt vies dan. Bah
     
  18. MamavanThiemo

    MamavanThiemo Bekend lid

    21 okt 2012
    550
    11
    18
    Ik verschoon ook dagelijks meerdere malen mijn ondergoed. Inlegkruisjes zijn makkelijk maar zeker met warme temperaturen broeit dat lekker.
     

Deel Deze Pagina