Huidschimmeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mikki77, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Al heel lang heeft mijn zoontje van een huidschimmeltje in zijn liezen. Althans: volgens het kdv is het een schimmel. Het is geen gewone luieruitslag. De huid in zijn liezen is rood en soms een beetje opgezet. Hij heeft er zelf volgens mij geen last van, qua jeuk of pijn. Ik heb bij de apotheek miconazolnitraat (creme) gehaald, die ik er al wekenlang braaf twee keer per dag opsmeer, maar het helpt helemaal niks. Af en toe wordt het iets minder (en dan blijf ik evengoed doorsmeren), maar een paar dagen later is het weer helemaal terug.

Ik ga morgen even de huisarts bellen hierover, ook omdat ik me afvraag of ik die creme wel zo lang mag gebruiken. Maar ik wilde ook hier even vragen of mensen dit herkennen, en of er ook wat minder agressieve 'huismiddeltjes' zijn die ik kan gebruiken.

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Een schimmeltje is vaak ook scherp begrensd, weet niet of je dat herkent? En jeukt ook... Misschien dat het toch geen schimmel is anders had de zalf ook wel wat gedaan?
    Misschien kun je het een poosje behandelen als een gewone luieruitslag en kijken of dat helpt? Dus juist droog houden, zinkzalf smeren etc.
    In de liesjes kan ook makkelijk eczeem ontstaan, dat kan nat of droog en schilferig zijn. Daar heb je weer andere zalfjes voor, zowel medicinaal als homeopatisch, maar dat zou ik dan eerst laten beoordelen door de huisarts!

3. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Heeft ie spruw?
    Dat begint vaak (door bv vaak, maar kan ook met fv) in het mondje, en kan dan door het darmkanaal uiteindelijk ook hardnekkige luieruitslag geven.
    Dat is misschien een reden dat het cremetje niet werkt, omdat je zoontje zn eigen luier-regio steeds weer infecteert met de infectie vanuit zn darmen.

Onze uk had ook een schimmel in de luier, onderkant buikje. Het was wel degelijk de spruw (Waar ze op dat moment amper last van had - in haar mondje dan). Kostte echt wel een paar weken regelmatig smeren met antischimmelcreme.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier werd er ook door een vriendin leidster kdv gezegt een schimmeltje de zelfde zalf als jou gesmeerd geen verbetering. naar het cb daar dachten ze aan ringworm even aan de ha laten zien en jawel ik heb daktarin gekregen van de ha 4 dagen en het over hetbtrok helemaal weg nergens geen rode huid meer

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    hey,
    Het is niet verstandig om die zalf wekenlang te smeren.
    Een schimmel zou er weg van kunnen gaan maar het kan ook zijn dat je een zware creme moet hebben, nl. Miconazol met hydrocortison erin (Daktacort) Deze kan je alleen met een recept van de HA krijgen.

kan je er een foto van maken?

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ga direct stoppen met die zalf en de ha morgen bellen.
    @Druif: de plekken zijn inderdaad scherp begrensd.
    @Debbie: toen hij 5 weken was heeft hij spruw gehad, en dat zag er heel anders uit. Maar ik ga het zeker wel navragen.
    @Sniffy: ik zal zo eens kijken of ik een foto kan maken.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik dacht altijd dat Daktarin hetzelfde was als miconazolnitraat? :( Ik begreep dat Daktarin alleen een merknaam is... maar dan zal ik er wel naast zitten.

Ik heb zelf ook zitten denken aan ringworm ja... daar lijkt het wel een beetje op. Het gekke is dat het de arts van het CB tegen mij zei dat het kdv gelijk had, en dat het inderdaad een schimmel was :(

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Daktarin is hetzelfde als miconazolnitraat. Het is een merknaam maar komt op hetzelfde neer. Je hebt ook daktacort, dat is miconazol met hydrocortison ( een hormoon).

Deel Deze Pagina