wat doen jullie aan krampjes.....

Discussion in 'Baby en dreumes' started by petra2278, Sep 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    ik ben er achter dat mijn zoontje van 6 wkn veel ongemakken heeft van darmkrampjes, hij slaapt slecht in (soms) en kermt veel in zijn slaap. Ook in het laatste deel van de fles gaat hij trappelen met zijn beentjes en is hij eigenlijk onrustig....

we geven hem voor elke voeding Infacol, dat gaat goed. We zijn er nl 1 dag mee gestopt en dat uitte zich in flinke huil/krijspartijen dus het helpt dus wel.

maar toch...na de nachtfles blijft hij huilering en kermen in zijn slaap en ool op de dag slaapt hij niet makkelijk in. We bakeren hem al in, maar dat heeft nog weinig resultaat opgeleverd.

Wie heeft er tips voor darmkrampjes?
    wie heeft er ervaring met de ABC-druppels?
    Kan je de VSM Cinnebae druppels combineren met de Infacol?

Hij krijgt 6 flesjes van 120+4, dit gaat goed.

gr.Petra

2. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik zou stoppen met de infacol want dat hielp hier goed voor het boeren en scheetjes laten maar om te poepen hielp dat juist niet. Remco heeft daardoor flinke opstoppingen gehad. Zodra ik overgestapt ben op de cinababy waren de krampen over en kon hij weer normaal poepen. Ik zou het niet samen gebruiken, denk dat dat net TE is.

Groetjes kim

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    infacol poept hij goed op, minstens 2 poepbroeken per dag...en zoals ik al zei: we zijn 1 dag gestopt met de Infacol en het kermen in zijn slaap werd krijssen in zijn slaap...heel zielig.
    Dus stoppen met de Infacol doen we niet...ik weet dat er veel negatieve ervaringen met Infacol zijn, maar hier dus positieve. Zou graag andere tips horen..

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je zou naar een osteopaat kunnen gaan.
    En bij heftige darmkrampen KAN dat ook komen vanwege KMA, dus je zou eens kunnen laten testen bij een bioresonantietherapeut, om te kijken of dat mogelijk aan de hand is. Reguliere testen (bloedtest en huidtest) zijn op deze leeftijd namelijk nog niet betrouwbaar.
    En het kan ook horen bij het kiss-syndroom, (dan is er ook sprake van voorkeurshouding) en daar kan de osteopaat veel goeds aan doen!

Hier hebben we dus ook met enorm heftige darmkrampjes te maken gehad en we zijn er sinds kort achter dat Thirza KMA heeft...

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in Belgiƫ
    Je zou flesvoeding kunnen maken van rooibos thee ipv water dat schijnt ook te helpen

6. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Krampjes horen er nu eenmaal bij en HELEMAAL voorkomen kan gewoon niet altijd. Wij merken ook erg veel positieve vooruitgang met Infacol. Cinababy vond ik niet zo geweldig. Het is homeopatisch dus je kan het denk ik wel combineren, maar zou ik niet zo snel doen. Dat lichaampje moet nu eenmaal wennen aan alles enz. dus die krampjes zijn gewoon normaal. Het is nu even vervelend maar ik zou je kindje niet met vanalles gaan voldouwen.
    Probeer over het buikje te wrijven en op de kop op je arm leggen hielp ook goed bij ons.
    Succes.

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    tip van mijn fysiotherapeut:

pak je baby met twee handen boven bij de heupjes vast (bekken) en draai dan lichte rondjes (soort wiegen met de heupen..alsof je aan het hoelahoepen ben) en de heupjes iets richting het buikje draaien... zo masseer je de darmen... de eerste keer dat ze dit bij eef deed had ze meteen de luier vol!!!

ook de voetjes masseren kan helpen, onder het voetje zit een drukpunt voor de darmen (zie Reflexologie - Wikipedia) of het buikje (zachtjes) masseren met olie!

baat het niet....

succes!!

8. mychat

mychat Actief lid

Jun 3, 2008
    214
    0
    0
    @ Dretjuh,

Rooibosthee schijnt niet alleen te werken, het werkt echt, onze dochter heeft nooit meer last van krampjes gehad sinds we de fles maakten met rooibosthee.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

sinds ik cinababy en venkelthee gebruik (op advies cb) geen krampen meer gehad! En Ties had ze flink!

Share This Page