Garantie bankstel..?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 17 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Even een vraag..

in augustus hebben wij ons bankstel 2 jaar.. Er zit 3 jaar garantie op (staat ook op de bon)

In het begin lieten er al constant steekjes los van de naad, het is een stoffen bank. Deze steekjes knipte ik er dan voorzichtig af om de bank niet verder kapot te maken. Nu laat hij aan de naden ook helemaal los en bij 1 zit kussen zit gewoon een gat van 6 centimeter op de naad..
    Nu heb ik de fabrikant gebeld en ik kreeg een brief die ik moest invullen.
    Hier stond bij dat ze langs kwamen om te kijken en als ze vonden dat het geen garantie was wij de voorrij kosten en uurtarief moesten betalen, schrik niet, dit bedrag was standaard bijna 200(!!) euro..
    Ik heb toen het bedrijf gebeld hoe dit zat, nou zegt de jongen, je geeft aan dat de naden los laten maar stel dat dit komt door verkeerd gebruik dan moet je dit betalen.. Dus ik moest wel heel zeker zijn van mijn zaak dat het garantie was..

Ik heb gezegd dat ik dit absoluut garantie vond want ik heb het niet opzettelijk vernield en het is zelfs erger op de bank waar we amper op zitten, dus het kan niet door teveel gebruik.. En het lijkt me ook vreemd dat een bank van 800 euro in zo'n korte tijd kapot kan gaan..
    1 july komen ze langs, en dan zullen we het zien..

Maar, stel nou dat ze zeggen tis geen garantie of je moet een bedrag bijbetalen voor reparatie of een nieuwe bank.. en dan? Heb ik een poot om op te staan om 2 nieuwe banken of reparatie te eisen?

Groetjes, Laura

en bedankt voor de hulp!

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    seats and sofas toevallig?

onze bank ging met een half jaar al doorzakken.. een 3 en 2 zits van 1200 euro, hetzelfde verhaal gehad met een bedrijf dat langs zou komen.. ze konden er niks aan doen, hoorde volgens die man bij de bank, maar konden wel voorrijkosten gaan betalen..

wij hebben de bankstellen op een kar gezet en zijn naar de seats and sofas gereden, en kregen nieuwe bankstellen mee!!

de voorrijkosten konden we wel naar fluiten maar ik was al lang blij dat ik 2 nieuwe banken kreeg. deze banken zijn nog steeds goed.

3. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee geen seats en sofas.. Wehkamp.nl.. Dus helaas geen mogelijkheid om heen te rijden:(

Het lijkt me ook dat dit gewoon kak kwaliteit is..mja als hun zeggen van eigen schuld kan ik ze wegdoen.. dit ziet er niet uit..

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wehkamp?

Wij hebben er een die is doorgezakt na twee maanden. En wij hebben geen kinderen, werken daarbij volledig en zitten op de bank. Niet springen of what ever. Hun zeiden ook, doorzakken is vaak eigen schuld en dan wilden ze wel iemand sturen om te kijken. Maar, als die vond dat het eigen schuld was dan moesten we het zelf betalen.

Ik koop nooit geen meubels meer bij wehkamp. Vond hem net wat te duur voor zo'n service en kwaliteit

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dus jij hebt niemand laten komen? Ik vind het gekkenwerk dat ze zeggen dat het slijtage is.. Net als jou werken wij de hele dag dus er wordt niet veel opgezeten.. Plus dat de naden van de zijkanten ook los laten en daar zit niemand hoor:p

Ik probeer het gewoon, ga echt niet betalen.. Dan ga ik d'r een zaak van maken;p

6. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    je mag van een bank verwachten dat die gebruikt kan worden intensief en dat die een aantal jaren meegaat.

een bank waar na 2 jaar de gaten invallen.. of een bank die na 2 maanden al helemaal doorzakt.. dient volledig onder garantie te vallen..
    bedrijven proberen het vaak af te schuiven op garantieperiode.. of verkeerd gebruik etc.. maar volgens de consumentenbond sta jij in je recht en niet de bedrijven.

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
  8. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Het lijkt mij wel dat een bank langer mee moet gaan dan 2 jaar.

Ik snap alleen niet waarom je er pas na 2 jaar melding van maakt als er in het begin al steekjes los lieten. Ook snap ik niet waarom je de steekjes hebt los geknipt, daardoor gaat het toch juist verder?

Hoop voor je dat het goed uitpakt, maar heb eerlijk gezegd wel mn twijfels juist omdat je het nu pas meld.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou die kleine steekjes stoorde mij niet echt.. Maar sinds 2 maand laten de naden los en nu dus een hele naad.. En ik heb dat toen gelijk gemeld alleen ik heb pas 1 july tijd om thuis te zijn vandaar zo laat..

Ik had inderdaad ookal op het internet gekeken en vind daar aardig wat dus ik hoop dat ze makkelijk zijn en anders ga ik het moeilijk doen..

10. Smnee

Smnee Niet meer actief

Moet de mail nog beantwoorden, ik was bang dat ik 200 euro neer kon leggen.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik print alles uit wat m'n rechten zijn en ik betaal echt geen cent hoor.. Ik heb dit niet veroorzaakt, ik gok het erop, want ik vecht het tot de bodem uit.. Tis wel goed met die bedrijven tegenwoordig..

Deel Deze Pagina