Blaas werkt niet meer

Discussie in 'Gezondheid' gestart door April2013, 30 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. April2013

April2013 Lid

11 mrt 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met een niet/slacht werkende blaas na de bevalling? Ervaring met zelfcatheterisatie? Wie weet of dit weer goed komt?
    Heb op dit moment voor de tweede keer een verblijfskatheter en ben heel bang dat het niet meer goed komt...

2. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Zelf heb ik er geen ervaring mee..maar een vriendinnetje van mij had het na de eerste.. Ze moest ook zelf katheteriseren.. Het was vervelend maar is goed gekomen.. Ze is zelfs bevallen van de tweede net en dit keer minder problemen.. Heb niet echt details voor je Marja iets is beter dan niets toch... Sterkte!

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb na m'n vorige bevalling blaasproblemen gekregen. ik had een overloopblaas na de bevalling. hierdoor blaas teveel uitgerekt en dit had tijd nodig om te herstellen. ik kreeg de keus, of zelf om de zoveel uur katheteriseren of een week/2 weken een verblijfscatheter. ik heb voor de laatste gekozen. ik was ook nog eens bijna volledig uit gescheurd en zag het dus niet zitten om om de 2 a 3 uur een catheter erin te schuiven. ik werk in de zorg en mn collega vertelde me ook dat ik beter even tijdelijk voor een verblijfscatheter kon kiezen. deze hoeft er maar 1 x in. met zelf catheteriseren heb je meer kans op infecties en irritaties omdat er natuurlijk om de 2 a 3 uur een slangetje ingebracht word.
    ik had verder ook geen last van de verblijfscatheter. die hing veilig met bandjes aan m'n been, onder m;n broek. en voordeel, ik hoefde met mn gehavende onderkant niet te zitten creperen op de wc om te plassen:D
    bij mij heeft hij er een week in gezeten om blaas te laten rusten. hierna heb ik nog bekkenbodem therapie gehad. ook ivm een verzakking maar was zeker ook goed voor m'n blaas.

4. April2013

April2013 Lid

11 mrt 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, dit stelt me wel iets gerust.
    Morgen gaan we kijken of mijn blaas al werkt, ik heb dan vanaf woensdagochtend een verblijfscatheter gehad. Als hij nog niet werkt wordt ik doorverwezen naar de uroloog. Spannend!

Deel Deze Pagina