Hallo meiden, Het is ein-de-lijk zo ver.. ik mag me aanmelden bij de vk En dat brengt mij bij het dilemma; hoe kies ik die? Waar hebben jullie op gelet? Ik heb drie praktijken in de omgeving waar ik uit kan kiezen. Mijn nummer 1 geeft echter maar 2 ziekenhuizen aan waar ze mee naar toe gaan tijdens de bevalling en laat het ziekenhuis waar ik nu loop daar net niet bij staan. Vonden meer mama's 2b dit een lastige keuze? Groeten Eliz
Uhhmmm ik weet niet meer hoe ik erop kwam bij zoonlief. Geloof via mijn schoonmoeder haar zus die kon mijn vk al van het handballen. En ik was zooooo tevreden dat ik meteen haar gebeld heb bij deze zwangerschap Daarbij zit zij op meerdere plaatsen. Succes met het maken van je keuzen.
Ik heb echt heel bewust er de tijd voor genomen bij mijn eerste en met de 6de week mijn keuze gemaakt. Waar ik op lette was de algehele info die op de site stond van hoe ze te werk gingen en ook de foto's. Ze hadden een foto van zichzelf staan en het sprak me gewoon aan, had er een goed gevoel bij. Dus zo doende heb ik me daar aangemeld. In het begin heb ik getwijfelt of ik niet toch de verkeerde keuze had gemaakt omdat ik met 1 gewoon geen klik had en haar wat 'raar' vond. Uiteindelijk heb ik het toch maar zo gelaten als het was en nooit spijt gehad. Ben ze echt zo gaan waarderen, vind het echt twee topvrouwen. Bij mijn tweede zwangerschap was de keuze dus heel snel gemaakt, ik wilde weer bij hun. Gelukkig zaten ze niet vol ofzo en ook zij vonden het erg leuk dat ik weer voor hun gekozen had. Tijdens de bevalling heeft ze mij ook gewoon mijn eigen ding laten doen en heb me ook na de bevalling erg op mijn gemak gevoelt. Ze luisteren altijd heel erg naar wat je wel en niet wilt, ik kan dat erg waarderen.
Ik heb gelet op de afstand/bereikbaarheid en op de uitstraling van de site. Of er al veel info op stond enzo.
Ik heb dezelfde verloskundige die mij 26 jaar geleden gehaald heeft Ik vind het erg prettig dat ze zo ervaren is. Ze runt het nu met twee vlotte vrouwen. Erg enthousiast team. Ik heb er ook op gelet of ze zelf echo's konden maken. Ik hou namelijk niet zo van ziekenhuizen, dus als het niet hoeft...
Heb er 3 vlakbij zitten en heb op website en fotos van de vk's gekozen hihi. Sprong er gewoon 1 uit qua website en info over wie er werkte. Plus deze konden we savonds terecht en is wel zo fijn dat vriend overal mee naartoe kan nu!
hier niet kunnen kiezen... woon in een gehucht en er zit hier maar 1 vk... ik zou eventueel een paar dorpen verder een vk kunnen nemen maar dat red ik niet met vervoer, ik heb geen auto en t ov is ook uhhhh uitermate teleurstellend... Succes met je keuze!!! Je vk is wel de persoon die bij je meest intieme moment van je leven aanwezig zal zijn.
Heel erg bedankt voor jullie reacties!! Het steunt me weer in mijn gedachtengang dat ik liever wat verder rij naar het ziekenhuis dan dat ik niet de vk van mijn keuze zou hebben.. Ik ga vanavond eens overleggen met vriendlief!
Ik heb "mijn" VK aangeraden gekregen van een vriendin. Ben ik erg blij mee, mijn eerste zwangerschap en bevalling zijn super begeleid door hun.
Hier zit maar 1 praktijk voor 5 dorpen, dus geen keuze gehad. Ik vond het ook niet erg, het zijn allemaal aardige deskundige vrouwen, dus geen probleem.
Bij ons in de buurt twee praktijken. En ben naar de websites gegaan en vergeleken. Degene die ik gekozen heb daar ziet de site er vele malen proffesioneler uit. En de eerste echo vind ook plaats met 7 a 8 weken terwijl bij die andere praktijk (op de site) pas bij 12 weken. Ook dat gaf wel de doorslag (A) En nog geen moment spijt gehad van mijn keus. Mochten we naar het ziekenhuis moeten dan komen we bij hetzelfde ziekenhuis.
Ik heb altijd voor de dichtsbijzijnde praktijk gekozen (weinig zin om voor controles 20-30 min in auto/bus te zitten, als ik er ook binnen 5-10 minuten fiets/te voet zou kunnen zijn). Waar ik nu woon, is ook maar 1 ziekenhuis in de buurt.
Had helaas geen keuze ondanks dat er genoeg in de buurt zitten. Maar er was er maar 1 die geen moeite had met schippers en dat ze voor de controles aan het kraambed er geen problemen mee had dat ze naar rotterdam moeten komen. Terwijl de vk uit rotterdam dus niemand aannemen die niet in rotterdam woont. Was dus nog een hoop gezeur. Maar ik heb het wel getroffen met deze meiden... ze zijn flexibel als ik een afspraak eens niet haal, of als ik een uurtje van te voren bel om op een controle te komen (die pakken ze dan gauw tussendoor), geven hele goeie tips wat betreft waar ik het beste kan bevallen en zij zorgen dat het desbetreffende ziekenhuis in de buurt gewoon alles geregeld is als wij een seintje geven dat het begint. Kregen zelfs de suggestie als we het konden halen met het werk (naar antwerpen toe) om daar te bevallen.
Echt super bedankt voor het delen van de ervaringen. Ik ga morgen gewoon mijn nr. 1 maar eens bellen om te vragen of zij echt niet naar dit ziekenhuis zouden gaan. Die is namelijk dichterbij dan de andere 2 ziekenhuizen die zij noemen.
hier ook snel de keuze gemaakt wel meerdere in de omgevening maar er zit een praktijk hier nog geen 2 minuten lopend vandaan... dus ja waarom ergens anders heen als je eigenlijk bijna naar kan kruipen...
Gekeken welke VK's er in de buurt zaten, en toen bleken er een paar van de oude stempel te zijn. Hier voelden we ons niet prettig bij. Toen bleef er 1 over, jong team, leuke meiden. En spreekuur bij ons in het gezondheidscentrum 1x per week. Geen spijt gehad
een van mijn beste vriendinnen is verloskundige! keuze was dus snel gemaakt! ik vind het super fijn! kan dus altijd bij haar terecht en haar de hele dag door ( doe ik nu niet meer) vragen stellen via sms echt super!