Anique heeft sinds een paar dagen een soort van irritatie/huiduitslag op haar onderkin. 's Morgens is het bijna weg en aan het eind van de middag is het weer knalrood, vlekkerig, geirriteerd maar wel droog. Volgensmij wordt het erger door het kwijlen of door voeding/fruithap die er op komt. Het is niet zo erg dat ik er mee naar de huisarts wil maar ik wil er eigenlijk wel wat mee. Ik maak het schoon met gewoon water en niet met zeep. Of is het beter het gewoon goed te laten drogen en verder niets te doen? Ik weet het niet zo goed, ben normaal niet zo smeerderig. Wie kan me helpen? :
Proberen goed droog te houden. Misschien kan je dr wat rechter op zetten zodat het niet zo in dr nekje kruipt? Quin heeft veel last van eczeem en uitslag enzo. maar weet het in zijn nekje behoorlijkt e beperken. Moet ook zeggen dat zodra zijn romper en shirt nat zijn, ik ze uit trek omdat het anders absoluut smetvlekken zal veroorzaken.
elijah heeft dat ook wel eens, ook bij de oortjes, zijn zulke moeilijke plekken om droog te houden. en met kwijlen en spugen loopt er ook vaak wat naar de keel. ik doe nu na het badje een beetje sudo of zinkzalf en dan wordt het gauw rustiger. soms fohn ik m ook wel eens droog (wel oppassen dat het niet te heet wordt) deed ik ook altijd bij mijn dochter, hij vind het heerlijk...
Bepathen zalf erop smeren is het zo weg..Teun hefet er ook last van....evt smorgens al smeren uit voorzorg......