Dalton onderwijs ja of nee?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Meissie1001, 24 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meissie1001

Meissie1001 Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.880
    358
    83
    Vrouw
    Reizen, fotografie
    Breda
    Ik ken er niets van en is nieuw voor mij.
    We gaan naar huis kijken wat naast dalton onderwijs zit. Is dit iets of niet?
    Heb me beetje ingelezen maar ken niemand die dit heeft gedaan...

2. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Welke school (mag ook privé). Bijv markenhage (middelbare school) heb ik een tijd zelf op gezeten en vond er niets aan.

3. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Tegenwoordig zijn veel scholen georiënteerd op dalton onderwijs. Toevallig ebben wij een dalton school uitgekozen voor ons zoontje. overigens niet bewust we hebben verschillende scholen in de buurt bezocht en deze school sprak op basis van alles het meeste aan...Zelf niet gedaan maar ik denk dat het voor mij (en mijn man gaf dat ook aan) wel erg passend was geweest. Waar ben jr vooral benieuwd naar?

4. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Mijn kinderen zitten op een Dalton basisschool. Wat wil je er over weten?

5. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Ik wil het ook graag weten, lees mee dus.
    Mijn dochter wordt volgende maand 4 jaar en zij gaat naar daltonschool hier in Amsterdam. Hoe gaan ze te werk daar? Ik heb wel gehoord dat ze hoge cito scores hebben daar

6. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Onze dochter zit ook op een Dalton school, ons bevalt het heel goed en past goed bij haar.

7. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje zit ook op een Dalton school. Bevalt goed.

8. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb als kind op een dalton school gezeten. In de ochtend klassikaal les, en in de middag zelfstandig of in kleine groepjes werken, werkstukken maken enzo. Veel spreekbeurten.
    Vond het een fijne school, er was veel aandacht voor het individu maar ook voor de dynamiek in de groep (van die vertrouwensspelletjes deden we altijd, elkaar opvangen enzo). Geen idee of ze allemaal hetzelfde werken (zal wel niet).

9. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Vraag eerst goed na wat het Dalton in de praktijk is. Daarin verschillen scholen behoorlijk. Daarnaast hebben veel reguliere scholen onderdelen van Dalton overgenomen. Vroeger was het echt apart tegenwoordig lijkt het soms behoorlijk op regulier onderwijs.

Kenmerken zijn vaak de taakbrief, in groepen zitten,,een stoplicht en zelf de tijd indelen.

10. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Ga ook vooral kijken en bedenk of je een goed gevoel hebt als je daar rondloopt.
    Ik sta zelf voor de klas en weet eerlijk gezegd niet veel over Dalton onderwijs. Maar wat Amber hierboven omschrijft komt wel erg overeen met wat wij op onze (reguliere) basisschool doen.. Dus wie weet valt het hartstikke mee met het afwijkende.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb zelf op een Dalton school gezeten (VO) voor mij werkte het prima, er wordt veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van je kind gevraagd. Als je kind daar het type voor is dan kan het een gouden combi zijn, als je kind dat 'vrije' niet goed kan hebben dan is het misschien niet zo verstandig.

Deel Deze Pagina