Ik ga het toch eens van mij af schrijven.... Onze dochter is een vrolijke meid die prima presteert op school. Maar thuis dringt er maar weinig tot haar door lijkt wel. De knoop van haar broeken maakt ze nooit open als ze ze uittrekt. Ik heb haar al 100 keer verteld dat ze haar knoop open moet maken, omdat anders haar broek kapot gaat. Standaard handenwassen na toiletgebruik vergeet ze heel vaak. Terwijl ik dat elke keer weer tegen haar zeg. Regelmatig zie ik bruine vegen in haar onderbroek, omdat ze te lang wacht om naar de wc te gaan. Of zijn haar onderbroeken nat van de urine. De deur van de woonkamer naar de hal sluiten we altijd weer achter ons, we moeten haar altijd weer terug roepen omdat ze het gewoonweg vergeet. En dan heb ik het nog niet eens over de kleren die ze laat liggen waar ze ze uittrekt Ook heeft ze diverse tics. Knijpen met haar ogen, haar been af en toe slepen, haar neus opttrekken. Af en toe vraag ik me toch af of er ergens niet "iets" zit. Het is een heerlijke meid, niet superdruk in haar doen en laten, maar ze kletst van 's morgens vroeg tot 's avonds laat aan ėėn stuk door. Ze is alleen stil tijdens de ipad of de tv Herkent iemand hier iets van?
Ik vind het wel apart/typisch, maar onze oudste heeft veel moeite met dergelijke vaste patronen of vooral patronen die niet altijd standaard gelijk zijn, omdat ze dyslextisch is. Ze onthoudt het gewoon niet. Nu had het vast opgevallen (of bij jullie of op school) als er meer speelde. Dus zou ik het eens extra herhalen en kijken hoe het dan gaat.
Oh echt? Poept jouw dochter dan ook 2 x per week in haar broek? Ik begin dat toch wel zorgelijk te vinden.....krijg het er niet meer uit in de wasmashine
Mijn dochter van bijna 10 heeft veel dezelfde dingen.. Veegt zich vaak niet goed af na het plassen, sokken in propjes en binnenstebuiten in de was, kleding op plekken waar je er bijna over uit glijd, deuren vergeten goed te sluiten, knopen van de broek los maken is idd ook heel erg moeilijk, als ze me wat vraagt het antwoord niet horen of een heel onvriendelijke blik terug krijgen als het haar niet bevalt.. Oh ja.. Ze gaat rustig de deur uit met haar hemd half in haar onderbroek die weer over haar shirt uit steekt en de haren in de war.. Echt geen gezicht maar het boeit haar blijkbaar niet
Nee ze poept niet in haar broek, maar veegt het niet altijd goed af, omdat ze wil spelen. En ook met plassen wacht ze soms te lang, omdat ze liever tv kijkt of op de iPad bezig is...
Ik heb niet het idee dat er iets mis is met haar leervermogen, juist op spelling en taal scoort ze het best. Rekenen is ze gemiddeld. Vroeger zeiden mijn man en ik wel eens voor de grap dat ze klets-adhd had. Het lukt haar echt niet om 5 seconden haar mond te houden
Nemo2, jouw dochter plast dus ook nog wel eens in haar broek? Mijn dochter bijna dagelijks helaas. En zeker 2 keer per week heeft ze poep in haar broek, soms echt al uit haar onderbroek en in haaR legging of broek. Ik vind het zo smerig. Het is bij haar niet het slechte afvegen, ze wacht totdat het te laat is. Omdat ze inderdaad op dat moment ergens anders mee bezig is.
Hier zijn de oudste kinderen 11 en 13 jaar en die doen dit allemaal haha Het zijn net echte kinderen😉
Ik weet niet wat normaal is voor haar leeftijd. Mijn kinderen zijn nog heel jong. Maar ik vind er wel typische adhd dingen door klinken. Dan bedoel ik vooral het afgeleid zijn, veel praten en moeite met het oppakken van routine. Maar dat poepen in de broek vind ik wel eigenaardig.
Met uitzondering van de zindelijkheidsproblemen heb ik drie van deze vergeetachtige kinderen rondlopen. Hoe vaak ik wel niet roep: doe de deur achter je billen dicht, was hoort in de wasmand, ruim je rommel op, doe je hemd in je broek, licht uit, doortrekken, handen wassen na het plassen of peopen etc. en kletsen kunnen ze als de besten. Ik vind het heel gewoon kindergedrag eigenlijk en ik zie ook dat de oudste twee dit soort steeds beter oppakken. Het enige waar ik zelf als ouder werk van zou maken is de zindelijkheid, want dat wijkt in mijn ogen af. Af en toe niet goed geveegd kan een keer gebeuren, maar zo vaak is wel erg vaak.
Het enige wat niet herken is de plas/poepproblemen. De rest vind ik heel normaal klinken. Hoe vaak ik wel niet moet roepen dat die deur dicht moet.
Deur open laten staan, kleren op de grond laten liggen, ... dat doet mijn man van 40 ook En verder is dat 'niet luisteren' ook al zeg je iets wel 100x (zoals bv handen wassen, knoop van je broek open doen, jas aan de kapstok etc) heel normaal voor kinderen. Het in de broek plassen en poepen en die tics zou ik wel eens bespreken met bv de huisarts.
Kleding die overal slingert, sokken op een dot in de was, broek niet opendoen. Dat zijn hier hele 'normale' dingen. Zelfs mijn zoon van 13 doet 9 van de 10 meer zijn knoop niet los. En de kamer deur niet dicht doen....Tja dat hoeven ze hier niet meer. Daar zit een dranger op. Want wij waren het beu om dat 100x per dag te moeten zeggen. Dus je dat klinkt allemaal als redelijk bij kinderen, maar niet op tijd naar de wc gaan is echt iets waar ze te groot voor is. Mijn ene dochter heeft ook heel lang regelmatig natte onderbroeken gehad. Ze ging ook standaard te laat naar de wc. Kwam strompelendcuitcschool en rende dan gillend naar de wc omdat ze het echt niet meer op kon houden. Het is nog geen 10 minuten lopen van school naar huis. Na doirvragen bleek dan dat ze op school al langer het had opgehouden, dan trok het gevoel op den duur weer weg. Maar als het dan terugkomt.....moet je wel meteen gaan, want dan is het idd niet meer te houden. Heel consequent haar steeds naar de wc sturen en zeggen dat ze voor ze naar huis kwam eerst moest gaan etc. Heeft hij haar geholpen. Sterkte ermee, want je wil niet dat je kind er zo vies bij loopt.
Op in de broek plassen en poepen en de tics na, doet mijn dochter precies het zelfde.... ze is 8 en ik blijf alles herhalen.... Ik heb niet de indruk dat er iets met haar is.
Wat lief dat jullie reageren. Ik straf haar niet als ze weer eens in haar broek gepoept heeft. Maar ben het wel beu. Ik zeg wel dat het echt niet gebruikelijk is voor een meisje van 8, bijna 9. Van het weekend gebeurde het omdat ze een spelletje aan het spelen was en daar dus niet mee wilde stoppen. Vandaag had ze een kinderfeestje en gebeurde het weer. Vlg haar omdat er iemnad op de wc zat. Het zat zelfs in haar legging. Ze had het mij niet verteld, maar toen ik iets in de wasmand wilde doen, lag alleen haar hemd bovenop en geen onderbroek. Die had ze dus wat verder naar beneden verstopt. Het rare is dat het steeds erger lijkt te worden. Twee jaar geleden gebeurde het zelden.
Hoe is haar ontlasting? Kan ze verstopt zitten? Anders haar verplichten om na de maaltijden op de wc te zitten. Overleg met de huisarts? Poeppolie misschien een optie?Want een bijna 9 jarige die in haar broek poept, klopt niet.