Hoe lang zijn jullie ziek geweest?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Hippopotamus, 14 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hippopotamus

Hippopotamus Actief lid

10 apr 2018
    143
    206
    43
    Vrouw
    Donderdag ben ik ziek geworden en helaas positief getest op corona. Ik zit nu een aantal dagen in isolatie en merk dat ik een beetje gek begin te worden:| Hoe lang zijn jullie ziek geweest en hoe verliepen de symptomen? Ik heb koorts gehad, hoofdpijn en spierpijn maar tot nu toe nog niet echt hoesten ofzo, maar misschien kan ik dat later nog verwachten. Hoe was dat bij jullie?

2. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Dat verschilt echt per persoon denk ik. Hier zeker een maand op bed gelegen en nu bijna een jaar later nog klachten. Ik ken mensen die helemaal geen klachten hadden en natuurlijk de ziekere die werden opgenomen.

3. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Veel beterschap nog! Hopelijk ben je snel beter.

4. Anne2019

Anne2019 Fanatiek lid

14 apr 2019
    1.902
    2.692
    113
    Man is een weekje iets beroerd geweest, maar niet noemenswaardig ziek.
    Wel lange nasleep van snel moe en buiten adem.

5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.009
    14.675
    113
    Vrouw
    Ik heb lichte klachten gehad. Ik kreeg op woensdagavond hoofdpijn. Donderdags begon ik wat te hoesten en had lichte verhoging. De hoofdpijn bleef de hele dag. Ik heb me vrijdags laten testen. Idd positief. Het hele weekend heb ik me toen grieperig gevoeld. Het voelde aan mijn lijf alsof ik flink koorts had: zware ledematen, zwabberig etc. Maar mijn tempo kwam niet boven de 38 uit.
    Ook had ik hoofdpijn en een vol gevoel in mijn hoofd. Woensdag/donderdags voelde ik me weer redelijk goed. Wel nog snel moe en wat slap. Ik ben toen tot na het weekend binnen gebleven. Bij elkaar dus ongeveer 1,5 week.

Mijn man begon juist met spierpijn, heeft twee dagen flinke hoofdpijn gehad. Heeft daardoor ook twee dagen in bed doorgebracht. Flinke keelpijn en snotverkouden. Die verkoudheid hield bij hem het langst aan. Het duurde bij hem bijna 2 weken.

We zijn inmiddels een paar weken verder en wij voelen ons prima. Het is voor ons dus gelukkig heel erg meegevallen.

Wij zijn trouwens niet in isolatie gegaan. Ik zou denk ik helemaal gek worden daarvan. Ik voelde me goed genoeg om nog enigszins wat aan het huishouden te doen: de was, eten koken, schoonmaken.
    Als ik werkeloos op mijn slaapkamer had gezeten, wetend dat mijn man alles alleen voor de kinderen zou moeten regelen... Nee dat had ik niks gevonden.

Mijn man en ik zijn ook heel kort na elkaar ziek geworden. Ik heb hem denk ik besmet. Dus dan was isolatie toch al te laat geweest.

Sterkte en hopelijk snel weer beter!

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik ben een goede week ziek geweest. Smaak en reuk verlies en moe.
    De kinderen hebben allebei 1 dag koorts en hoofdpijn gehad en de oudste klaagde dat alles zo vies was.

Maar ik heb collega die het in november hebben gehad en nu nog ziek zijn of een paar uurtjes werken i.v.m. de nasleep van corona.

Beterschap!

7. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    5 weken lang een temperatuur van tussen de 37.6 en 38.1, druk op de borst, kortademig en (wat) extra vermoeid, met reuk- en smaakverlies. Echt beroerd ben ik geen enkel moment geweest.
    (Misschien moet ik er wel bij vermelden dat ik waarschijnlijk een flinke viruslading heb gekregen van mijn zoontje (autistisch+verstandelijk gehandicapt, 1e zieke bij ons thuis). Het is gelukkig een zeldzaamheid, maar hij heeft mij vol in mond, neus en ogen gespuugd toen hij net zijn 1e verschijnselen ontwikkelde (buiten dat hij ook naast mij slaapt in de loop van de nacht wat veel aërosolen met zich zal hebben meegebracht).

Het ziek voelen was op geen enkel moment ook maar in de buurt van hoe beroerd ik ben met griep, maar de restverschijnselen van Covid gaan maar niet weg (druk op borst keert regelmatig terug, stofwisseling lijkt anders ook al zijn lever- en nierwaarden ok ->veel misselijkheid).
    Mijn man heeft 7 weken lichte verschijnselen gehad, zonder koorts, maar ook bij hem verdwijnt de druk op de borst niet, en hij heeft nog steeds hartkloppingen na bijna een jaar.

7 weken quarantaine hier (gedurende de eerste schoolsluiting) met gebruik van eigen tuin, geen isolatie, kind 1 werd 5 dagen voor ons ziek en kind 2 3,5 dag voordat wij als ouders ziek werden. Voor en met onze kinderen (ASS en ADHD wat tussen hen vaak botst maar in quarantaine toen niet) de meest rustige en lieflijke periode ooit. Iedere dag die regelmaat en geen andere mensen die hen dus kennelijk behoorlijk uit evenwicht kunnen brengen. Thuisschool is veel meer rustgevend voor mijn ADHD'er en hij leert dan beter en geconcentreerder dan in een grote klas.

De wereld is geen onbewoond eiland, en ik vind de sociale ontwikkeling van mijn kinderen zeer belangrijk, maar ik zou het stiekem heerlijk vinden als we ieder jaar een tijdje zo'n quarantaine mochten hebben voor hen en ons huwelijk vaart er ook wel bij :oops::).
    Maar dan liever zonder Covid ;) en zeker zonder de restverschijnselen.

Beterschap!

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Zelf ben ik er niet ziek van geweest (alleen geen reuk en smaak), maar mijn man voelde zich 2 dagen ziek. Hij had hoofdpijn, pijn in lichaam en erg moe, geen hoesten oid.
    Mijn kinderen zijn er 2 tot 3 weken verkouden van geweest, loopneus en hoesten.

Beterschap!

9. maliro

maliro Niet meer actief

2 weken niet lekker geweest. Grieperig gevoel en kortademig. Daarna was het voorbij, geen klachten aan over gehouden

10. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier nu ook ziek. Dinsdagochtend ziek wakker geworden, woensdag getest, met 's avondeten positieve uitslag. Ik zit sinds dinsdag dus ook in isolatie en ik word knettergek!
    Terugkijkend heb ik sinds maandag t/m vrijdag een hele erge hoofdpijn gehad. Ik heb 1 dag koorts gehad die de volgende dag weg was. Qua hoesten en snotterigheid viel het mee maar daar heb ik sinds vrijdag of zo toch wel last van. Wel merk ik als ik naar het toilet ben geweest beneden en ik gade trap weer op dat ik echt moet bijkomen, zeker als ik dan ook nog mijn tanden heb gepoetst, dan ben ik echt bekaf
    Daardoor ben ik bang dat mijn weekje isolatie toch wel langer gaat duren. Ik voel me nu weer goed op het hoesten en snotterig na. Nog wel flink last van mijn lijf maar dat is gewoon meer omdat ik mee geen houding meer kan geven in bed. Mijn man heeft gisteren een stoel uit de huiskamer naar boven getild voor een andere houding en dat scheelt wel iets....

Hoop dat het niet te lang meer duurt in elk geval, de 4 muren komen mijn neus uit en ondanks het videobellen met de meiden mis ik ze wel......

11. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Tja, wat is ziek?
    Helemaal in het begin, eind februari vorig jaar, heb ik waarschijnlijk corona gehad. Spierpijn, helse pijn tussen mijn schouderbladen, benauwdheid en knallende hoofdpijn, dat heeft een dag of 5 aangehouden. Geen koorts.

Daarna nog ruim 3 weken ontzettend moe, snel buiten adem, bij traplopen echt piepen van de benauwdheid, met steken op de borst. Ook steken bij diep inademen. Ik voelde me een oude vrouw.

En vervolgens heb ik nog tot in juli regelmatig verhoging/koorts gehad, alles van 37,5 tot 39,7 heb ik gezien. Dat hield telkens een dag of 2 a 3 aan en dan voelde ik me ook echt beroerd. Tussendoor had ik dan een aantal dagen gewoon normale temperatuur en voelde ik me prima.

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Anderhalve dag koorts (max 39) en enkele dagen pijn aan mijn longen en hoofdpijn.
    Onder normale omstandigheden was ik met deze verschijnselen na 2 dagen weer aan het werk gegaan.

13. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Ik zelf 2 weken en mijn man 2 mnd en heeft na 3 mnd nog steeds revalidatie en concentratieproblemen/ vermoeidheid.
    Na 6/7 dgn heb je een omslagpunt dan wordt je of beter of slechter.

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn kinderen hebben alle 3 een week wisselend koorts gehad (tot 40 graden), veel hoesten (dat totaal een 2-tal weken heeft geduurd) en erg moe. Ook veel geklaagd over hoofdpijn. Ze waren dus een week ziek, maar hebben daarna nog zeker een week nodig gehad om weer helemaal fit te worden.

Ik heb zelf 24 uur extreme spierpijn gehad (met maximale pijnstilling kon ik nog niet slapen van pijn), veel hoesten en 2 dagen koorts (ondanks maximaal paracetamol en naproxen). Ik voelde me na 4 dagen eigenlijk weer helemaal beter, al is het hoesten nog een tijdje gebleven (2 weken?). Conditie was ook paar weken heel slecht (snel buiten adem).

Mijn man heeft 4 dagen wisselend koorts gehad met veel hoesten, daarna nog 2 weken nodig gehad om (extreme) vermoeidheid kwijt te raken. Conditie nog weken slecht geweest, hoesten heeft ook 4-5 weken aangehouden.

(we hebben allemaal corona gehad net voor eerste lockdown, aangestoken door mijn schoonouders. Zij hebben ook weken gehoest en erg moe geweest, een week koorts en bij mijn schoonmoeder is reuk nu nog steeds niet normaal)

15. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik ben 3 weken ziek geweest. Echter de nasleep heb ik nu bijna 5 mnd later nog last van. Ik ga nu 2x per week naar de fysio voor speciaal revalidatie programma.

16. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    In maart 2020 ziek geweest.
    Had op maandag al keelpijn en oorpijn en werd uiteindelijk donderdagnacht echt ziek. Uiteindelijk 5 weken in de ziektewet gezeten tijdens de eerste lockdown. Twee weken koorts gehad. Op zaterdag op advies van de huisartsenpost in isolatie gegaan. Ik werd er ook compleet gek van inclusief paniekaanvallen s nachts die uren duurde. Dus op donderdag eruit, had toen al ruim 1,5 week klachten. Wel ruim 1,5 m afstand van gezin gehouden en beneden plastic handschoenen aan. Kon niet veel meer als in een hoekje op de bank zitten... Eind juli een terugval gehad en toen begonnen met Corona nazorg (fysio, ergo, logo, psych) en dit traject eind dec afgerond.. Nooit verwacht dat het zo’n nasleep zou hebben.

Deel Deze Pagina