Hoi, ons ventje keert regelmatig naar zijn buik, maar kan dan niet lang de aandacht aan iets vasthouden. We hebben zo'n houten kralengeval, met spiralen, dat vindt hij erg leuk en dat blijft ook stevig staan. En ik ga er ook regelmatig bij liggen om hem te "helpen". Maar verder kan hij niet zo veel op zijn buik. Is er speciaal speelgoed voor op de buik of weet iemand wat leuk is? De meeste dingen blijven namelijk niet goed staan. Iets met zuignappen trekt hij ook zo los ...
Hier vind hij alles wel leuk om mee te spelen... maar hier een ventje wat buiklig al vanaf t begin fantastisch vindt. Hier is de blokken kar favoriet. Hij haalt de blokken eruit en "speelt" met die blokken. Deze blijft ook gewoon op zijn plek.
Hier pakt ze wat ik neerleg. Dan kunnen ringen zijn of blokjes of stapelbekers. Die pakt ze dan en gaat ermee op de grond slaan . of ze keer zich om en gaat er dan naar kijken, aan sabbelen.
Hier vindt ze stapelbekers leuk, kan je lekker hard mee op de grond slaan, en zachte blokken, boekjes, knuffels zijn ook leuk. En van die baby bubbels van nijntje (zijn er ook van woezel en pip), dat zijn doorzichtige ballen met een los, draaiend schijfje erin... Oftewle heel fascinerend om naar te kijken. Stimuleert ze ook om er achteraan (proberen) te gaan. Ik wissel elke keer wat dingen af zodat ze er niet op uit gekeken raakt.
Mijn zoontje is even oud en vermaakt zich met de simpelste dingen, een bakje, bekertje, blokjes, speelgoed van z'n zus, alles wat ik maar neerleg eigenlijk. Het hoeft toch niet perse te blijven staan? Zoontje pakt iets, draait weer op z'n rug, weer naar z'n buik, gaat zitten en pakt weer iets anders. De bal is hier wel favoriet! Die rolt natuurlijk steeds weg en daar gaat hij als een idioot achteraan, het hele huis door
Haha, nee het hoeft niet persé te blijven staan, maar is misschien wel handig. Hij kan nog niet terugrollen en draaien om zijn as kan hij ook alleen liggend op de rug. Zelf zitten lukt ook nog niet. Buikliggen is gewoon niet favoriet en zodra hij op zij buik ligt is het eigenlijk vrij snel brullen. Met dat houten spiralen/kralen ding houdt hij het wel even vol. Maar alles wat wegrolt is daarna niet meer interessant. Uit het oog uit het hart? Soms vraag ik me af of ik hem niet te veel tegemoet kom. Maar hij kan echt enorm gaan schreeuwen. Weet niet of dit een vorm van verdriet is of gewoon pure frustratie. Ik weet wel dat hij het liefste zou gaan staan. Als we oefenen met zitten, trekt hij meteen zijn beentjes strak. Ook als ik hem in de wipper zet om te eten, gaat hij strak in de beentjes in plaats van zitten. Hoop in ieder geval dat het niet lang meer duurt voor hij kan terugdraaien en zitten... dan ziet en kan hij zoveel meer...
Ok, ja dan is het natuurlijk ook wel snel vervelen misschien. Mijn zoontje had dat precies hetzelfde hoor toen hij nog niet kon kruipen en zitten. Snel gefrustreerd en alles maar even interessant en dan brullen. En ik herken inderdaad ook dat beentjes strekken, dat deed mijn zoontje ook. Maar nu hij echt goed kan zitten is dat, voorlopig althans, over. Dit is nog even interssant genoeg om te blijven zitten. Ja lastig dan. Dan kan je er op het moment even niet zoveel mee denk ik, je moet er echt even doorheen. Het is natuurlijk wel begrijpelijk, op je buik liggen is dan niet zo leuk
Lamaze speelkleed.leuk om er onder te liggen, op te liggen, voor te liggen en ook wanneer ze kunnen zitten zo mee te spelen.
Hier was toendertijd een spiegel helemaal het einde, ze kon heel lang naar zichzelf kijken en met zichzelf kleppen! Bij de intertoys hadden we soort zachte duplostenen en kon ze zichzelf ook lang mee vermaken, voordeel daarvan was dat het niet weg kon rollen